امروز شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۰۳:۵۸:۱۲

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » شهادت ۲۷ پاسدار مدافع وطن کربلای دیگری بود

بهمن ۲۷, ۱۳۹۷ تاریخ انتشار

adminنویسنده

457کد مطلب

291تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

شهادت ۲۷ پاسدار مدافع وطن کربلای دیگری بود

شهادت ۲۷ پاسدار مدافع وطن کربلای دیگری بود

به گزارش شیرگاه  خبر نقل از بلاغ، حجت الاسلام حسین ابراهیمی، در ویژه برنامه‌ای به مناسبت بزرگداشت شهدای پاسدار حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در نمازخانه سپاه شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه انسانها به سه دسته غافلان و واماندگان، مجاهدان و سالکان و در راه ماندگان تقسیم‌ می‌شوند، بر بیداری از خواب غفلت و گام نهادن در تقرب به خدا تأکید کرد. وی انسان تا خود را نسازد نمی‌تواند دیگران و کشور خود را بسازد، نتیجه‌بخشی همه جهادها را موکول...

به گزارش شیرگاه  خبر نقل از بلاغ، حجت الاسلام حسین ابراهیمی، در ویژه برنامه‌ای به مناسبت بزرگداشت شهدای پاسدار حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در نمازخانه سپاه شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه انسانها به سه دسته غافلان و واماندگان، مجاهدان و سالکان و در راه ماندگان تقسیم‌ می‌شوند، بر بیداری از خواب غفلت و گام نهادن در تقرب به خدا تأکید کرد.

وی انسان تا خود را نسازد نمی‌تواند دیگران و کشور خود را بسازد، نتیجه‌بخشی همه جهادها را موکول به پیروزی در جهاد نفس دانست و افزود: آنچه بر سر انسان می آید، اعم از خوب و بد از خود انسان است و پیامبران برای هداست اانسان از راه کج به راه درست آمده‌اند.

امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی، با بیان اینکه فساد در دنیا  نتیجه عدم وقوع جهاد نفس است، گفت: خیانت و سبعیت انسان بسیار بیشتر از دیگر حیوانات جتی حیوانات وحشی است و تا انسان اصلاح نشود از همه حیوانات سبوع‌تر خواهد بود و انسان محتاج تربیت است و تمام انبیا آمدند تا حیوانات را انسان کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی به دنبال ما‌ل اندوزی و خیانت هستند و برخی آب به آسیاب بیگانگان و دشمن رسانده و برخی غافل هستند، شهدا را از جمله انسان‌هایی دانست که راه اصلی را یافته‌اند.

وی جوانان را یکی از سرمایه‌های عظیم کشور عنوان کرد و با بیان اینکه رهبری در سال‌های اخیر بسیار بیشتر از گذشته بر جوانان و توجه مسئولان به این نعمت الهی تأکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اما مسئولان پیام رهبری را نمی‌شنوند و ما مردم باید فکری به حال این مسئولان کنیم.

امام جمعه سوادکوه شمالی با اشاره به شهادت شهدا و اینکه هر از چند گاهی شاهد شهادت آنها هستیم، گفت: اما عده‌ای از مسئولان انگار به جنت، آخرت و عذاب الهی اعتقادی ندارند و خوشا آنهایی که دریافتند و خوشا به حال شهدا که با خدا معامله کرده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه مسئولان نه سیاست‌گذار بلکه مجری سیاست نظام جمهوری  اسلامی، یکی از مشکلات مهم کشور را فهماندن این مهم به مسئولان دانست و با ابراز تأسف گفت: به هر بیانی این امر را گفته‌ایم اما مطلب را نگرفته‌اند و دلیلی وجود ندارد که نخواهیم این مطالب را بیان نکنیم.

وی بزرگ‌ترین امتیاز شهدا را ولایت‌مداری عنوان کرد و با اشاره به وصایای شهدا مبنی بر توصیه اکید آن به “گوش به فرمان ولی بودن”، گفت: همانطور که امام راحل فرموده؛ پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد.

امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی، با اشاره به مجاهدت رزمندگان و شهدا در جنگ تحمیلی همچون مجاهدت شهدای کربلای سال ۶۱ هجری، حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و شهادت ۲۷ پاسدار مدافع وطن را کربلایی دیگر برشمرد و گفت: آنهایی که برای رسیدن به دنیای بیشتر به شهدا، خون شهدا، آرمان‌ها شهدا و امام شهدا خیانت می‌کنند آنها بشنوند که شهدا چون قطره‌ای وصل به دریای قرب دوست هستند و آنها بهترین‌ها بودند و خداوند آنها را به فوز عظیم شهادت رساند.

ابراهیمی در پایان با بیان اینکه بر خلاف عرف مصطلح ما شهدا را از دست نمی‌دهیم بلکه به دست می‌آوریم، گفت: علاوه بر شهادت و جهاد فی سبیل الله، یکی از راه‌های تقرب به خدا جهاد و کار برای مردم است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .