امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲| ۱۴:۵۲:۴۶

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » فناوری » پژوهشگران نخبه مازندرانی ۷۰ اختراع و ۱۵ مدال جهانی ثبت کردند

مهر ۲۹, ۱۴۰۱ تاریخ انتشار

adminنویسنده

9584کد مطلب

577تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

پژوهشگران نخبه مازندرانی ۷۰ اختراع و ۱۵ مدال جهانی ثبت کردند

پژوهشگران نخبه مازندرانی ۷۰ اختراع و ۱۵ مدال جهانی ثبت کردند

به گزارش شیرگاه خبر ،اجلاس هم‌اندیشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان مراکز استان‌ها، واحد‌های ویژه و منتخب دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه برنامه‌هایی درباره موضوعات ارتقای کیفیت، پاسخگویی، تقویت هویت بصری برند باشگاه، فعالیت‌های هم ‌افزای اجتماعی تخصصی و ارتقای شادابی علمی، انجمن‌های علمی دانشجویی، توان ‌افزایی، نشر علم و توسعه مدیریت دانش، طرح‌های پژوهشی دانشجویی برگزار شد و رؤسای باشگاه واحدهای دانشگاهی، پیشنهاد‌ها و سوالات خود را مطرح کردند. در اجلاس سراسری رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه...

به گزارش شیرگاه خبر ،اجلاس هم‌اندیشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان مراکز استان‌ها، واحد‌های ویژه و منتخب دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه برنامه‌هایی درباره موضوعات ارتقای کیفیت، پاسخگویی، تقویت هویت بصری برند باشگاه، فعالیت‌های هم ‌افزای اجتماعی تخصصی و ارتقای شادابی علمی، انجمن‌های علمی دانشجویی، توان ‌افزایی، نشر علم و توسعه مدیریت دانش، طرح‌های پژوهشی دانشجویی برگزار شد و رؤسای باشگاه واحدهای دانشگاهی، پیشنهاد‌ها و سوالات خود را مطرح کردند.

در اجلاس سراسری رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان استان مازندران و واحد ساری این دانشگاه برتر شناخته و ازعباس رضایی رئیس باشگاه تجلیل شد.

 

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری به همین مناسبت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، تازه‌ترین فعالیت‌ها، دستاورد‌ها و موفقیت‌ها، دلایل موفقیت و برتری و برنامه‌های پیش روی این باشگاه را تشریح کرد.

رضایی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری موفقیت‌های خوبی در عرصه ملی و بین‌المللی ازجمله کسب چهار مدال طلا، ۱۰ نقره و پنج برنز از مسابقات جهانی اختراعات در کشور کره جنوبی، استرالیا، ترکیه، رومانی، سوئیس، آلمان، کرواسی و … کسب کرده است.

وی، کسب رتبه برتر بین انجمن‌های علمی کشور، کسب رتبه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان نمونه کشور در سال‌های ۹۲، ۹۳، ۹۵ و ۹۶ و ۹۹، دریافت مدال ویژه نخستین فستیوال جایزه بزرگ اختراعات ایران، کسب رتبه نخست جشنواره خوارزمی در سال ۸۹ با تیم رباتیک R ۲ C با ربات مین‌یاب خودکار، کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز از المپیاد‌های علمی کشور را ازجمله افتخارات باشگاه متبوع خود دانست.

از ثبت ۷۰ اختراع تا کسب ۱۵ مدال طلا، نقره، و برنز جهانی

به گفته رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد ساری، چاپ بیش از ۲۰۰مقاله ISI و علمی پژوهشی، کسب رتبه‌های برتر در مسابقات رباتیک دانشگاه‌های امیرکبیر و اصفهان و Iran Open، باشگاه برتر کشور در امور فرهنگی، عضویت سه عضو باشگاه در فدراسیون جهانی مخترعان و نخبگان IFIA در ژنو سوئیس از دیگر افتخارات این باشگاه است.

این فعال حوزه پژوهش و فناوری، کسب ۱۵ مدال طلا، نقره، و برنز از مسابقات جهانی اختراعات، کسب رتبه‌های برتر در مسابقات روباتیک دانشگاه‌های امیرکبیر و اصفهان و Iran Open، کسب رتبه برتر بین انجمن‌های علمی کشور، ثبت ۷۰ اختراع توسط اعضا، باشگاه برتر کشور در امور فرهنگی، کسب رتبه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برتر کشور در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و عضویت سه عضو باشگاه در فدراسیون جهانی مخترعان و نخبگان IFIA در ژنو سوئیس، چاپ چند کتاب آموزشی توسط اعضا را نمونه‌ای از افتخارات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران دانست.

 

رضایی برنامه‌های در دستور کار باشگاه پژوهشگران جوان واحد ساری را برشمرد و گفت: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های علمی و پژوهشی به‌منظور توانمندسازی اعضا از طریق آموزش‌های مجازی را در دستورکار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: در طرح یادواره سردار دل‌ها پنج کارگاه آموزشی هشت‌ ساعته و چهار وبینار دوساعته و بازدید مجازی در ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان مصوب شده و مراحل کسب مجوز برای برگزاری ۱۳ مسابقه ملی، منطقه‌ای واستانی انجام شده است که البته این برنامه‌ها غیراز اجرای برنامه‌های داخلی و استانی باشگاه دراستان است.

لزوم تقویت ارتباطات نزدیک با بنیاد ملی نخبگان و مراکز مالی تصمیم‌گیر

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بر تقویت ارتباطات نزدیک با بنیاد ملی نخبگان و مراکز مالی تصمیم‌گیری در حوزه پژوهش و نخبگان و نقش‌آفرینی بیشتر در نخبه‌آفرینی و نخبه‌گزینی تأکید و پیشنهاد کرد که بهبود مسیر ارتباطی و تسهیل آن برای رؤسای باشگاه‌ها و طرح مشکلات و پیگیری مسائل و مشکلات و تخصیص بودجه بالاتر به باشگاه‌ها و تسهیل استفاده از مزایا و منافع مربوط به اعضای باشگاه و افزایش سالانه اعتبارات با توجه به انتظارات مدیران ارشد ستاد مرکزی و دانشگاه از باشگاه‌های استان‌هاست.

رضایی بر توسعه و ترویج فعالیت‌های دانشجویی، تیمی و تشویق آنان در تولید و انتشار مقالات پژوهشی در مجلات معتبر علمی دنیا و تولیدات و صنعت و … تأکید کرد.

به گزارش آنا، نشست دوروزه باشگاه پژوهشگران که با حضور ۴۵ نفر از رؤسای باشگاه مراکز استان‌ها، واحد‌های ویژه و منتخب و با حضور هیئت رئیسه ستاد مرکزی باشگاه برگزار شد، برنامه‌های سال جاری باشگاه واحد‌های دانشگاهی که منطبق بر مأموریت‌های محوله به باشگاه در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تنظیم شده است، تبیین شد.

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نخستین و گسترده‌ترین شبکه نخبه‌پروری کشور از طریق ۴۰۰ دفتر در واحد‌های دانشگاهی و مدارس سما در سراسر کشور در حال شناسایی، پرورش، هدایت و حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان مستعد است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .