امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۱۱:۰۹:۲۳

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » هشدار سناتور و کهنه سربازان آمریکا به ترامپ

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1120کد مطلب

226تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

هشدار سناتور و کهنه سربازان آمریکا به ترامپ

هشدار سناتور و  کهنه سربازان آمریکا به ترامپ

به گزارش شیرگاه خبر؛ بامداد دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸، دونالد ترامپ رئیس رژیم آمریکا طی توئیتی جنگ طلبانه، صریحا مردم ایران را تهدید کرد؛ هنوز یکی دو ساعت از این توئیت تهدیدآمیز نگذشته بود که وی در صفحه تلویزیون شبکه مورد علاقه‌اش یعنی فاکس‌نیوز حاضر شد و گفت: من کسی نیستم که وارد جنگ نظامی با ایران شوم، اگر من بخواهم با ایران وارد جنگ شوم، آن جنگ، اقتصادی خواهد بود. افکار عمومی ضدجنگ آمریکا به طور کلی افکار عمومی در...

به گزارش شیرگاه خبر؛ بامداد دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸، دونالد ترامپ رئیس رژیم آمریکا طی توئیتی جنگ طلبانه، صریحا مردم ایران را تهدید کرد؛ هنوز یکی دو ساعت از این توئیت تهدیدآمیز نگذشته بود که وی در صفحه تلویزیون شبکه مورد علاقه‌اش یعنی فاکس‌نیوز حاضر شد و گفت: من کسی نیستم که وارد جنگ نظامی با ایران شوم، اگر من بخواهم با ایران وارد جنگ شوم، آن جنگ، اقتصادی خواهد بود.

افکار عمومی ضدجنگ آمریکا
به طور کلی افکار عمومی در آمریکا با توجه به خسارات فراوان ناشی از سیاست‌های جنگ طلبانه دوران جورج واکر بوش (بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸) به شدت ضد جنگ است؛ به طوری که دو رئیس‌جمهور اخیر آمریکا یعنی باراک اوباما ودونالد ترامپ با شعار‌های ضدجنگ توانستند آرای مردم آمریکا را جلب کنند؛ بنابراین هر نوع اتخاذ رویکرد جنگ‌طلبانه، به معنای کاهش سبد رأی ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود.

ناتوانی آمریکا در رویارویی نظامی با ایران
اما این صرفا یک بخش قضیه است؛ آمریکا و سردمداران این رژیم مظهر تام استکبار هستند؛ از ویژگی‌های بارز مستکبرین، آن است که اگر بتوانند، برای پیشبرد اغراض شوم‌شان در استفاده از زور و تجاوز تردیدی نمی‌کنند؛ بنابراین فارغ از موضوع افکار عمومی ضدجنگ آمریکا، ترامپ و دار و دسته نئوکان و جنگ طلبش، توان جنگ با ایران را ندارند و دلیل این امر هم فقط وحدت مردم ایران حول محور ولایت فقیه و قدرت بازدارنده دفاعی و موشکی ایران اسلامی است وبرای آنها نیز به صرفه نیست.

جنگ برای آمریکا به صرفه نیست
مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۴ اردیبهشت در دیدار رمضانی مسئولان نظام، فرمودند: جنگی بنا نیست انجام بگیرد و به توفیق الهی انجام هم نخواهد گرفت. نه ما دنبال جنگیم، آن‌ها هم به صرفه‌شان نیست که دنبال جنگ باشند و می‌دانند که به صرفه‌شان نیست.

آسان بودن شکست آمریکا در نبرد نظامی
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ طی سخنانی با بیان اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ نمی‌هراسیم و آماده‌ایم، گفت: دشمنان ما هم اراده جنگ ندارند، اما تفاوت ما با آن‌ها این است که آن‌ها از جنگ می‌ترسند و خط حد آن‌ها جایی است که جانشان به خطر بیافتد؛ بنابراین شکست دادن دشمنی با این ماهیت آسان است.

هشدار سناتورها و کهنه‌سربازان آمریکایی به ترامپ: رویارویی نظامی با ایران، ممنوع!
اما طی یکی دو هفته اخیر که رویکرد صرفا شعاری مبتنی بر جنگ‌طلبی سردمداران کاخ سفید علیه ایران، با اعزام ناوآبراهام لینکلن و بمب‌افکن‌های بی ۵۲ به منطقه غرب آسیا شدت گرفته بود، برخی سیاستمداران، سناتور‌ها و کهنه سربازان آمریکایی و اصحاب رسانه و قلم در این کشور، خطرات فزآینده رویارویی نظامی با قدرت بلامنازعه منطقه یعنی ایران را به جنگ‌طلبان آمریکایی گوشزد کردند.

میت رامنی از اعضای ارشد جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا: من حتی برای یک دقیقه هم تصور نمی‌کنم که ترامپ بخواهد با ایران درگیری نظامی پیدا کند؛ این کار همان اشتباه بوش در قبال عراق است، با این تفاوت که قدرت نظامی ایران به مراتب بیشتر از عراق زمان صدام است.

تولسی گَبِرد عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ این کشور هم که سابقه حضور در منطقه غرب آسیا به عنوان یک نظامی آمریکایی را دارد، گفته است که جنگ با ایران که افرادی نظیر جان بولتون و مایک پمپئو محرک آن هستند، برای آمریکا بسیار ویرانگر و پرهزینه خواهد بود.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز به ترامپ هشدار داده است که بازی خطرناک افزایش تنش با ایران را متوقف کند.

وحشت در لانه سست صهیونیست‌ها
از سویی دیگر، صهیونیست‌ها نیز به شدت نگران کوچکترین حماقتی از سوی آمریکا علیه ایران هستند؛ عاموس یادلینرئیس بنیاد مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین اداره اطلاعات ارتش این رژیم متجاوز، چندی پیش صریحا تبعات جنگ با ایران را به سردمداران کاخ سفید و حتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گوشزد کرد و از آن‌ها خواست فقط روی فشار اقتصادی کمرشکن علیه مردم ایران متمرکز شوند و فکر تنازع نظامی با ایران را از مخیله خود دور کنند.

یاکوف آمیدرور مشاور پیشین امنیت ملی نتانیاهو نیز جنگ با ایران را مهلک خوانده و به بیش از ۱۳۰ هزار راکت حزب‌الله لبنان اشاره کرده که در صورت استفاده از آن حجم ساختمان‌هایی که در تل‌آویو و سایر اراضی اشغالی فرومی‌پاشد نامشخص است.

توصیف بولتون توسط ژنرال انگلیسی؛ احمقی که هیچ چیز از جنگ نمی‌داند
آلن جان وست فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس نیز به ترامپ هشدار داده که در صورت کوچکترین اقدام نظامی علیه ایران باید منتظر تلافی‌جویی تهران باشد؛ این ژنرال انگلیسی، جان بولتون را به سبب تلاش برای تشدید تنش با ایران، «احمقی» خواند که هیچ چیزی از جنگ نمی‌داند.

اقدام نظامی علیه ایران مساوی مرگ سیاسی ترامپ 
در همین رابطه، نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم به خبرنگار گروه سیاسیخبرگزاری میزان، گفت: تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا چیزی در حدود ۲۰ ماه باقی مانده است و از همین الان جریانات سیاسی در آمریکا جنگ روانی علیه یکدیگر را آغاز کرده‌اند؛ لذا هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران، با توجه به قطعیت عدم دستاورد چنین اقدامی، به منزله مرگ سیاسی ترامپ خواهد بود.

شفیعی معتقد است با توجه به مشی منفعت‌طلبانه و رویکرد هزینه فایده‌ای ترامپ، بسیار بعید است که او حتی فکر رویارویی نظامی با ایران را هم در سر بپروراند.

این تحلیلگر و مفسر سیاسی با اشاره به یک تجریه تاریخی در مورد شروع کنندگان جنگ، گفت: در طول تاریخ، کشورهایی که آغازگر جنگ بوده‌اند، ابتدا تصور ظفرمندی و پیروزی را داشته‌اند اما اغلب اینگونه نبوده و صفحات تاریخ نمایانگر آن است که بیشترِ آغازگران جنگ، با شکست، مجبور به ترک مخاصمه شده‌اند، لذا با توجه به مبهم بودن سرنوشت جنگ‌ها، بعید است ترامپ دست به خطر جنگ بزند.

دکترین جنگی آمریکایِ ترامپ
سیاست جنگی آمریکایِ ترامپ، مبتنی بر دکترین «دور از ساحل» یا «موازنه از راه دور» است؛ از منظر شفیعی، ترامپ با این دکترین جنگی، نمی‌تواند آغازگر جنگ با ایران باشد بلکه باید متحدین و همپیمانانش نظیر رژیم‌های سعودی و امارات و صهیونیستی را وادار به این جنگ کند؛ حال آنکه این متحدین آمریکا نیز به سبب ضریب آسیب‌پذیری بالا، توانایی و تمایل ورود به نبرد نظامی با ایران را ندارند و تمام امیدشان به ورود مستقیم آمریکا به چنین نبردی است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ورود آمریکا به عرصه نبرد مستقیم نظامی با ایران، پیامدهای ناگواری برای کاخ سفید خواهد داشت و این نکته‌ای نیست که از دید استراتژیست‌های جنگی آمریکا، پنهان مانده باشد.

سنبه پر زور ایران در نبرد اراده‌ها
علی‌ایحال، ترامپ و مشاورانش خوب می‌دانند که کوچکترین شیطنتی در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس، علیه منافع و تمامیت ارضی ایران اسلامی، چه پیامد‌های ناگواری برای رژیم آمریکا و عناصر تروریستی این رژیم در منطقه خواهد داشت؛ لذا آن‌ها ناامید از تجاوز نظامی، بر شدت جنگ اقتصادی و روانی خود علیه مردم ایران افزوده‌اند.

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی اخیر مسئولان کشور، جنس رویارویی با آمریکای مستکبر را از نوع برخورد اراده‌ها دانستند و فرمودند: این برخورد، برخورد اراده‌ها است؛ این رویارویی، رویارویی اراده‌ها است؛ و اراده‌ی ما از آن‌ها قوی‌تر است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .