امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۱:۰۲:۵۱

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » ماجرای جنجالی شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی از زبان سرمایه‌گذار

فروردین ۱۳, ۱۴۰۰ تاریخ انتشار

adminنویسنده

7384کد مطلب

483تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

ماجرای جنجالی شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی از زبان سرمایه‌گذار

ماجرای جنجالی شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی  از زبان سرمایه‌گذار

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری فارس مازندران، طی چند گذشته در فضای مجازی شاهد انتشار کلیپی از بازدید یکی از نمایندگان مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس یازدهم بودیم با این عنوان که مدیرعامل شهرک صنعتی بشل سوادکوه  شمالی و سهام‌دار شرکت بشل انرژی درب کارخانه را به روی نماینده مجلس و مدیر شرکت‌های صنعتی مازندران و فرماندار باز نمی‌کند، بودیم. استدلال نماینده این بود که این کارخانه در گام اول برخوردش با رانت‌خواری همراه است که تولید و اشتغال را...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری فارس مازندران، طی چند گذشته در فضای مجازی شاهد انتشار کلیپی از بازدید یکی از نمایندگان مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس یازدهم بودیم با این عنوان که مدیرعامل شهرک صنعتی بشل سوادکوه  شمالی و سهام‌دار شرکت بشل انرژی درب کارخانه را به روی نماینده مجلس و مدیر شرکت‌های صنعتی مازندران و فرماندار باز نمی‌کند، بودیم.

استدلال نماینده این بود که این کارخانه در گام اول برخوردش با رانت‌خواری همراه است که تولید و اشتغال را راکت می‌کند و این شهرک به‌عنوان یک سرمایه بزرگی در حال حیف و میل شدن است.

پس از انتشار کلیپ در شبکه‌های اجتماعی، سهراب پورمداح رئیس و هیأت مدیره شرکت بشل انرژی  با اشاره به اظهارات خود را نسبت به این موضوع، گفت: ورود ما به سیستم سهامداری شرکت با قراردادی از اواسط آذر ماه سال ۹۹ صورت گرفت، طی سال‌های گذشته شرکت به دلایل مختلفی به تولید نرسیده بود چرا که یکی از نمایندگان اسبق قائم‌شهر شبهه‌ای با این عنوان که واگذاری اشتباه بوده مطرح و کار را متوقف کرد تا جایی که در هشت سال اخیر اتفاق خاصی صورت نگرفت در نهایت با ورود ما شالوده طرح تغییر کرد و سرمایه‌گذاری جدید با سرعت انجام شده است.

14000113000301 Test PhotoN

وی گفت: همه ما در اقلیم مازندران زندگی می‌کنیم و می‌دانیم که کار ساخت و ساز در زمین صنعتی که گل است و شیب فراوان دارد سخت است.

پورمداح با اشاره به متراژ زمین شهرک، اضافه کرد: زمین حدود ۱۰۸ هزار متر مربع است یعنی حدود ۱۱ هکتار! ۱۰ سال پیش تحویل داده شد ولی ما سه ماه است که به‌عنوان سرمایه‌گذار جدید این زمین را تحویل گرفتیم و به شدت کار کردیم، حدود ۲۰ روز قبل توانستیم کار تسطیح زمین را انجام دهیم و در فوندانسیون اولیه یک سوله جدید احداث شد و فوندانسیون سه سوله دیگر در حال انجام است.

رئیس و هیأت مدیره شرکت بشل انرژی خاطرنشان کرد: ما در قرارداد ذکر کردیم که هفت کارخانه احداث می‌کنیم چرا که یک مجتمع در نظر گرفتیم که هفت صنعت در آن موجود بوده و به تولید رنگ‌های مخصوص می‌پردازد که شامل؛ رنگ‌های خودرویی کارخانه‌ای، تولید فوم مخصوص صندلی خودرو،  بحث تولید نمک‌های فلزی و سولفات منگنز، طرح تولید رنگ‌های خودرو، تولید سم با نگاه تکنیکال و رنگ پودری ترمو پلاس و غیره است.

این سرمایه‌گذار ادامه داد: اغلب صنایعی که ما اینجا در نظر گرفتیم چند رویکرد داشته که قسمت اعظم مواد اولیه را می‌توانیم در ایران پیدا کنیم و نکته دوم اینکه صادرات محور باشد و جلوی واردات را نیز بگیرد، بسیاری از طرح‌های ما تا پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع هفت کارخانه در استان افتتاح خواهد شد.

* جزئیات کار این شرکت شهرک صنعتی

وی خاطرنشان کرد: میزان اشتغال‌زایی که در جواز تاسیس ما وجود دارد حدود ۳۵۰ نفر است البته با احتساب برون‌سپاری حدود ۵۰۰ نیروی مستقیم خواهیم داشت، تا امروز ریالی تسهیلات دریافت نکردیم، پیش‌بینی ما این است که به شرط نبود تغییر قیمت ارز این پروژه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد تاکنون ۱۰۰ میلیارد آن تامین شده بقیه بخشی با تسهیلات و بخشی از سرمایه شخصی محقق خواهد شد.

پورمداح اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار متر مربع از سوله آماده است، در کل پروژه ۴۰ درصد عملیات ساختمانی انجام شده ماشین‌آلات و تجهیزات برخی داخلی و برخی وارداتی است که هنوز کامل نشده، اولین سازه با وزنی حدود ۱۰۰ تن را در اسفند ماه تحویل گرفتیم و در حال نصب است و منتظر تحویل سازه بعدی هستیم.

هیأت مدیره شرکت بشل انرژی با اشاره به انتشار کلیپی از عدم اجازه ورود، نماینده مجلس و مدیر شرکت‌های صنعتی مازندران و فرماندار گفت: ما از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی تملیک قانونی زمین را در اختیار داریم کار اخذ پروانه ساختمان تا تیر ماه ۱۴۰۰ انجام شد و به این شرط که تا مهر ماه سال جاری باید پروانه بهره‌برداری بدهیم که با قول شفاهی مسؤولان اگر این طرح با تزریق نیرو و مدیر جدید که سابقه صنعتی دارد و تولیدکننده است از حالت راکد خارج شود حمایت دریافت خواهیم کرد ولی با ورود شخص دیگری که چشم طمع به این زمین داشته و هر روز با اقدامات مختلف سعی بر سرمایه‌گذاری داشت مواجه شدیم.

وی ادامه داد: بر این اساس ۲۵ اسفند ماه ۹۹ نامه‌ای مبنی بر فسخ زمین ثبت و در  ۲۸ اسفند ماه به دست‌مان رسید ولی همان روز این فرد موفق به اخذ قرارداد برای پنج هکتار از این زمین شد در حالی که به لحاظ حقوقی ما فرصت کار اجرایی داشتیم! جالب است بدانید که شخصی که زمین را دریافت کرده مورد حمایت نماینده مردم در مجلس است.

*توضیحاتی از جزئیات ورود نماینده و فرماندار به شهرک

رئیس و هیأت مدیره شرکت بشل انرژی یادآور شد: این ورود بدون هماهنگی قبلی صورت گرفت، اگر هدف بازدید بود چرا با همراهی ۵۰ نفر از نیروهای غیرمرتبط با وانت با تجهیر دستگاه هوابرش و جوش و غیره صورت گرفت که هیاهوکنان آمدند! در ابتدای کار من نزدیک درب نبودم چرا که ۴۰۰ متر طول پروژه است، با این حال نگهبان اجازه وورد نداد و خودم جلوی درب ورودی حاضر شدم.

وی بیان کرد: در همین حین در شهرک ۶ تیم اجرایی مشغول انجام پروژه بودند، به فرماندار گفتم بفرمایید داخل! ولی اشخاص دیگر بدون حکم دادگاه اجازه ورود ندارند! نماینده محترم به‌دنبال جلب رسانه‌ای بود می‌خواستم توضیح بدهم من چه کسی هستم گفتند شما یک پادو بوده و عددی نیستید! همچنین اینکه به دستور فرماندار دوربین همکاران ما را گرفتند در حالی که همراهان نماینده در حال فیلم‌برداری بودند تازه همان شخصی که می‌خواهد زمین تصاحب کند فیلم گرفته و هیاهو برپا می‌کرد…

پورمداح اظهار کرد: توهین شنیدیم و شاهد حرکت فیزیکی هم بودیم، در کنار نماینده شخصی حضور داشت که بیش از ۱۰ سال زمینی را در اختیار دارد که در طرح آمایش گرفته است ولی گویا نماینده اطرافیان خودش را نمی‌بیند، درباره فرماندار حس کردم اطلاع چندانی از ماجرا ندارد.

*در این نحوه از عملکرد چراهایی موجود است

رئیس و هیات مدیره شرکت بشل انرژی خاطر نشان کرد: برای من سوال است که چطور برای  یک نماینده، این شهرک در این اندازه مهم می‌‌شود در حالی که می‌توانست از راه قانونی نامه جانشینی گرفته و وارد ماجرا شود! سوالم این است که چرا با یک گروه سرمایه‌گذار به این صورت برخورد شد؟ در این نحوه از عملکرد چراهایی موجود است که ذهن من که یک  شهروند هستم را به خودش درگیر کرده و هنوز توضیحی برایش پیدا نکردم.

وی یادآور شد: در شأن یک نماینده نیست که رفتار نامناسبی با هر فردی داشته باشد، باید از قبل برای ورود هماهنگی صورت می‌گرفت.

*منتظر می‌مانیم تا رانت‌خواری را ثابت کنند

رئیس و هیأت مدیره شرکت بشل انرژی تاکید کرد: اگر کار اشتباهی صورت گرفته یا کار ما رانت‌خواری است ثابت کنند سوالم این است، آیا مفهوم حقوقی رانت را نمی‌دانند؟ می‌خواهیم که این رانت را برملا کنند شاید ما مدهوش باشیم از این نماینده می‌خواهیم ما را هوشیار کند‌! از مدیران عاقلی که در این کشور فعال هستند می‌خواهم درک درستی از مسئله داشته باشند این یک طرح کم‌نظیر در کشور است خواهشم این است که در این سال حمایت کنند لطف کنند مانع ایجاد نکنند.

این مسؤول ادامه داد: روز بیستم اسفند ماه ۹۹ درخواست دریافت برق ما نادیده گرفته شد، بیایند توضیح بدهند دلیل‌شان چه بود؟ ما جدی هستیم می‌خواهیم کار کنیم سابقه من این را می‌گوید،  لازم باشد می‌گویم صنعت‌گرانی وجود دارند که وام را برده تبدیل به سپرده کردند زمین دولتی را تمام کردند رفتند وامش هم گرفتند فروختند دو سال بعد سند زدند.

وی در پایان گفت: انصاف داشته باشید دو طرف داستان را ببینید به حرف‌های ما توجه کنید،  همه ما در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنیم درست نیست به دیوار خانه یکدیگر سنگ بزنیم.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .