امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳| ۲۲:۲۸:۱۳

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » توزیع ۲ تن بذر سیب‌زمینی بین کشاورزان سوادکوه‌شمالی

دی ۱۴, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4817کد مطلب

251تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

توزیع ۲ تن بذر سیب‌زمینی بین کشاورزان سوادکوه‌شمالی

توزیع ۲ تن بذر سیب‌زمینی بین کشاورزان سوادکوه‌شمالی

به گزارش شیرگاه خبر ،قاسم حکمت‌شعار گفت: برای اصلاح الگوی کشت و تولید محصول با کیفیت سیب‌زمینی در شهرستان سوادکوه‌شمالی، دو هزار کیلو گرم بذر سیب‌زمینی رقم آگریا بین کشاورزان این منطقه توزیع شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی افزود: رقم آگریا، رقمی نیمه دیر‌رس است که برای مناطق با کشت بهاره توصیه شده و عملکرد آن در واحد سطح بالا و مقاومت نسبتأ خوبی به بیماری‌های رایج داشته و طول دوره انبارمانی آن بالاست. حکمت‌شعار با اشاره به زمان...

به گزارش شیرگاه خبر ،قاسم حکمت‌شعار گفت: برای اصلاح الگوی کشت و تولید محصول با کیفیت سیب‌زمینی در شهرستان سوادکوه‌شمالی، دو هزار کیلو گرم بذر سیب‌زمینی رقم آگریا بین کشاورزان این منطقه توزیع شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی افزود: رقم آگریا، رقمی نیمه دیر‌رس است که برای مناطق با کشت بهاره توصیه شده و عملکرد آن در واحد سطح بالا و مقاومت نسبتأ خوبی به بیماری‌های رایج داشته و طول دوره انبارمانی آن بالاست.
حکمت‌شعار با اشاره به زمان کشت سیب‌زمینی که به دو صورت بهاره (اسفندماه) و پاییزه بعد از برداشت برنج صورت می‌گیرد، به کشاورزان توصیه کرد قبل از کاشت سیب‌زمینی آن را در دمای معمولی اتاق و نور طبیعی قرار داده تا چشم‌های آن فعال شده و جوانه‌دار شوند و سپس اقدام به کاشت کنند.
وی با اشاره به اینکه در کاشت سیب‌زمینی، رعایت فاصله روی ردیف‎ها الزامی است، تصریح کرد: خاک نرم و سبک و افزودن کود دامی قبل از کاشت به خاک بطوری که کاملأ در زمین پخش شود، باعث بیشتر شدن تعداد غده و بزرگ‌شدن اندازه غده و افزایش عملکرد محصول سیب‌زمینی می‌شود.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .