امروز شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۲:۳۸:۵۶

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » جهان درگیر جنگ‌های بیولوژیکی است/ ترویج فرهنگ سلامت در جامعه با فیلم کوتاه

آبان ۲, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4106کد مطلب

183تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

جهان درگیر جنگ‌های بیولوژیکی است/ ترویج فرهنگ سلامت در جامعه با فیلم کوتاه

جهان درگیر جنگ‌های بیولوژیکی است/ ترویج فرهنگ سلامت در جامعه با فیلم کوتاه

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، آن را اقدامی مهم دانست و به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: این جشنواره باید رسانه‌ای و فراگیر شود تا همه خیرین و واقفان کشور نیز ظرفیت‌های خود را به این حوزه متمایل کنند و امور خیریه در حوزه سلامت بیش از گذشته اشاعه پیدا کند. وی با اشاره به اینکه جهان امروز درگیر جنگ‌های بیولوژیکی شده است، گفت: در چنین شرایطی...

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، آن را اقدامی مهم دانست و به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: این جشنواره باید رسانه‌ای و فراگیر شود تا همه خیرین و واقفان کشور نیز ظرفیت‌های خود را به این حوزه متمایل کنند و امور خیریه در حوزه سلامت بیش از گذشته اشاعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه جهان امروز درگیر جنگ‌های بیولوژیکی شده است، گفت: در چنین شرایطی افزایش آگاهی و دانش مردم نسبت به موضوعات مرتبط با سلامت و بهداشت یک ضرورت است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: فقدان‌آگاهی، همکاری و وحدت‌عمومی در دوره کرونا سبب شد که در پیک سوم کشور با فاجعه مواجه شود و به آمار ۳۳۷ فوتی در روز برسد. این موضوع حاصل رعایت‌نکردن پروتکل‌ها به دلیل فقدان فرهنگ سلامت و مهرورزی سلامت در جامعه است.

محسنی ادامه داد: هرچه سطح دانش و آگاهی جامعه افزایش یابد، به همان میزان پایبندی نیز زیاد می‌شود و در نتیجه تلفات کمتر می‌شود. اگر در امور مرتبط با فرهنگ سلامت هزینه نشود و کار جدی صورت نگیرد، قطعاً هزینه‌های جبران‌ناپذیری به کشور تحمیل خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در حوزه سلامت مانند «جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت» را ضروری دانست و گفت: این جشنواره باید سبب افزایش آگاهی جامعه نسبت به موضوع سلامت، نیات خیر در حوزه سلامت و مهروزی در حوزه سلامت، اصلاح نگرش و در نهایت تغییر رفتار جامعه در حوزه سلامت شود چراکه اصلاح رفتار جامعه تنها بر مبنای فرهنگ درست و دانش دقیق انجام‌پذیر است.

* درگیر دوگانه سلامت و اقتصاد هستیم

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کشور درگیر دوگانه سلامت و اقتصاد است، اظهار داشت: سینما باید به طور جدی به موضوع فرهنگ سلامت و اشاعه فرهنگ خیر در امور سلامت ورود کند و فرهنگ مهرورزی در حوزه سلامت را در جامعه نهادینه کند. نهادینه‌کردن این فرهنگ نه فقط در بین مردم، بلکه در بین مسئولان نیز امری ضروری است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی با محوریت سلامت توسط مجمع خیرین سلامت و با هدف آگاهی‌بخشی به جامعه و افزایش دانش‌عمومی در مواجه با مسائل سلامت و بهداشت، اقدامی بزرگ است که باید رسانه‌ای و فراگیر شود تا همه خیرین و واقفان کشور نیز ظرفیت‌های خود را به این حوزه متمایل کنند و امور خیریه در حوزه سلامت بیش از گذشته اشاعه پیدا کند.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .