امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳| ۲۲:۴۰:۰۱

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » تحلیل باهنر از پاسخ قاطع رهبری به درخواست مذاکره با ترامپ /ردپای موساد در حمله به نفتکش‌ها

خرداد ۲۹, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1683کد مطلب

283تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

تحلیل باهنر از پاسخ قاطع رهبری به درخواست مذاکره با ترامپ /ردپای موساد در حمله به نفتکش‌ها

تحلیل باهنر از پاسخ قاطع رهبری به درخواست مذاکره با ترامپ /ردپای موساد در حمله به نفتکش‌ها

 به گزارش شیرگاه خبر به نقل از جماران،محمدرضا باهنر در خصوص دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: برخورد مقام معظم رهبری نشان دهنده ژرف نگری و عمق نگری ایشان بود؛ و اینکه موقعی که به یک وظیفه می رسند خیلی از ملاحظات را کنار می گذارند. البته با شخص آبه برخورد بسیار خوب و محترمانه ای داشتند. اما صراحتا به آبه فرمودند که ترامپ اصلا در حدی نیست که بتواند پیامی بفرستد و یا منتظر باشد که...

 به گزارش شیرگاه خبر به نقل از جماران،محمدرضا باهنر در خصوص دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: برخورد مقام معظم رهبری نشان دهنده ژرف نگری و عمق نگری ایشان بود؛ و اینکه موقعی که به یک وظیفه می رسند خیلی از ملاحظات را کنار می گذارند. البته با شخص آبه برخورد بسیار خوب و محترمانه ای داشتند. اما صراحتا به آبه فرمودند که ترامپ اصلا در حدی نیست که بتواند پیامی بفرستد و یا منتظر باشد که من پیامی به او بدهم؛ من پیام نمی دهم و نخواهم داد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی علت این برخورد را عهدشکنی آمریکایی ها دانست و تصریح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته یکی از نکات بسیار روشن حاکمیت ما متعهد بودن به تعهدات است. من یادم هست زمانی که حضرت امام قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتند، یک عده در داخل و یک عده هم در خارج می گفتند که شاید ایران تضعیف شده و می خواهد دوباره قوی شود و برگردد و بخواهد از صدام انتقام بگیرد. اما دیدیم که نه تنها در آن موقع، بلکه زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد، ما بر تعهد خودمان پایدار ماندیم و تعهد خودمان را زیر پا نگذاشتیم.

وی افزود: معرفت و آموزه های دینی ما نشان می دهد که اگر با کفار هم معاهده ای امضا کنیم آن را زیر پا نمی گذاریم. اما کسی که بخواهد با این وقاهت، صراحت و پر رویی امضای شخصیت حقوقی خودش را زیر پا بگذارد، اصلا قابل اعتماد، مذاکره و گفت و گو نیست. برخورد مقام معظم رهبری هم یک برخورد کاملا حکیمانه و تحت تأثیر آموزه های عمیق دینی بود.

مطهری: در حمله به نفت کش ها پای موساد در میان است

همچنین برنا نوشت:

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص “حمله به نفت کش ها در دریای عمان” گفت:  کسانی که می گویند این حادثه کار ایران بوده است باید دلایل محکمی داشته باشند. باید دید این حادثه به نفع کیست؟ چه کسانی می توانند انگیزه ای برای این کار داشته باشند؟

5186902

او ادامه داد:  وقتی نخست وزیر ژاپن در ایران در حال مذاکره بود، بعید است که مقامات کشور دست به چنین کاری زده باشند زیرا یک نوع بی احترامی به مقام ژاپنی است.

مطهری در خصوص اینکه ایا این اقدام بهانه ای برای جنگ با ایران تلقی خواهد شد، گفت: امریکا در حال تلاش است که این موضوع را به شواری امنیت ببرد البته هنوز دلایل و مدارک این کشور مورد قبول دنیا واقع نشده است. بسیاری از مقامات سیاسی این دلایل را قانع کننده ندانسته و مخالفت کرده‌اند.

مطهری گفت: آمریکا با اسناد موجود در شوراری امنیت نمی تواند نظر موافق اعضا را بگیرد. در این حادثه احتمال اینکه پای موساد در میان باشد، زیاد است. ممکن است حمله به نفت کش ها کار موساد باشد زیرا بیش از همه، این کار به نفع اسراییل است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .