امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۶:۰۲:۱۴

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » نظام اسلامی قوی تر از آمریکا و سایر دشمنان است/ کنترل بنزین سبب ایجاد فرصت های اقتصادی در کشور

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1047کد مطلب

218تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

نظام اسلامی قوی تر از آمریکا و سایر دشمنان است/ کنترل بنزین سبب ایجاد فرصت های اقتصادی در کشور

نظام اسلامی قوی تر از آمریکا و سایر دشمنان است/ کنترل بنزین سبب ایجاد فرصت های اقتصادی در کشور

  به گزارش شیرگاه خبر ، خطیب جمعه سوادکوه شمالی با اشاره به مقاومت که گزینه اصلی ایران در مقابل دشمن است اظهار کرد: مداکره با دولت کنونی کشور آمریکا سم مضاعف است و نطام اسلامی قوی تر از آمریکا و دشمنان است. امام جمعه سوادکوه شمالی به دیدار مقام معظم رهبری با مسؤولان و كار گزاران نظام اشاره کرد و گفت: حضرت آقا با اشاره به اقدامات خبیثانه‌ی آمریكا براى «تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسؤولان» و نیز «فاصله...

 

به گزارش شیرگاه خبر ،

خطیب جمعه سوادکوه شمالی با اشاره به مقاومت که گزینه اصلی ایران در مقابل دشمن است اظهار کرد: مداکره با دولت کنونی کشور آمریکا سم مضاعف است و نطام اسلامی قوی تر از آمریکا و دشمنان است.

امام جمعه سوادکوه شمالی به دیدار مقام معظم رهبری با مسؤولان و كار گزاران نظام اشاره کرد و گفت: حضرت آقا با اشاره به اقدامات خبیثانه‌ی آمریكا براى «تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسؤولان» و نیز «فاصله گرفتن مردم از نظام» فرمودند: «گزینه‌ی قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه‌هاست، چراكه مذاكره با دولت كنونى آمریكا سمّ مضاعف است. – البته جنگى نخواهد شد بلكه برخورد، برخورد اراده‌هاست و در این زمینه، اراده‌ی ملت ایران و نظام اسلامى قوى‌تر از دشمن است و به فضل الهى این بار هم پیروز خواهیم شد».

ابراهیمی ادامه داد: معظم له در بیان علل شكست این طرح، فرمودند: «۱- آن‌كه شدت دشمنى و خصومت سران آمریكا نسبت به جمهورى اسلامى، آنان را دچار خطا در محاسبات كرده است و باعث شده درك درستى از مسائل ایران نداشته باشند. ۲- اصلى‌ترین ابزار آن‌ها هیاهو و تهدید است كه مردم ایران، هراسى از این تهدیدهاى توخالى ندارند. آمریكایى‌ها به‌طور تصاعدى بر شدت عربده‌هاى خود مى‌افزایند، اما توجه ندارند این عربده‌ها فقط ضعف آن‌ها را آشكارتر مى‌كند. باید بدانیم، كسى‌كه با صداى بلند تهدید مى‌كند، قدرت و توانایى او به اندازه‌ى آن صداى بلند نیست. ۳ – آمریكا آنچنان كه برخى مدعى هستند، پر هیبت و قدرت نیست و از ضعف‌هاى زیاد و مهمى رنج مى‌برد و نباید مرعوب آن شد.»

ابراهیمی دلیل سم بدن مذاکره با آمریکا از نظر رهبری را «۱-بى‌ثمر بودن مذاكره براى ملت ایران، نیت پلید آمریكا از مذاكره، غیر قابل اعتماد بودن آمریكا براى مذاكره، مأموریت آمریكا در خدمت به رژیم صهیونیستى، محاسبات غلط دولت آمریكا از ملت ایران، حماقت دولت فعلى آمریكا.» عنوان کرد.

وی وظایف دولت براى مقابله با آمریكا را از دیدگاه رهبری « لزوم جدى‌تر شدن مدیریت‌ها و برنامه‌ریزى‌ها جهت مقابله با مشكلات اقتصادى، در دستور كار قرار دادن جدى حل مسائل و مشكلات اقتصادى، درمان بیمارى‌هاى اقتصاد كشور، اصلاح ساختارى بودجه كشور، اصلاح نظام بانكى، مدیریت شجاعانه، امیدوارانه، جهادى، همراه با اِشراف میدانى بر مشكلات، عدم انفعال در برابر دشمن و شرطى نكردن اقتصاد به مسائل خارج، استفاده از ظرفیت وسیع مردمى كشور، برخورد قاطع با قاچاق، دلالى‌ها، خریدهاى خیانت‌كارانه‌ى ارزاق عمومى و احتكار، حمایت همگانى از دولت در این عرصه‌ها» برشمرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) جهت مقابله با طرح آمریكا، وظایف را متوجه‌ی قواى سه گانه دانسته و « رفع موانعِ «رونقِ تولید» به‌عنوان كلید حل بسیارى از مشكلات كشور، «اعتماد به جوانان» به‌عنوان راه‌حل اصلى مشكلات كشور، رفع نیازهاى واحدهاى تولیدى تعطیل شده، تلاش برنامه‌ریزى شده وبى‌وقفه براى خودكفایى به‌ویژه در زمینه‌ى كشاورزى، «سهولت كسب‌وكار» به‌عنوان دستور كار عمومى قوا، اولویت¬بخشى به بخش كشاورزى، استفاده از خلاقیت نیروى انسانى كشور، رونق بخشیدن به تولید و راه اندازى كارخانه‌ها، مسكن‌سازى به‌عنوان رشته‌اى كارآفرین‌، مقاوم‌سازى اقتصاد، چشم ندوختن به خارج براى اصلاح امور.» را متذکر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی به وظایف مردم در راستاى مقابله با طرح آمریكا به فرموده مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر انقلاب «خرید محصولات داخلى و استمرار حمایت از كالاى ایرانى، پرهیز از اسراف، توجه نكردن به شایعات در فضاى مجازى، زیاده‌روى نكردن در خرید، كمك به رونق تولید» را وظایف مردم در راستای مقابله با طرح آمریکا عنوان کرد.

وی رفع فقر، محرومیت‌زدایى، رسیدگى به محرومان و مستضعفان، به‌عنوان یكى از مهم‌ترین فلسفه‌ها و علت‌هاى وجودى انقلاب اسلامى ایران و هم‌چنین یکی از اصلى‌ترین اهداف كلان نظام مقدس جمهورى اسلامى عنوان کرد و بیان داشت: این نکات بارها مورد تأكید رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالى) قرار گرفته است؛ تا آن‌جا كه این موضوع، از موضوعات راهبردى در منظومه‌ی فكرى معظم له بشمار می‌آید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در طول سه دهه‌ی رهبرى حكیمانه، این نگاه راهبردى را از ابعاد مختلفى تبیین نموده‌اند كه برخى از این ابعاد عبارت است از: تبیین معرفتى، تبیین در قالب معرفى هویت اصیل و ارائه‌ی عیار انقلاب اسلامى، معرفى خطّ و سیره‌ی رهبرى امام خمینى(ره)، بیان نقش محرومان و مستضعفان در پیروزى و بقاء انقلاب اسلامى، تربیت عمومى افراد جامعه و اصلاح رفتارهاى اجتماعى، ابلاغ سیاست‌هاى كلى نظام جمهورى اسلامى، تبیین در متن بیانیه‌ی گام دوم انقلاب، تعیین راهبردهاى كلان اجرایى كشور و ارائه‌ی معیار سنجش صحت و سقم برنامه‌هاى اجرایى كشور.

وی با اشاره به اول خرداد ماه که در تقویم كشور، با نام روز بهره‌ورى و اصلاح مصرف نام‌گذارى شده است بیان کرد: مصرف، مسأله‌ی مهم در اقتصاد بوده و نقش مهمى در پیشرفت كشور دارد. اگر یك جامعه نتواند مصرف خود را كنترل كند، نه تنها همه‌ی تولیدات خود را مصرف مى‌كند، بلكه براى تأمین مصرف خود نیازمند خرید از خارج نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت مسئله الگوى مصرف اظهار کرد: این مسئله آنقدر اهمیت دارد كه رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأكید كرده‌اند؛ تا آن‌جا كه ایشان سال ۱۳۸۸ را سال اصلاح الگوى مصرف نامگذارى كردند. سیاست‌هاى كلى نظام نیز در این حوزه روشن و شفاف است و از سوى رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

خطیب جمعه سوادکوه شمالی در خصوص انرژی کشور یادآور شد: بخش مهمى از مسأله‌ی مصرف، در حوزه‌ی حامل‌هاى انرژى است. با توجه به آن‌كه انرژى در ایران ارزان بوده و در دسترس است و ایران كشورى داراى منابع سرشار انرژى است، توجه كمترى به مسأله‌ی اصلاح الگوى مصرف انرژى در كشور مى‌شود.

ابراهیمی از نظر شدت مصرف انرژى یادآور شد: كشورمان از بالاترین آمارها در سطح جهان در بخش انرژی برخوردار است. در سال ۱۳۹۷ اعلام شد كه ایران سه برابر متوسط جهانى و ۷ برابر كشورهاى صنعتى جهان، شدت مصرف انرژى دارد.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در حوزه‌ی مصرف سوخت گفت: دهك دهم درآمدى كشور كه بالاترین درآمد را دارند، بیش از یازده برابر پایین‌ترین دهك جامعه، سوخت مصرف مى‌كنند. به عبارت دیگر، مرفهین‌بى‌درد جامعه، بیش از ده برابر فقراى جامعه از یارانه‌ی سوخت بهره مى‌برند و این وضعیت، كاملاً ضد عدالت است.

خطیب جمعه سوادکوه شمالی در خصوص کنترل مصرف بنزین در كشور اضافه کرد: کنترل مصرف بنزین مى‌تواند فرصت‌هاى بسیارى در اقتصاد كشور ایجاد كند. هر لیتر بنزین در كشورهاى همسایه، حدود ۷ هزار تومان است. در نتیجه هر لیتر بنزین كه در كشور صرفه جویى شود و به جاى مصرف، صادر شود، حدود ۵ هزار تومان نصیب كشور مى‌شود. اگر ده میلیون لیتر صرفه‌جویى شود، روزانه ۵۰ میلیارد تومان و سالانه ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب كشور مى‌كند.

وی تصریح کرد: كشور، فاقد یك برنامه‌ی جدى براى اصلاح الگوى مصرف است. برنامه‌اى كه هم سازوكارها را در نظر داشته باشد و هم مسائل فرهنگى را پوشش دهد. بنابراین، اصلاح الگوى مصرف علاوه بر فرهنگ‌سازى، نیازمند سازوكارها و قواعد مشخص است.

ابراهیمی کاهش حجم زباله را از فواید اصلاح مصرف بیان داشت و خاطر نشان کرد : امروزه با تولید بیش از حد انواع زباله‌ها و دفن آنها در زمین و یا رهاکردن آنها در روی زمین، ضربات جبران ناپذیری به محیط زیست واردشده است که می‌طلبد فکری و کاری صورت بگیرد.

این مسئول در پایان گفت: با عمل به توصیه‌ی حکیمانه‌ی اسلام درخصوص پرهیز از اسراف، تاحدود زیادی می‌توان به کاهش مقدار زباله و درنتیجه حفظ محیط زیست کمک کرد. و گام بعدی هم تفکیک زباله و استفاده‌ی درست از پسماندها است.

 

 

 

 

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .