امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۱۳:۲۲:۲۳

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » سد لفور در کجا قرار دارد؟

خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1589کد مطلب

448تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

سد لفور در کجا قرار دارد؟

سد لفور در کجا قرار دارد؟

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از «تابناک» این دهستان از سمت جنوب به ارتفاعات رشته‌کوه البرز، از سمت غرب به منطقه قرآن‌تالار یا بابلکنار و از سمت شرق به جنگل‌های منتهی به بخش زیراب و جوارم و از سمت شمال به جنگل‌های منتهی به بخش شیرگاه محدود است. دهستان لفور از۲۹ آبادی و روستا تشکیل شده‌است. سد البرز (سد لفور) با ارتفاع ۷۲ متر در دهستان لفور بر روی رودخانه لفور احداث شده‌است. این سد خاکی در منطقه‌ای واقع...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از «تابناک» این دهستان از سمت جنوب به ارتفاعات رشته‌کوه البرز، از سمت غرب به منطقه قرآن‌تالار یا بابلکنار و از سمت شرق به جنگل‌های منتهی به بخش زیراب و جوارم و از سمت شمال به جنگل‌های منتهی به بخش شیرگاه محدود است. دهستان لفور از۲۹ آبادی و روستا تشکیل شده‌است.

سد لفور در کجا قرار دارد؟

سد البرز (سد لفور) با ارتفاع ۷۲ متر در دهستان لفور بر روی رودخانه لفور احداث شده‌است. این سد خاکی در منطقه‌ای واقع شده‌است که به لحاظ تاریخی دارای اهمیت زیادی است. از جمله ماهیان معروف سد لفور می‌توان به زردپر، سرخ باله و سفید رودخانه‌ای اشاره نمود.

سد لفور در کجا قرار دارد؟سد لفور در کجا قرار دارد؟

مسیر سفر به سد البرز(لفور)
برای سفر به سد البرز که در استان مازندران، شهرستان سواد کوه شمالی و در روستای لفور قرار دارد .باید یک روز آفتابی ترجیحا در فصل بهار یا تابستان را انتخاب کنید و به فکر رستوران یا اقامتگاه خاصی نباشید، چون قرار است در دل طبیعت و با شیوه‌ای متفاوت این روز را سر کنید. به همراه داشتن چادر و امکانات اولیه ایجاد یک کمپ جزو ملزومات این سفر می‌باشد که البته برای افرادی که قصد سفر یک روزه یا نیمروزه را دارند شرایط کمی فرق می‌کند.

سد لفور در کجا قرار دارد؟
اگر از سمت جاده فیروزکوه قصد سفر به این منطقه را دارید می‌بایست بعد از گذشتن از شهر‌های پل سفید، زیر آب و شیرگاه مسیر خود را به سمت جاده شیرگاه – بابلکنار تغییر دهید که از مناطق کلیج خیل و اسلام آباد نیز عبور می‌کند. البته همه این‌ها در صورتی است که ترافیک‌های مرسوم این شهر‌ها بخصوص در شهر زیرآب و آخرین تونل این شهر به سمت شیرگاه شما را به دام نیاندازد؛ و جاده هراز هم شما را به ترتیب به شهر‌های آمل و بابل راهنمایی می‌کند. در شهر بابل باید به دنبال حرکت در مسیر جاده گنج افروز به سمت بابل کنار باشید البته در جاده‌ی گنج افروز باید بسیار مراقب باشید چرا که این جاده به دلیل موقعیت جغرافیایی در انتها در مجاورت دره‌ای بزرگ می‌باشد که با رانندگی ایمن و رعایت سرعت مطمئنه هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

سد لفور در کجا قرار دارد؟

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .