امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۲۱:۵۵:۳۵

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » رشد ۱۰۰ درصدی عسل در سوادکوه شمالی

دی ۳۰, ۱۳۹۷ تاریخ انتشار

adminنویسنده

340کد مطلب

303تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

رشد ۱۰۰ درصدی عسل در سوادکوه شمالی

رشد ۱۰۰ درصدی عسل در سوادکوه شمالی

به گزارش شیرگاه خبر نقل از عصر سوادکوه. قاسم حكمت شعارمدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی، : تولید عسل سوادکوه‌شمالی در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی، یکهزار و ۱۰۰ درصد رشد داشته است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی تولید عسل در این شهرستان کمتر از ۵۰ تن بود که پس از چهل سال، هم اکنون با رشد یکهزار و ۱۰۰ درصدی به ۶۰۰ تن رسیده است. حکمت شعار با بیان اینکه پرورش زنبور در ابتدای...

به گزارش شیرگاه خبر نقل از عصر سوادکوه. قاسم حكمت شعارمدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی، : تولید عسل سوادکوه‌شمالی در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی، یکهزار و ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی تولید عسل در این شهرستان کمتر از ۵۰ تن بود که پس از چهل سال، هم اکنون با رشد یکهزار و ۱۰۰ درصدی به ۶۰۰ تن رسیده است.

حکمت شعار با بیان اینکه پرورش زنبور در ابتدای انقلاب اسلامی، اغلب به صورت پرورش در کندوهای بومی سنتی(کندل) و در داخل تنه‌های درختان انجام می شد، گفت: تولید عسل با این شرایط از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه نبوده ولی بعد از انقلاب اسلامی باحضور کارشناسان جهاد کشاورزی، برگزاری کلاسهای ترویجی و انتقال یافته‌های نوین و افزایش دانش زنبورداران منجر به افزایش تولید عسل و محصولات جانبی مانند ژل رویال، زهر زنبور، موم ، بره‌موم و گرده‌گل شده است.

حکمت شعار افزود: زنبورداری جزء مشاغل اصلی در سوادکوه شمالی می‌باشد و این شهرستان از نظر مقیاس جمعیت شهرستانی رتبه اول در پرورش زنبور و تولیدعسل در استان را دارا می‌باشد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .