امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۴:۱۴:۱۶

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » بزرگداشت سردار سپهبد شهید سلیمانی، سرمایه فرهنگی ماست

آذر ۱۵, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4325کد مطلب

241تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

بزرگداشت سردار سپهبد شهید سلیمانی، سرمایه فرهنگی ماست

بزرگداشت سردار سپهبد شهید سلیمانی، سرمایه فرهنگی ماست

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دومین جلسه کمیته فرهنگی و تولیدات ویژه گرامیداشت شهدای مدافع حرم شمال کشور با محوریت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی»، با اشاره به لزوم بهره برداری مناسب از ظرفیت فضای مجازی، بر ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مردم  تأکید کرد و گفت: سردار شهید سلیمانی ، مایه افتخار...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دومین جلسه کمیته فرهنگی و تولیدات ویژه گرامیداشت شهدای مدافع حرم شمال کشور با محوریت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی»، با اشاره به لزوم بهره برداری مناسب از ظرفیت فضای مجازی، بر ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مردم  تأکید کرد و گفت: سردار شهید سلیمانی ، مایه افتخار ملی و سرمایه فرهنگی ملت ماست.
وی همچنین از تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای تولید محتوا توسط دستگاه‌های عضو کمیته قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه فعالیت‌های فرهنگی هنری خوبی توسط هر یک از اعضا تعریف شده و در مرحله انجام است.
زارع با اشاره ویژه برنامه‌های امسال، نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر برگزار خواهد شد، گفت: در این راستا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری حوزه هنری استان، بسیج هنرمندان، بسیج رسانه و سایر اعضا، برنامه‌هایی را در بستر فضای مجازی تعریف کرده‌اند که شعرخوانی با عنوان «او نرفته است»، نمایشگاه عکس «سرباز سردار»، معرفی کتابهای شهدای مدافع حرم با عنوان «روایت شام»، خوشنویسی با عنوان «کتابت عشق» و مسابقات رسانه‌ای «تیتر حماسه» از جمله آنها است.
وی استفاده از ظرفیت رسانه را در این رویداد فرهنگی مهم دانست و اظهار کرد: تأثیرگذاری یک تیتر مناسب، جذاب و پرمخاطب به مراتب از ده‌ها کتاب و سخنرانی بیشتر است و با توجه به تعصبی که مردم به سردار دلها دارند باید از شیوه‌ها و روش‌های جدید و نو برای تولید محتوای هدفمند بکارگیری شود.
احسان آهنگر معاون فرهنگی سپاه کربلا نیز در این جلسه گفت: امیدواریم شرایط کشور از لحاظ مبارزه با ویروس کرونا بهتر شود و محدودیت های کرونایی نیز به زودی رفع گردد، در غیر این صورت مهمانی لاله ها باحضور معنوی شهدا و بدون تجمع مردم برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: اعضای کمیته فرهنگی تولیدات شهدای مدافع حرم شمال کشور با نام ” سردار حاج قاسم سلیمانی” متشکل از مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بسیج حوزه‌های مختلف سپاه کربلا، جبهه فرهنگی مقاومت استان مازندران، فرهنگی لشکر ۲۵ کربلا و فرهنگی مالک اشتر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حوزه هنری مازندران، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری ساری، سازمان بسیج رسانه مازندران است.
معاون فرهنگی سپاه کربلا مازندران افزود: کمیته فرهنگی در استان مازندران از گلوگاه تا رامسر توسط معاونت فرهنگی و صدا و سیمای مرکز استان مسئولیت اجرای برنامه‌های سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را بر عهده خواهند داشت.
آهنگر خاطرنشان کرد: طراحی گرافیکی، موشن گرافی، اجرای سرود، فعال کردن استوری در اینستاگرام، تولیدات فضای مجازی، طراحی پوستر و تصاویر شهید سلیمانی هماهنگی جهت دعوت از مداح و سخنران در مراسم هماهنگی جهت نصب المان در شهرهای استان از دیگر کارهایی است که درصدد تحقق بخشیدن به آنها هستیم.
وی از  برگزاری مراسم عصر شعر و خاطره از ۲۸ آذر تا ۹ دی ماه با محوریت این یادواره خبر داد و عنوان کرد: تهیه و نصب تابلوهای راهنما، تهیه محتوای بسته فرهنگی ویژه مدعوین و هماهنگی با اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی شایسته از این مهمانی لاله ها مورد توجه ماست.
آهنگر  همچنین خواستار تشکیل گروهی در شبکه اجتماعی با حضور اعضای کمیته فرهنگی و تولیدات ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم شمال کشور با محوریت سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» شد و افزود: هرکدام از اعضای این کمیته باید فعالیت های مرتبط با این یادواره را به این گروه ارسال نمایند تا روند اجرای فعالیت ها به درستی و بدون کم و کاستی صورت گیرد.
آهنگر گفت: این برنامه در بوستان ولایت با چیدمان ۲ هزار صندلی و تمثال شهدا برگزار خواهد شد اگر محدودیت باشد مهمان فقط شهدا خواهند بود، چنانچه تغییری صورت بگیرد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، از کیفیت و تراز برنامه به هیچ وجه کم نخواهیم کرد.
وی اضافه کرد: تعداد محدودی از خانواده شهدای مدافع حرم قطعا مهمان برنامه خواهند بود‌، هماهنگی‌ها برای پخش برنامه با رسانه‌های استانی و ملی صورت می‌گیرد، برای بعد از این برنامه نیز اقداماتی داریم.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .