اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۴ تاریخ انتشار
عابدینویسنده
11447کد مطلب
58تعداد نمایش
بدون دیدگاهتعداد نظرات
چاپ صفحه پرینت
زیرگذرها یا ریلها؟ انتخابی به قیمت جان افراد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیرگاه خبر، قطار همچنان بیوقفه در مسیر خود پیش میرود، و صدای چرخهایش بر روی ریلهای سرد زمان طنینانداز میشود. باد، در پیچهای جاده میپیچد و خاطراتی را با خود میبرد که شاید هیچگاه بازنگردند.
در یک لحظه کوتاه، میان حرکت و توقف، میان هشدار و بیتوجهی، واقعهای دردناک رخ میدهد؛ یک رهگذر، یک تصمیم، و سرنوشتی که دیگر قابل تغییر نخواهد بود.
عبور از ریلهای راهآهن به جای استفاده از زیرگذر عابر پیاده هنوز یکی از مشکلات بزرگ ایمنی در نواحی ریلی به شمار میآید. این عمل، که به منظور کوتاه کردن مسیر انجام میشود، در نهایت به بهای جان عابران تمام میشود.
رحمان معصومی، مدیرکل راهآهن شمال، در اینباره بیان کرد: “بسیاری از افراد به جای استفاده از زیرگذرها، ترجیح میدهند که از روی ریلها عبور کنند. متاسفانه، این انتخابهای نادرست به بهای جان برخی از هموطنان تمام میشود.”
پایگاه خبری تحلیلی شیرگاه خبر در گزارشی دیگر، به ادامه این مشکل اشاره کرده و گزارش داد که “با وجود احداث زیرگذرهای متعدد، بسیاری از افراد همچنان ترجیح میدهند که از روی ریلها عبور کنند؛ این مسیرهای کوتاه، خطرات جانی زیادی را به همراه دارد.”
مدیرکل راهآهن شمال همچنین یادآور شد که “اقدامات بسیاری برای ارتقای ایمنی و کاهش خطر برخورد عابران با قطارها صورت گرفته است. با این حال، آموزش و ارتقای آگاهی عمومی همچنان نقش برجستهای در کاهش وقوع این حوادث ایفا میکند.”
وی در ادامه افزود: “در حادثهای که دو روز پیش در استان رخ داد، یک رهگذر جان خود را از دست داد. این اتفاق، اولین مرگ سال ۱۴۰۴ به علت برخورد با قطار بود. بیشتر برخوردها در نزدیکی یا کنار زیرگذرها رخ میدهند که نیازمند توجه بیشتر و آموزش مناسب در این زمینه است.”
معصومی در ادامه بیان کرد که: “با وجود تلاشهای متعدد از جمله دیوارکشی در حاشیه ریلها، برخی افراد همچنان به تخریب این دیوارها ادامه میدهند. این عمل نه تنها امنیت را تهدید میکند، بلکه جان انسانها را به خطر میاندازد.”
وی همچنین با اشاره به طول خط ترمز قطار که حدود یک کیلومتر است، یادآور شد: “این نکته اهمیت بالایی دارد که افراد از مسیرهای مخصوص عبور، مانند زیرگذرها یا پلهای هوایی، استفاده کنند تا از وقوع حوادث تلخ و غمانگیز مانند تصادف اخیر در قائمشهر پیشگیری شود.”
رحمان معصومی در پایان خاطرنشان کرد: “به دلیل بیتوجهی برخی افراد، در سال گذشته ۱۵۰ مورد ترمز اضطراری ثبت شده و از ابتدای امسال نیز تاکنون ۲۰ مورد مشابه گزارش شده است. این آمار اهمیت حیاتی آموزش و اطلاعرسانی در این زمینه را نشان میدهد.”
دسته بندی :
بدون دیدگاه