امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۱۳:۰۷:۳۹

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » راه اندازی نسل ۵G در دو نقطه تهران تا دو هفته آینده

آبان ۲, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4112کد مطلب

193تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

راه اندازی نسل ۵G در دو نقطه تهران تا دو هفته آینده

راه اندازی نسل ۵G در دو نقطه تهران تا دو هفته آینده

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیژن عباسی آرند در نشست خبری که به مناسبت چهاردهمین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا، ترافیک شبکه در شش ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چه قدر افزایش یافته است؟ گفت: در شش ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش مصرف دیتا...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیژن عباسی آرند در نشست خبری که به مناسبت چهاردهمین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا، ترافیک شبکه در شش ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چه قدر افزایش یافته است؟ گفت: در شش ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش مصرف دیتا را در ایرانسل داشتیم که معمولا این افزایش‌ها طبیعی است، اما کرونا باعث شد این افزایش شتاب بگیرد.
وی گفت: برای اینکه بتوانیم خدمات رسانی در ایام کرونا را به حد معقولی داشته باشیم پوشش تلفن همراه را توسعه دادیم و سایت‌های جدیدی نصب شد و تلاش کردیم لایه‌های فناوری در شبکه اضافه شود و استفاده از فرکانس سایر اپراتور‌ها نیز از اقدامات دیگری بود که در نهایت تلاش کردیم کیفیت شبکه دیتای ایرانسل با وجود افزایش ۸۵ درصدی ترافیک حفظ شود.
آقای عباسی آرند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای افزایش سرعت و شکستن رکورد یک و نیم گیگا بایتی در نسل پنجم تلفن همراه دارید؟ گفت: ظرفیت شبکه ۵G سرعت بالاتر از این را هم با تجمیع فرکانس تجربه می‌کند و تا پایان ماه جاری میلادی (ده روز دیگر) نمونه‌هایی از گوشی‌ها تجاری می‌شوند که به محض اینکه وارد شود، می‌توانیم آن را روی شبکه ایرانسل امتحان کنیم.
وی درباره آخرین وضع ساخت مودم‌های ۵G خانگی گفت: دو مدل ساخته شده و در حال آزمایش است و فکر می‌کنم تا دو ماه آینده آزمایش‌های نهایی را بگذراند و بعد از آن مسائلی در خصوص نیازمندی‌های بازار مطرح می‌شود چرا که فعلا تقاضا نیست، اما ما برای توسعه شبکه در ایرانسل تعدادی سفارش خواهیم داد.

خروج سرمایه گذاری خارجی در تجارت ایرانسل اثر نمی‌گذارد

مدیر عامل ایرانسل در پاسخ به سوالی درباره موضوع خروج سهامدار خارجی ایرانسل افزود: ام تی ان طرحی را برای خروج از خاورمیانه اعلام کرد که جزئیاتش در مصاحبه مدیر عامل وقت ام تی ان داده شد، اما آن‌ها برنامه کوتاه مدتی درباره ایران تا ۵ سال آینده ندارند.
عباسی آرند گفت: البته ما تمایلی نداریم سرمایه گذاری خارجی برود، اما اگر روزی بخواهند از ایران بروند در بحث تجارت ایرانسل اثر نمی‌گذارد و بالاخره سهام را سهامدار دیگری در داخل خریداری می‌کند.
وی افزود: تا تیر سال آینده پروانه ۱۵ ساله ایرانسل اعتبار دارد و برای بعد از آن هم مذاکراتی با سازمان تنظیم مقررات داشته ایم و مسئله خاصی وجود ندارد.
آرند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دیگر ایرانسل با همراه اول در بحث تعرفه‌ها رقابت نمی‌کند؟ گفت: نظام تعرفه گذاری چارچوب دارد و در گذشته کمیسیون تنظیم مقررات اجازه خلاقیت در این بخش را به ما می‌داد، اما امروز با ورود رگولاتور، دست ما بسته شده است، اما دوست داریم خدمات ارزان‌تر در اختیار قرار دهیم.
مدیر عامل ایرانسل گفت: البته نرخ موثر یک گیگابایت از ۱۵ هزار تومان به ۳ هزار تومان رسیده است و کمتر از این تعرفه، تجارت ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: مخابرات خدمات انتقال را به اپراتور‌های تلفن همراه می‌دهد و متناسب با نیاز ترافیک کشور، زیرساخت‌ها را آماده می‌کند و در حوزه زیرساخت و فیبر جا دارد اقداماتی صورت گیرد چرا که محدودیت‌های جدی داریم.
عباسی آرند گفت: البته ایرانسل بخشی از نیاز فیبر خود را خودش و بخشی را شرکت مخابرات تامین می‌کند و انتظار داریم در حوزه مخابرات ثابت و فیبر، توسعه جدی تری رخ دهد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داناپلاس چقدر می‌تواند عدالت آموزشی را محقق کند؟ افزود: پلتفرم‌های آموزشی در کشور بسیار پراکنده بود و بیشتر سرویس خارجی بوده است و البته نیاز برخی مدارس و دانشگاه‌ها را برآورده می‌کرد، اما از نظر ما باید این خدمات به صورت ابری ارائه شود و داناپلاس چنین خدمتی را ارائه می‌دهد.
مدیرعامل ایرانسل افزود: مدارس و دانشگاه‌ها اگر بخواهند از داناپلاس استفاده کنند دیگر نیاز به داشتن تجهیزات در داخل مراکز خود نیستند و ما هم اکنون با برخی مدارس و دانشگاه‌ها وارد مذاکره شده ایم و زیرساخت آن در ایرانسل قطعا بیشتر فراهم می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به ضعف‌های شبکه شاد چه برنامه‌ای برای ارتقاء آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها دارید؟ گفت: سرویس شاد ابتدا از طریق وزارت آموزش و پرورش دنبال شد و ابتدا نوعی پیام رسان آموزشی بود و ما در ایرانسل احساس کردیم نیازمند خدمت آموزشی هستیم که از پایه برای کار آموزش طراحی شده باشد و به همین علت داناپلاس را راه اندازی کردیم.
عباسی آرند گفت: داناپلاس به وزارت ارتباطات معرفی شده است و مسئولان وزارت آموزش و پرورش هم موضوع را دنبال می‌کنند و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ظرفیت آموزشی کشور خارج از شبکه شاد است، فکر می‌کنیم داناپلاس بتواند خدمات خوبی ارائه بدهد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .