امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳| ۱۵:۳۲:۰۴

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » برگزاری کلاس سواد رسانه ای در شهرستان سوادکوه شمالی

آبان ۱۸, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

2787کد مطلب

286تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

برگزاری کلاس سواد رسانه ای در شهرستان سوادکوه شمالی

برگزاری کلاس سواد رسانه ای در شهرستان سوادکوه  شمالی

 به گزارش شیرگاه خبر ، حاج شیرزاد نبوی در این کلاس بیان کردند :سوادرسانه اي يعني بررسي ونقدپيام هايي كه دريافت مي كنيم نبوی در ادامه افزود :در كشور ما برای مواجهه فعال و خلاق در دنیای ارتباطات، تنها سه راه‌كار پیش رو داریم: بدبین باشیم، یا خوش‌بین، و یا واقع‌بین باشیم. در نگاه اول، كه ما آن را رویكرد خوش‌بینانه می‌نامیم، فرد برداشتی جز فرصت و مزیت از رسانه ندارد و استفاده‌ای نا‌محدود از آن می‌كند. در چنین شرایطی...

 به گزارش شیرگاه خبر ، حاج شیرزاد نبوی در این کلاس بیان کردند :سوادرسانه اي يعني بررسي ونقدپيام هايي كه دريافت مي كنيم
نبوی در ادامه افزود :در كشور ما برای مواجهه فعال و خلاق در دنیای ارتباطات، تنها سه راه‌كار پیش رو داریم: بدبین باشیم، یا خوش‌بین، و یا واقع‌بین باشیم. در نگاه اول، كه ما آن را رویكرد خوش‌بینانه می‌نامیم، فرد برداشتی جز فرصت و مزیت از رسانه ندارد و استفاده‌ای نا‌محدود از آن می‌كند. در چنین شرایطی فرد كاملا وضعیتی منفعل دارد و رسانه او را شكل می‌دهد. نقطه مقابل این نگاه را رویكرد بدبین می‌دانیم كه در آن تصور فرد از رسانه تهدیدمحور است و با سیاست هراسان‌سازی دیگران را از استفاده آن رسانه منع می‌كنند.
راه كار سوم و منظور اصلی سواد رسانه‌ای را در رویكر واقع‌بین می‌دانیم كه فرد با آگاهی نسبت به مزایا و تهدیدات رسانه، با برنامه‌ریزی دقیق به استفاده محدود و مشروع از رسانه روی می‌آورد.
بنابراین وارد كردن نظام سواد رسانه ای در نظام آموزش رسمی كشور و انجام تحقیقات و مطالعات تطبیقی به منظور الگوی مطلوب، ارزشیابی منسجم و نظارت مستمر بر عملكرد فعالان سواد رسانه ای، بستر مناسب برای تولید انبوه محصولات فرهنگی دیجیتال متناسب با ارزش های نظام، حمایت از توسعه كمی و كیفی رسانه های دیجیتال، حمایت از تمام تولیدكنندگان محتوای دیجیتال از مهم ترین اقدامات لازم در جهت ارتقای رسانه های دیجیتال و اثربخشی سواد رسانه ای كشور به شمار می رود.

image 2019 11 8image 2019 11 8 23 55 8 272 peb

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .