امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۲:۴۸:۲۹

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » رویش جام زرین در سوادکوه

بهمن ۸, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

5131کد مطلب

257تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

رویش جام زرین در سوادکوه

رویش جام زرین در سوادکوه

به گزارش شیرگاه خبر ،جام زرین با نام علمی یکی از مهمترین جنس‌های گیاهان پیازی است که عمدتاً در آسیای مرکزی پراکنش دارد. جام زرین به عنوان یکی از مهمترین جنس‌های سوخوار‌های بومی ایران از زیباترین و خوشرنگترین سوخوار‌ها بوده که متعلق به تیره نرگس سانان است. انواع گونه‌های جام زرین به صورت خودرو در استان‌های شمالی و غربی کشور می‌روید. انواع گونه‌های جام زرین به خاطر گل‌های جذاب زرد طلایی و گلدهی در فصل پاییز و زمستان پتانسیل‌های زیادی...

به گزارش شیرگاه خبر ،جام زرین با نام علمی یکی از مهمترین جنس‌های گیاهان پیازی است که عمدتاً در آسیای مرکزی پراکنش دارد. جام زرین به عنوان یکی از مهمترین جنس‌های سوخوار‌های بومی ایران از زیباترین و خوشرنگترین سوخوار‌ها بوده که متعلق به تیره نرگس سانان است.
انواع گونه‌های جام زرین به صورت خودرو در استان‌های شمالی و غربی کشور می‌روید. انواع گونه‌های جام زرین به خاطر گل‌های جذاب زرد طلایی و گلدهی در فصل پاییز و زمستان پتانسیل‌های زیادی به عنوان یک گیاه زینتی دارد.
جام زرین گونه‌ای شگفت انگیز از گل‌های خودرو که با توجه به مقاوم بودن آن در مقابل سرما در مناطق بالادست سوادکوه رویش می‌کند. به این گونه گیاهی نرگس زرد هم گفته می‌شود.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .