امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۱:۳۶:۴۴

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » بارندگی پاییزی در مازندران ۳۲ درصد کاهش یافت

دی ۱۲, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4677کد مطلب

230تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

بارندگی پاییزی در مازندران ۳۲ درصد کاهش یافت

بر اساس این گزارش ، میزان بارندگی پاییزی مازندران در سال جاری ۲۰۵.۵ میلی متر  و در پاییز پارسال گذشته هم ۲۸۷.۶ بود. هواشناسی مازندران همچنین اعلام کرد که میزان بارندگی پاییزی استان در مقایسه با دوره آماری بلند مدت کاهش پنج درصدی دارد. میزان بارندگی دوره آماری هم ۲۱۷.۴ میلی متر اعلام شده است. دوره آماری به میانگین چندین ساله گفته می شود که معمولا برای داده های مختلف هواشناسی در مازندران بین ۱۰ تا ۴۰ سال متغییر است....

بر اساس این گزارش ، میزان بارندگی پاییزی مازندران در سال جاری ۲۰۵.۵ میلی متر  و در پاییز پارسال گذشته هم ۲۸۷.۶ بود.

هواشناسی مازندران همچنین اعلام کرد که میزان بارندگی پاییزی استان در مقایسه با دوره آماری بلند مدت کاهش پنج درصدی دارد. میزان بارندگی دوره آماری هم ۲۱۷.۴ میلی متر اعلام شده است.

دوره آماری به میانگین چندین ساله گفته می شود که معمولا برای داده های مختلف هواشناسی در مازندران بین ۱۰ تا ۴۰ سال متغییر است.

جدول داده های آماری بارندگی پاییزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که بیشترین میزان بارش پاییزی امسال مربوط به ماه آذر با ۸۶.۲ میلی متر بود. میزان بارندگی ماه آبان ۵۲.۳ و ماه مهر هم ۶۷ میلی متر بوده است.

هواشناسی مازندران همچنین اعلام کرد که پاییز امسال بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره آماری مربوط به جویبار با ۵۴ درصد و بیشترین افزایش هم مربوط به سوادکوه با ۶۳ درصد بوده است.

میزان بارندگی مازندران در ۹ ماهه سال جاری هم حدود ۵۰۱ میلی متر اعلام شده است که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت تغییر چندانی ندارد ، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش نشان می دهد.

هواشناسی مازندران همچنین وضعیت بارندگی در ماه دی سال جاری را در محدوده نرمال ، بهمن ماه را کمتر از نرمال و ماه اسفند را هم بیشتر از نرمال پیش بینی کرده است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .