امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۲۰:۱۲:۰۳

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » پروژه مدرسه سردار شهید سلیمانی منطقه لفور سوادکوه مهرماه امسال به بهره برداری می رسد

تیر ۹, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

3261کد مطلب

332تعداد نمایش

2 دیدگاهتعداد نظرات

پروژه مدرسه سردار شهید سلیمانی منطقه لفور سوادکوه مهرماه امسال به بهره برداری می رسد

پروژه مدرسه سردار شهید سلیمانی منطقه لفور سوادکوه مهرماه امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش شیرگاه خبر  علیرضا سعدی پور که در طی بازدیدهای دوره ای خود در شهرستان سوادکوه شمالی حضور یافت، به بازدید از پروژه نیمه کاره مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روستای کالیکلا لفور رفت. وی در این بازدید بر ضرورت ادامه انجام کار پروژه تاکید کرده و گفت: این مدرسه با مساحت ۶۱۳۰ متر مربع، زیربنای ۲۸۱۰ متر شامل ۹۰۰ متر بنای آموزشی و ۱۸۰۰ متر خوابگاه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۸۸ کلنگ زنی شد. متاسفانه عملیات اجرایی آن متوقف شد که با تمهیدات...

به گزارش شیرگاه خبر  علیرضا سعدی پور که در طی بازدیدهای دوره ای خود در شهرستان سوادکوه شمالی حضور یافت، به بازدید از پروژه نیمه کاره مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روستای کالیکلا لفور رفت.

وی در این بازدید بر ضرورت ادامه انجام کار پروژه تاکید کرده و گفت: این مدرسه با مساحت ۶۱۳۰ متر مربع، زیربنای ۲۸۱۰ متر شامل ۹۰۰ متر بنای آموزشی و ۱۸۰۰ متر خوابگاه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۸۸ کلنگ زنی شد. متاسفانه عملیات اجرایی آن متوقف شد که با تمهیدات اندیشیده شده باید روند اجرای کار دوباره آغاز شود.

شایان ذکر است با تمهید مقدمات مدیرکل آموزش وپرورش مازندران قرار شد ادامه پروژه در دو فاز باقیمانده خوابگاه دانش آموزی و سلف سرویس با جدیت انجام پذیرفته و در مهرماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

۴۰میلیارد ریال سرانه از بهمن ۹۸ تاکنون به مدارس شبانه روزی استان پرداخت شد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین در بازدید از شهرستان سوادکوه شمالی با حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه سوادکوه شمالی دیدار کرد. سعدی پور در این دیدار سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش دانسته و تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی را اصلی ترین ماموریت تعلیم و تربیت برشمرد.

سعدی پور با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مباحث سند تحول بحث عدالت آموزشی است، افزود: باید در این راستا فرصت های آموزشی و پرورشی برای تمامی دانش آموزان فراهم شود. دانش آموزان مناطق محروم باید از همان امکاناتی برخوردار باشند که دانش آموزان دیگر مناطق در اختیار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در این راستا ۴۰ میلیارد ریال سرانه از بهمن ۹۸ تاکنون به مدارس شبانه روزی استان پرداخت شد، تصریح کرد: نگاه ما به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم است و تاکیدمان این است که این رویکرد در آموزش و پرورش نهادینه شود‌.

اختصاص بیش از ۸۶ هزار ساعت موظفی حق التدریس به مدارس استان در سال تحصیلی آینده

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جمع همکاران اداره آموزش و پرورش سوادکوه شمالی گفت: برای سال تحصیلی آینده جهت رفع کمبود نیروی انسانی و پوشش کامل کلاس های درس، بیش از ۸۶ هزار ساعت حق التدریس به مدارس استان در ۳۳ شهرستان و منطقه اختصاص داده شد. این رقم در سال گذشته حدود ۴۶ هزار ساعت بود که کفاف نیازمندی آموزش و پرورش مازندران را نمی کرد.

سعدی پور همچنین در این بازدید یکروزه با خانواده شهیدان فرهنگی سوادکوه شمالی دیدار کرده و از مادر بزرگوار دو شهید عزیز تجلیل کرد. شهیدان حمیدرضا عباس پور و محمدرضا عباس پور از شهدای فرهنگی منطقه، در سال ۶۵ و ۶۷ به فیض رفیع شهادت نائل شدند.

وی بر مزار مطهر شهدای گمنام شیرگاه نیز حضور یافته و با آرمان های شهدا تجدید میثاق کرد. سعدی پور تربیت نسلی وطن پرست که شهدا رو الگوی خود بدانند از وظائف مهم تعلیم و تربیت دانست.

شایان ذکر است شهرستان سوادکوه شمالی با ۲۵ هزار نفر جمعیت دارای یک شهر و ۴۵ روستا است. حدود ۳ هزار دانش آموز در ۵۸ مدرسه تحصیل می کنند و ۴۳۸ همکار فرهنگی مشغول خدمت در این شهرستان هستند.

fileLoader

fileLoader

دسته بندی :

2 دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2
  1. حمید درویشی شاهکلائی گفت:

    سلام بر شما
    این حجم از نام‌گذاری‌ها به نام شهید سلیمانی البته خوب است ولی نشان از بیماری مرکززدگی دارد. به ویژه وقتی شهدای بومی شیرگاه را مردم نمی‌شناسند.
    پیگیری کنید و پیشنهاد دهید حتماً تک‌تک‌ کلاس‌های درس و دفتر مدرسه به نام شهدای بومی شیرگاه نامگذاری شود.
    با تشکر

  2. حمید درویشی شاهکلائی گفت:

    اینکه مسئولان استانی به شهدای گمنام می‌روند، خوب است اما فریبنده است. خدا را شکر مزار شهدای گمنام به همه ادارات نزدیک است. اما گلزار شهدای شیرگاه (چالی) هم تقریباً ۵ دقیقه با ادارات فاصله دارد. مهم این است که مسئولان محلی بتوانند شهدای شیرگاه را به مسئولان استانی معرفی کنند. این باارزش و غرورآفرین است.
    پیشنهاد بدهید، پیگیری کنید ان‌شاءالله سرمایه‌های باارزش بومی شناخته بشوند.

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .