امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۱۲:۳۸:۳۳

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » برنامه تشییع و تدفین پیکر هشت شهید گمنام در مازندران تشریح شد

خرداد ۱, ۱۴۰۱ تاریخ انتشار

adminنویسنده

9210کد مطلب

276تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

برنامه تشییع و تدفین پیکر هشت شهید گمنام در مازندران تشریح شد

برنامه تشییع و تدفین پیکر هشت شهید گمنام در مازندران تشریح شد

به گزارش شیرگاه خبر ، سردار عبدالله ملکی گفت : پیکر سه تن از این شهدا در ساری مرکز استان دفن می شود پیکر یکی از این شهیدان در محوطه استانداری ، یکی دیگر در اداره کل ورزش و جوانان و سومین شهید هم دانشگاه پیام نور خاکسپاری خواهد شد. وی با بیان این که پیکر مطهر ۲ شهید گمنام  هم در بام شهرستان چالوس یعنی منطقه « اشکاردشت » به خاک سپرده می شود ، افزود : پیکر ششمین...

به گزارش شیرگاه خبر ، سردار عبدالله ملکی گفت : پیکر سه تن از این شهدا در ساری مرکز استان دفن می شود پیکر یکی از این شهیدان در محوطه استانداری ، یکی دیگر در اداره کل ورزش و جوانان و سومین شهید هم دانشگاه پیام نور خاکسپاری خواهد شد.

وی با بیان این که پیکر مطهر ۲ شهید گمنام  هم در بام شهرستان چالوس یعنی منطقه « اشکاردشت » به خاک سپرده می شود ، افزود : پیکر ششمین شهید گمنام در تکیه « پیر علم » شهر بابل دفن می شود و هفتمین شهید هم مهمان مجتمع فرهنگی قرآنی امام رضا (ع) و پایگاه فرهنگی حفظ آثار دفاع مقدس در بخش مرکزی جویبار روستای « شورکا » خواهد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه نیز میزبان هشتمین شهید گمنام است ، گفت که پیکر مطهر این شهید گمنام نیز در شهر آلاشت تشییع و تدفین می‌شود. 

وی با اعلام این که کاروان شهدای گمنام دوشنبه دوم خرداد از مسیر فیروزکوه وارد استان می‌شود و در شهرهای پل سفید ، زیرآب ، شیرگاه و قائمشهر مورد استقبال مردمی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: پس از مراسم استقبال، پیکر شهدا به معراج شهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در ساری منتقل خواهد شد.

او افزود : مراسم استانی شب وداع با پیکر مطهر این شهدا سه شنبه سوم خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در عرصه هفت تپه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران واقع در ساری برگزار می‌شود و روز چهارشنبه چهارم خرداد پیکر شهدا به شهرستان‌های میزبان انتقال می‌یابد تا مراسم شب وداع بعد از نماز مغرب و عشاء در این شهرها نیز برگزار شود.

 

سردار ملکی زمان تشییع پیکر مطهر ۶ تن از شهدای گمنام دفاع مقدس را پنجشنبه پنجم خرداد در آستانه سالروز سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرهای بابل، ساری، جویبار و سوادکوه اعلام کرد و گفت که پیکر ۲ شهید گمنام دیگر هم جمعه ششم خرداد همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) همراه با برگزاری نماز جمعه در اشکاردشت چالوس تشییع خواهد شد.

 

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر۳۴۲ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر هشت شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۵۰ شهید افزایش می یابد. همچنین در حال حاضر ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .