امروز شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۶:۲۴:۱۲

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » فناوری » کشف ۹۶ درصدی جرایم فضای مجازی در آمل

اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4103کد مطلب

289تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

کشف ۹۶ درصدی جرایم فضای مجازی در آمل

کشف ۹۶ درصدی جرایم فضای مجازی در آمل

به گزارش  شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، نعمت‌الله آزادی عصر امروز در نشست با عوامل انتظامی به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت ناجا، اظهار کرد: پلیس در بخش‌های مختلف همیشه آماده خدمت به مردم بوده و توانسته تاکنون در شهرستان آمل کارنامه مطلوبی از خود برجای بگذارد. وی افزود: امروزه با گسترش فضای مجازی و همه‌گیر شدن آن در جامعه با جرایم متفاوت در این بخش روبرو هستیم هرچند با تلاش پلیس فتا، شهرستان آمل...

به گزارش  شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، نعمت‌الله آزادی عصر امروز در نشست با عوامل انتظامی به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت ناجا، اظهار کرد: پلیس در بخش‌های مختلف همیشه آماده خدمت به مردم بوده و توانسته تاکنون در شهرستان آمل کارنامه مطلوبی از خود برجای بگذارد.

وی افزود: امروزه با گسترش فضای مجازی و همه‌گیر شدن آن در جامعه با جرایم متفاوت در این بخش روبرو هستیم هرچند با تلاش پلیس فتا، شهرستان آمل طی سال گذشته رتبه نخست استان را از آن خود کرده بود.

فرمانده انتظامی آمل با اشاره به کشف ۹۶ درصدی جرایم فضای مجازی در این شهرستان، تصریح کرد: با کاهش ۵۰ درصدی جرایم فضای مجازی طی سال جاری توانستیم اقدام خوبی داشته باشیم.

این مسؤول با اعلام بیش از ۳۲ هزار تماس مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ طی سال جاری، ادامه داد: تعداد ۱۹ هزار و ۵۰۰ تماس در این بین منجر به اقدامات عملیاتی شد و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد به صورت مشاوره‌ای و راهنمایی بوده است.

آزادی با بیان تشکیل ۱۲ هزار پرونده در کلانتری و پاسگاه‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان آمل، افزود: یک هزار و ۴۱۰ مورد پرونده در مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها حل و فصل شد و در مجموع ۸۶ درصد آنها منجر به نتیجه شد.

وی با اعلام اینکه در سال جاری ۵ هزار و ۲۶۰ مورد جلب به کلانتری‌ها برای اجرا ارسال شد که ۵۵ درصد آن به کشف و دستگیری منجر شده است، بیان کرد: از دو سال گذشته تاکنون قرارگاه جهادی جلب در آمل ایجاد شده و تاکنون نتایج مثبت ایجاد کرده است.

فرمانده انتظامی آمل با اشاره به اینکه در زمینه اقدامات پیشگیرانه ۲۸ دستگاه دخیل هستند، گفت: دوربین‌های پایش آمل از ۳۵۰ دستگاه به ۷۶۰ دستگاه ارتقا یافته است البته بسیاری از جرایم همانند قتل و سرقت با دوربین‎های نصب شده کشف شد.

این مسؤول با اعلام اینکه نگهبان محلات این شهرستان از ۱۶۳ نفر به ۴۹۸ نفر ارتقا یافته است، بیان کرد: با همکاری بسیاری از نهادها و دستگاه‌های مرتبط ایستگاه‌های انتظامی در ورودی مناطق ییلاقی ایجاد و محصورسازی شده و نگهبان محلی در آن استفاده شد.

آزادی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان آمل کشف و ضبط شد، گفت: میزان ۱۰۵ تن انواع چوب‌آلات قاچاق جنگلی در مدت مشابه در این شهرستان کشف شده است.

وی با تأکید بر ایجاد مدیریت هوشمند الکترونیک(مها)، بیان کرد: در این طرح ۵۲ واحد صنفی به سامانه متصل شده تا در صورت بروز سرقت یا هر خطر دیگر بلافاصله تماس با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برقرار شده و مأموران وارد میدان شوند.

فرمانده انتظامی آمل با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی کشف سرقت از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین برای ایجاد پاسگاه در منطقه دست‌سر و شهر بابکان اختصاص یافته تا در آینده نزدیک با کلنگ‌زنی و آغاز عملیات عمرانی شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن باشیم.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .