امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۹:۱۳:۴۱

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » اولین دستاورد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، کاهش ورودی بیمارستانها بود

آذر ۱۹, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4379کد مطلب

235تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

اولین دستاورد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، کاهش ورودی بیمارستانها بود

اولین دستاورد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، کاهش ورودی بیمارستانها بود

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر از رصدخانه سلامت وزارت بهداشت، اظهار داشت: خوشبختانه دستاوردهای بسیار خوبی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی داشته ایم. اگر به گذشته برگردیم، می بینیم که تعداد مرگ های روزانه به حدود ۵۰۰ نفر رسیده بود که داغ سینه سوزی برای ما بود البته این به این معنی نیست که این روزها که مرگ های روزانه کمتر از ۳۰۰ نفر را تجربه...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر از رصدخانه سلامت وزارت بهداشت، اظهار داشت: خوشبختانه دستاوردهای بسیار خوبی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی داشته ایم. اگر به گذشته برگردیم، می بینیم که تعداد مرگ های روزانه به حدود ۵۰۰ نفر رسیده بود که داغ سینه سوزی برای ما بود البته این به این معنی نیست که این روزها که مرگ های روزانه کمتر از ۳۰۰ نفر را تجربه می کنیم، روزهای غم انگیز و ملال آوری را طی نمی کنیم.
وی افزود: برای ما مرگ حتی یک شهروند در هر کجای دنیا، غصه و ملال آور است چه برسد به اینکه هموطنانی را از دست دهیم و امروز بیش از ۲۹۰ خانواده، داغدار عزیزانشان شدند.
دکتر نمکی گفت: اولین دستاورد این حرکت بزرگ ملی، کاهش ورودی به بیمارستانها است. امروز خوشحالیم که بگوییم که به طور متوسط، حدود ۳۰ درصد از تخت های مشغول برای خدمت به بیماران کووید۱۹ کمتر از قبل شده است و این جای نفس کشیدن برای همکاران ما دارد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی بهورزان، کادر بهداشتی و درمانی، عزیزان علوم آزمایشگاهی و همه دست اندرکاران نظام سلامت، امروز میزان تست های آزمایشگاهی به حداقل ۷۰ هزار و به حداکثر ۱۰۰ هزار در روز و با ورود تست های سریع، به ۱۲۰ هزار تست در روز افزایش پیدا می کند و خوشبختانه بیماریابی تقویت شده و بیماران بدحال کمتری به دلیل تشخیص زودرس، روانه بیمارستانها می شوند.
دکتر نمکی افزود: امروز به نقطه ای رسیده ایم که خوشبختانه مرگ و میر روزانه بیماران علیرغم پیش بینی های موسسات بین المللی که برای همین امروز مرگ و میرهای بالای یک هزار و ۱۰۰ نفر را تجربه می کردیم، کاهش یافته و به کمتر از ۳۰۰ مورد رسیده ایم و با یاری خداوند به سمت ۲۰۰ و کمتر سیر خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: روز اول آذرماه در کشور ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد وجود داشت که روز ۱۱ آذرماه به ۶۴ شهر قرمز، ۲۷۹ شهر نارنجی و ۱۰۵ شهر زرد رسیدیم و خوشبختانه در ۱۹ آذرماه با همدلی و وفاق و پاداش محدودیت هایی که همه پذیرفتند و همراهی کردند به ۳۴ شهر قرمز، ۲۶۰ شهر نارنجی و ۱۵۴ شهر زرد رسیده ایم.
وزیر بهداشت اظهار داشت: اول آذرماه تقریبا تمام شهرهای کشور وضعیت قرمز داشتند که ۱۱ آذرماه، شاهد کاهش لکه های قرمز در نقشه ایران و در ۱۹ آذرماه شاهد افزایش شهرهای نارنجی و زرد هستیم. امیدوارم که روند خروج وضعیت شهرهای قرمز را، هر روز داشته باشیم.
دکتر نمکی یادآور شد: با کمک مرکز فناوری اطلاعات و همچنین عزیزانی که از دانشگاه های کشور به خصوص دانشگاه صنعتی شریف و دکتر شریفی به کمک ما آمدند امروز می توانیم بر روی نقشه کلیک کنیم و هر شهرستان و استان را رصد کنیم. به عنوان نمونه در استان گلستان، شهرستان آق قلا و یا در استان کرمان، شهرستان راور در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی افزود: رصد هوشمند وضعیت کشور به ما این امکان را می دهد که در هر لحظه بخواهیم برای اعمال محدودیت ها، تصمیم بگیریم، شهر هدف را انتخاب کنیم و به سراغ شهرهای دیگری که دلیلی ندارد محدودیت ها در اصناف و ترددها اعمال شود، نرویم.
وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز بزرگترین اضطراب ما و همکارانمان، عادی انگاری است و هر قدر نقشه کشور به سمت زرد و سفید شدن پیش می رود، از افزایش روحیه عادی انگاری در بین مردم، مضطرب می شویم. هیچ پدیده ای موثرتر از فاصله گذاری، رعایت پروتکل ها و گوش دادن به تقاضاهای همکاران ما برای تسلط به این بیماری و رهایی از چنگال مرگ با کووید۱۹ وجود ندارد.
دکتر نمکی گفت: روزی به همکارانم می گفتم که گرفتاری ما در استانهای شمالی به جمعیت پراکنده روستانشین این استانها معطوف خواهد شد. امروز متاسفانه روستاهای پاک در این استانها گرفتار شده اند. اکثر روستاهای ترکمن نشین در گلستان، روستاهای مازندران به ویژه در ارتفاعات و روستاهای گیلان متاثر از این بیماری هستند و هوای زنجیره سرسبز شمال کشور امروز متاسفانه از ویروس کووید۱۹ مه آلود است.
وی تصریح کرد: برخی از استانها از استانهای شمالی متاثر هستند به خصوص به همکارانم در زابل توصیه کرده ایم که سیستانی های استان گلستان که هوای خوش این روزهای سیستان و بلوچستان و موطن اصلی، برای آنها جاذبه ایجاد کرده ممکن است با رفت و آمدها، مشکلاتی برای مردم این استان ایجاد کند که باید مراقب باشند.
وزیر بهداشت افزود: استانهای جنوبی باید در دو مقوله مراقبت کنند. اول اینکه مراقب باشند که در فرونشست آبی که آلوده به فاضلاب است، بیماری های گوارشی و روده ای را به خوبی مدیریت و مهار کنند که این توانمندی را در سیلاب های سال گذشته در بین همکارانم دیدم و تردید ندارم که امسال نیز چنین قابلیتی را نشان می دهند و بتوانند مدیریت کووید۱۹ را در شرایطی که مردم به دلیل سرمای هوا داخل منازل می روند، به خوبی انجام دهند.
دکتر نمکی گفت: خوشبختانه با دستور صریح رییس جمهور، گره های تهیه واکسن از خارج که مدت ها دنبال می شد و به دلیل فشار ناجوانمردانه آمریکایی ها برای نقل و انتقال پول در عسرت بودیم، گشوده می شود و به زودی واکسن برای تلقیح به گروه های آسیب پذیر وارد کشور می شود و امیدواریم که با کار بسیار گسترده ای که در کشور در حال انجام است، در آینده بسیار نزدیک شاهد تولید واکسن در داخل کشور باشیم.
وزیر بهداشت از رسانه ها و صدا و سیما، سازمان بسیج، رییس قرارگاه اجرایی ستاد ملی کرونا، وزرای راه، ارتباطات، میراث فرهنگی، سازمانهای غیردولتی، ناجا، نیروهای مسلح و مردم به دلیل مشارکت در بسیج ملی مبارزه با کرونا که با رویکرد محله محور و خانواده محور در کشور اجرا شده،

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .