امروز شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۷:۵۴:۴۱

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » هدیه حاج قاسم به هرکسی که با او هم سخن می‌شد/ مکتب سلیمانی مکتب امام خامنه‌ای است

دی ۱۲, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4667کد مطلب

263تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

هدیه حاج قاسم به هرکسی که با او هم سخن می‌شد/ مکتب سلیمانی مکتب امام خامنه‌ای است

هدیه حاج قاسم به هرکسی که با او هم سخن می‌شد/ مکتب سلیمانی مکتب امام خامنه‌ای است

به گزارش شیرگاه خبر ،سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» تربیت شده مکتب امام و امام تربیت شده مکتب امام حسین (ع) بود. یعنی او ابتدا حضرت امام (ره) و سپس وظیفه را شناخت و به آن عمل کرد. همین شناخت و بصیرت حاج قاسم مکتب سلیمانی را راه‌اندازی کرد و از دل این مکتب لاله‌ها روییدند. شهیدانی که با خون خود درخت تنومند جمهوری اسلامی را آبیاری کردند. شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌خانی» از جمله این شهیدان است. جوان ۳۰...

به گزارش شیرگاه خبر ،سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» تربیت شده مکتب امام و امام تربیت شده مکتب امام حسین (ع) بود. یعنی او ابتدا حضرت امام (ره) و سپس وظیفه را شناخت و به آن عمل کرد. همین شناخت و بصیرت حاج قاسم مکتب سلیمانی را راه‌اندازی کرد و از دل این مکتب لاله‌ها روییدند. شهیدانی که با خون خود درخت تنومند جمهوری اسلامی را آبیاری کردند. شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌خانی» از جمله این شهیدان است. جوان ۳۰ ساله‌ای که در اوج خوشبختی همسر و سه یادگار خود را به خدا سپرد و برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) عازم سوریه شد و در شانزدهمین روز از آذر ۱۳۹۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. او اگرچه نتوانست هیچ‌گاه چهره حاج قاسم را از نزدیک زیارت کند؛ اما پس از شهادت به آرزوی خود رسید و فرمانده نزد او آمد.

«فاطمه قاضی‌خانی» همسر شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌خانی»به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی حامی تمام خانواده‌های شهدا بود و هرچند مشغله‌شان اجازه نمی‌داد تک به تک در منازل‌مان حضور پیدا کند؛ اما با برگزاری دیدار‌های عمومی و خصوصی از احوال‌مان مطلع می‌شد. این دیدار‌ها به تهران محدود نبود و کلیپ زیبای تقدیم گل فرزند شهید به حاج قاسم که در استان مازندران روی داد، نمونه‌ای از محبوبیت‌ ایشان در هر دیار و کاشانه‌ای است.

قاضی‌خانی در ادامه افزود: ما نیز پس از شهادت مهدی دو مرتبه با حاج قاسم دیدار داشتیم که یک بار خصوصی برگزار شد و بار دیگر عمومی. وی در این محافل برای حضار ارزش بسیاری قائل می‌شد و هرچند این جلسه ساعت‌ها به طول می‌انجامید اما تمام حرف‌هایمان را با جان و دل می‌شنید. ایشان تاکید داشت، «فرزندان شهدا باید به پدران خود افتخار کنند و رشادت‌ها و مجاهدت‌هایشان را فراموش نکنند که نقش شهدا و رزمنده‌ها در دفاع از حریم آل‌الله غیر قابل توصیف است.»

این همسر شهید با اشاره به علاقه بسیار شهید قاضی‌خانی برای زیارت رخسار فرمانده‌شان بیان داشت: مهدی شیفته سردار سلیمانی بود و هرچند فرصت دیدار برایش فراهم نشد اما همواره از دوستان و همرزمانش از عظمت این مرد شنیده بود.

قاضی‌خانی افزود: هرگاه رسانه‌ها چهره حاج قاسم را نشان می‌دادند، مهدی از آرزویش برای زیارت او سخن می‌گفت. آرزویی که پس از شهادت محقق شد. همان روزی که حاج قاسم به یگان آن‌ها رفته بود تا یاد و خاطره اولین شهید آن یگان، شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی را زنده نگه دارد. با دیدن تصاویر ایستادن اتفاقی سردار سلیمانی کنار عکس شهید مهدی قاضی‌خانی، ناگهان به گذشته نه چندان دوری سفر کردم که مهدی آرزو داشت، یک قاب ماندگار با این مرد بزرگ داشته باشد. حالا خود او به دیدار مهدی آمده بود …

فاطمه قاضی‌خانی در خصوص نقش شهید سلیمانی در روحیه دادن به رزمندگان توضیح داد: مهدی خاطرات زیادی از سوریه بیان نمی‌کرد و بیشتر در رسانه‌ها و دورهمی‌ها شاهد نقش به سزای حاج قاسم در روحیه بخشیدن به نیروهایش بودیم. کلیپ کوتاه دل‌داری حاج قاسم به رزمنده‌ای که طی عملیات، چندین نفر از دوستان خود را از دست داده، گواه این مدعاست. آرامش، هدیه حاج قاسم برای هر فردی بود که با ایشان هم‌کلام می‌شد.

همسر شهید قاضی‌خانی با اشاره به تلخ‌ترین روز سال ۱۳۹۸ بیان داشت: طی سال‌های اخیر خبر‌های ناگوار بسیاری شنیده‌ایم، از زلزله و سیل گرفته تا تحریم و مشکلات اقتصادی؛ اما غم‌انگیزترین خبر را صبح جمعه سیاه سیزدهمین روز زمستان سال ۱۳۹۸ دریافت کردیم. حقیقتا پذیرفتن این خبر امکان‌پذیر نبود و دعا می‌کردیم کذب باشد؛ ولی متاسفانه راست بود و حاج قاسم مظلومانه مزد سال‌ها رشاد‌ت و مجاهدت‌هایش را گرفته بود. حقیقتا چنین عاقبت زیبایی هم‌چون حضرت اباعبدالله (ه) برازنده او بود.

قاضی‌خانی تشریح کرد: در روایات نیز آمده که وجود برخی از افراد سبب می‌شود خداوند بلا و آفت را از مردمان آن زادبوم دور کند و من یقین دارم وجود با برکت حاج قاسم از جمله این نعمات بود که پس از شهادت ایشان بر همگان این تصور به اثبات رسید.

این همسر شهید در خصوص ارتباط قلبی فرزندان شهدا با شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: فرزندان من هم مثل تمام فرزندان شهدا گویا دوباره پدر از دست داده و قصه شهادت پدر باز برایشان تکرار شده بود. آن‌ها دلداده حاج قاسم‌شان بودند و اگر او را می‌دیدند، برای ثبت آن لحظه سر از پا نمی‌شناختند. هیچگاه آخرین دیدار عمومی خانواده شهدا با سردار سلیمانی را از خاطر نمی‌برم، انگار به تمام مهمانان الهام شده بود که این آخرین دیدارمان با فرمانده است. همه حضار به سمت او می‌رفتند تا عکس یادگاری بگیرند. به سختی آن دیدار به پایان رسید و حاج قاسم از میان جمعیت دور شد.

قاضی‌خانی ادامه داد: این ارتباط و علاقه دو سویه بود. به خاطر دارم در یکی از محافل فرزندان شهدا در ردیف اول نشسته بودند. با ورود مسوولین، یکی از برگزارکنندگان قصد داشت فرزندان شهدا را جا به جا کند که سردار سلیمانی مانع از این کار شد. او احترام بسیاری برای خانواده شهدا قائل بود و آن را به همگان گوشزد می‌کرد. به راستی‌که مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب حضرت آقا بود. او در ولایت‌پذیری، همتا نداشت.

همسر شهید مهدی قاضی‌خانی در پایان درخصوص پیام خانواده شهدا به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: پیام خانواده شهدا تنها همین واقعیت است که اگر چه حاج قاسم ما، یک نفر بود و رفت، اما به برکت هر قطره خون او میلیون‌ها حاج قاسم تا ابد در سراسر جهان سر بلند خواهند کرد و راه ایشان تا ظهور حضرت منجی (عج) پیروزمندانه ادامه خواهد یافت.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .