امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۱۳:۵۹:۴۸

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » حضور وزیر بهداشت در ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران

دی ۲۳, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4913کد مطلب

255تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

حضور وزیر بهداشت در ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران

حضور وزیر بهداشت در ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران

به گزارش شیرگاه خبر ،جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا هم اکنون با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در استانداری مازندران آغاز شد. حسین زادگان استاندار مازندران در این نشست با اشاره به اینکه مازندران جز استانهای نخست کشور از لحاظ درگیری این ویروس بوده است گفت: تمام توان استان بر اینست تا این ویروس تحت کنترل قرار گیرد. حسین زادگان با بیان اینکه خوشبختانه وفاق و همدلی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای مهار و کنترل ویروس کرونا وجود...

به گزارش شیرگاه خبر ،جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا هم اکنون با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در استانداری مازندران آغاز شد.

حسین زادگان استاندار مازندران در این نشست با اشاره به اینکه مازندران جز استانهای نخست کشور از لحاظ درگیری این ویروس بوده است گفت: تمام توان استان بر اینست تا این ویروس تحت کنترل قرار گیرد.

حسین زادگان با بیان اینکه خوشبختانه وفاق و همدلی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای مهار و کنترل ویروس کرونا وجود دارد، گفت: مازندران بعد از استان‌های قم و گیلان درگیر ویروس کرونا شد و به دلیل تراکم جمعیت و ارتباط نزدیک با استان‌های بزرگ و پایتخت باید با روش شیوه جدید با آن برخورد می‌کردیم.

او افزود: جمعیت سیال و شناوری که در شمال وجود دارد کنترل ویروس کرونا را در مازندران در مقایسه با سایر استان‌ها سخت‌تر کرده است.

استاندار مازندران ادامه داد: ایران جز محدود کشور‌هایی بود که با تصویب شیوه نامه‌های بهداشتی هوشمند سبب شد اقتصاد کشور نیز خیلی تحت تاثیر قرار نگیرد.

مازندران پس از ۲۳ هفته وارد موج سوم کرونا شد

موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح کشور و همچنین مازندران موجب شده در خصوص قرنطینه و پایش بیماران سطح استان گام های موثری برداریم گفت: ما در طرح شهید سلیمانی و سفیران محله بدنبال کنترل این ویروس و جلوگیری از شیوع آن هستیم.

دکتر موسوی با اشاره اینکه بیش از ششصد هزار نفر افراد مسن و پر خطر از لحاظ درگیر شدن با بیماری در سطح استان زندگی می کنند افزود: تیمهای مراقبتی ما در حال مراقبت از این افراد هستند تا در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران پس از ۲۳ هفته وارد پیک سوم کرونا شد، گفت: میزان بستری بیماران کرونایی نسبت به جمعیت ۲.۷ درصد است.

۱۰۰۰ پرستار بابلی به کرونا مبتلا شدند

دکتر جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم در این نشست با اشاره به اینکه حدود دو هفته شاهد روند صعودی شیوع کرونا در استان هستیم، گفت: در آینده ای خیلی نزدیک دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران در مجموع چهار هزار تست کرونا در روز انجام خواهد داد.

دکتر جلالی افزود: سه هزار و هفتصد بابلی تحت مراقبت در منزل قرار دارند و هفتصد بیمار کرونایی محفوظ در این شهرستان نیز تحت مراقبت هستند.

او با بیان اینکه در مجموع بیش از ۹ هزار بیمار کرونایی بستری شدند، افزود: میانگین ۳۵ درصد تست‌های کرونایی مثبت بوده است.
جلالی یادآور شد: در حال حاضر ۴۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و در مجموع ۲۱۶ بیمار بستری شده در شهرستان وجود دارد و تاکنون ۵۰ هزار بیمار معادل یک دهم جمعیت تحت پوشش سرپایی درمان شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: تاکنون هزار پرستار به بیماری کرونا مبتلا و پنج شهید سلامت برای مهار و مقابله با کرونا تقدیم شده است.

تشکیل ۲۸۶۴ پایگاه در طرح شهید سلیمانی

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این نشست گفت: ۲۸۶۴ پایگاه در طرح شهید سلیمانی در استان فعال شدند و ۸ هزار تیم برای رصد بیماران، گروه‌های امدادی، مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است.
او افزود: ۴۶ هزار بیمار پر خطر نیز از لحاظ درگیری با این ویروس تحت مراقبت تیمهای حمایتی ما هستند.
سردار مسلمی با بیان اینکه این تیم‌ها در ۲۱۶۹ روستا فعال هستند، افزود: خیران نیز همانند گذشته به خوبی پای کار آمدند و در قالب کمک‌های مومنانه ۱۳ هزار و ۲۴۸ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند اهدا شد.
فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: سپاه کربلای مازندران ۱۴ کلینیک شهرستانی و یک بیمارستان دارد و هر چه در توان داشت برای ریشه کنی کرونا انجام داده است.
پلمب ۴۸۷۱ واحد صنفی به علت تخلفات کرونایی
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه از اول مهرماه نظارت‌ها بر بازار تشدید شده است، گفت: ۴هزار و ۸۷۱ واحد تجاری و خدماتی مازندران در این مدت پلمب شدند.

قوانلو افزود: میانگین بازرسی‌های روزانه از واحد‌های صنفی استان نیز از ۷۷۱ مورد به ۲۴۰۰ مورد رسیده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا، بازرسی و برخورد‌های قانونی نیز تشدید یافته است گفت: تعداد پلمب واحد‌های متخلف نیز از ۴ مورد به ۲۶ مورد افزایش یافته است.

تشکیل کمیته عشایری و روستایی برای مقابله با کرونا
غلامی راد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: کیمته عشایری و روستایی استان برای مقابله با کرونا با حضور بخشداران و فرماند هان بسیج، و مدیران مراکز بهشدات در استان تشکیل شده است.

او افزود: بیمارانی که سابقه زمینه‌ای بیماری داشته شناسایی شدند و روزانه چندین بار هشدار‌های لازم از طریق بلندگو‌های روستا به افراد داده می‌شود.

تعطیلی‌ها در تهران و هجوم مسافران به مازندران
زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه تعطیلات دوهفته ای در تهران و هجوم مسافران به مازندران تبعات زیادی داشته است، افزود: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های علوم پزشکی طراحی و برنامه‌های مناسبی برای مهار بیماری به دلیل وضعیت خاص استان داشته باشند.

او افزود: امکانات مازندران در حوزه بیمارستانی کم است و در یکی از بیمارستان‌ها همه فعالیت‌های درمانی انجام می‌شود.

زارعی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی ساری که دولتی است با هجمه کارهای دیگر، بیماران کرونایی را نیز می پذیرد که به همین دلیل دستگاه های دیگر باید همکاری کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در اتمام طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی، گفت: دولت باید توجه بیشتری به این بخش در مازندران داشته باشد.

رییس مجمع نمایندگان مازندران پرداخت کارانه و حقوق کارکنان و عدالت در این حوزه یادآور شد: همچنین طرح‌های نیمه کاره زیادی مانند ۳۲۰ تختخوابی مرکز استان وجود دارد که نیازمند حمایت ویژه است.

وزارت بهداشت به کادر درمان نگاه ویژه‌ای داشته باشد

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس نیز با اشاره به اینکه مازندران خدمات ملی می‌دهد ولی اعتبارات استانی می‌گیرد، گفت: مازندران در تمامی زمینه‌ها شامل بهداشت و درمان، صنایع، بازار و غیره نیازمند توجه ویژه است.

وی از نبود متخصص بیماری های ریوی در حوزه انتخابی اش گله کرد و افزود: این شهرستان به رغم آنکه جزو شهرستان ورودی استان است خواستار تأمین نیازمندی‌ها و امکانات و کادر درمانی مورد نیاز برای خدمات دهی در منطقه شد.

او گفت: وزارت بهداشت در بحث تشویقی باید به پرستاران، بهورزان، پزشکان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

در حال حاضر شهر‌ستانهای ساری، آمل، نکا ، قائم شهر و فریدونکنار در وضعیت قرمز به سر می‌بَرند و شهر‌های تنکابن و جویبار نیز نیاز به مراقبت بیشتری دارند. بقیه شهرستانهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .