امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۲۰:۰۱:۵۱

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » جریمه ۵۰۰ هزار تومانی ترمز مسافرت به مازندران را کشید

بهمن ۲۳, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

5298کد مطلب

246تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی ترمز مسافرت به مازندران را کشید

به گزارش شیرگاه خبر ،طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان های دارای وضعیت نارنجی و زرد کرونایی از دیروز شنبه ممنوع شده و این دسته از متخلفان در صورت ورود به استان های دارای وضعیت زرد ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند. سرهنگ علیرضا قدمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از دیروز که این مصوبه به اجرا گذاشته شد دیگر مانند گذشته خودروهای دارای پلاک...

به گزارش شیرگاه خبر ،طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان های دارای وضعیت نارنجی و زرد کرونایی از دیروز شنبه ممنوع شده و این دسته از متخلفان در صورت ورود به استان های دارای وضعیت زرد ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

سرهنگ علیرضا قدمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از دیروز که این مصوبه به اجرا گذاشته شد دیگر مانند گذشته خودروهای دارای پلاک غیربومی را از مبادی ورودی استان برگشت نمی دهیم بلکه به آنها اعلام می کنیم در صورت ورود به مازندران جریمه مصوب برای پلاک خودروی آنان اعمال خواهد شد و به همین دلیل هم بسیاری از مالکان خودروهای غیربومی پس از کسب اطلاع از اعمال جریمه ، به صورت داوطلبانه به استان محل سکونتشان بر می گردند.

وی گفت : البته وضعیت شکننده کرونایی مازندران که بیشتر شهرستان هایش در وضعیت نارنجی و تعدادی هم در وضعیت زرد قرار دارند ، در کنار بازدارندگی اعمال جریمه برای سفر به این استان اثرگذار بوده است.

سرهنگ قدمی افزود : خوشبختانه بسیاری از شهروندان این وضعیت را درک می کنند و به محض این که نسبت به تهدیدزا بودن شرایط کرونایی مازندران مطلع می شوند ، از ورود به این استان صرف نظر می کنند.

رئیس پلیس راه مازندران همکاری مردم در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی تردد خودرویی در محورهای مواصلاتی استان را طی ۲ روز گذشته مناسب توصیف کرد و گفت : البته آمار کاهش ترددها از روز گذشته تاکنون را استخراج نکرده ایم ولی بازگشت داوطلبانه خودروهای دارای پلاک غیربومی از مبادی ورودی استان کاملا محسوس است.

جریمه کرونایی بیش از ۴۳ هزار دستگاه خودروی غیربومی  

سرهنگ قدمی با تاکید بر این که مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در مبادی ورودی مازندران از آغاز اجرای طرح محدودیت ها در آذر ماه امسال تاکنون به صورت جدی اجرایی شده است ، گفت که از ابتدای آذر ماه تاکنون ۸۷ هزار و ۳۰۰دستگاه خودروی دارای پلاک غیربومی از مبادی ورودی استان به مبدا حرکت بازگردانده شدند.

وی افزود که در این مدت جریمه کرونایی مصوب ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا هم برای ۴۳ هزار و ۳۱۰ دستگاه خودرو دارای پلاک غیربومی در استان اعمال شده است.

رییس پلیس راه مازندران با اعلام این که دوربین های ثبت تخلفات در جاده های استان فعال است ، گفت : اگر راننده خودرویی بخواهد به دور از چشم پلیس وارد جاده های استان شود ، از این طریق شناسایی و جریمه می شود.

سرهنگ قدمی نسبت به خطر خلوتی جاده های مازندران که زمینه افزایش سرعت خودروها را فراهم کرده است ، هشدار داد و افزود : رانندگان بویژه خودروهای سنگین باید در این شرایط و البته به لحاظ لغزندگی جاده ها بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

طرح جامع اعمال محدودیت ها برای کنترل کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از  اول آذر ماه در سراسر کشور به اجرا درآمد.

بر اساس ارزیابی  سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در حال حاضر وضعیت کرونایی ۱۴ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران نارنجی و تنها هشت شهرستان زرد است.

گلوگاه ، میاندرود ، سیمرغ ، کلاردشت ، سوادکوه شمالی ، عباس آباد ، فریدونکنار و چالوس از جمله شهرستان های مازندران هستند که در وضعیت کرونایی زرد به سر می برند.

ستاد ملی مقابله با کرونا از دیروز شنبه تمامی محدودیت های کرونایی مربوط به شهرستان های نارنجی و زرد را با هدف کاهش ترددها و مسافرت در تعطیلات دهه فجر اجرایی کرد. بر اساس این مصوبات ورود سفر به استان هایی که دارای وضعیت نارنج و زرد کرونایی هستند ممنوع است و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. همچنین تردد خودرویی در شهرهایی که دارای وضعیت زرد و نارنجی کرونایی هستند از ساعت ۲۱ تا سه بامداد ممنوع است و دور کاری یک سوم کارکنان دولت هم اعمال می شود.

طبق ارزیابی کرونایی، شهرستان هایی در وضعیت زرد کرونایی قرار می گیرند که آمار بیماران قطعی کووید- ۱۹ آنها در روز به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن حداکثر چهار نفر باشد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .