امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۰۴:۴۲:۳۴

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » بیشترین میزان بارندگی با ۲۳۴ میلی‌متر در سوادکوه شمالی به ثبت رسید

آبان ۱, ۱۴۰۱ تاریخ انتشار

adminنویسنده

9644کد مطلب

277تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

بیشترین میزان بارندگی با ۲۳۴ میلی‌متر در سوادکوه شمالی به ثبت رسید

بیشترین میزان بارندگی با ۲۳۴ میلی‌متر در سوادکوه شمالی به ثبت رسید

به گزارش شیرگاه خبر ،احمد اسدی گفت: پس از بورخانی سوادکوه شمالی، ایزدشهر نور با ۱۹۲، سفیدآب رامسر با ۱۴۱، کلوده محمودآباد با ۱۳۳، خشکه داران با ۱۳۰، تنکابن با ۱۲۶ و فرودگاه رامسر با ۱۲۰ میلی‌متر شاهد بیشترین میزان باران در طی این مدت بودند. معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: داده‌های آماری از ایستگاه‌های سینوپتیک و باران‌سنجی مازندران نشان می‌دهد که از اول تا ۲۷ مهرماه کمترین میزان بارندگی ثبت شده با ۲ میلی‌متر مربوط...

به گزارش شیرگاه خبر ،احمد اسدی گفت: پس از بورخانی سوادکوه شمالی، ایزدشهر نور با ۱۹۲، سفیدآب رامسر با ۱۴۱، کلوده محمودآباد با ۱۳۳، خشکه داران با ۱۳۰، تنکابن با ۱۲۶ و فرودگاه رامسر با ۱۲۰ میلی‌متر شاهد بیشترین میزان باران در طی این مدت بودند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: داده‌های آماری از ایستگاه‌های سینوپتیک و باران‌سنجی مازندران نشان می‌دهد که از اول تا ۲۷ مهرماه کمترین میزان بارندگی ثبت شده با ۲ میلی‌متر مربوط به سیاه بیشه است و پس از آن شورآب سوادکوه با پنج، بالااشتوج تنکابن و کجور نوشهر با هفت میلی‌متر شاهد کمترین میزان باران ثبت شده در طی این مدت بودند.

اسدی افزود: با توجه به بارندگی چند روز اخیر، و تداوم ناپایدار جوی تا پایان هفته جاری، به طور حتم میزان بارندگی بیشتری در ایستگاه‌های سینوپتیک و باران‌سنجی مازندران به ثبت خواهد رسید.

وی، شرایط جوی امروز این استان را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران، وزش باد و از شب با کاهش ابر پیش‌بینی کرد.

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، آسمان استان در روز دو‏شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شب ابری به تدریج با بارندگی و وزش باد همراه خواهد بود و در روز سه‌شنبه نیز شرایط جوی استان ابری با بارندگی، وزش باد و کاهش دما، در ارتفاعات مه آلود و  از شب با کاهش ابر پیش‌بینی شده است.

اسدی بیان کرد: شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر ابری به تدریج همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قایم شهر با ثبت دمای ۲۲.۸ و کلاردشت با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتب گرم‌ترین خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد. وضعیت دریای خزر نیز طی امرز و فردا مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با شکل گیری جریانات خنک شمالی که با بارش باران نیز همراه است دمای هوای مازندران نیز امروز روند کاهشی را در پیش گرفته است به گونه‌ای که میانگین دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای با چند درجه کاهش در مقایسه با روز گذشته، امروز بین ۲۲ تا ۲۶ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز بین ۱۲۶ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته پنج درجه کاهش نشان می‌دهد.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۳۰ و آلاشت با ۱۹.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

برچسب ها :

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .