امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۲۰:۱۳:۵۵

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » قیمت محصولات کشاورزی باید کشاورزان را ترغیب کند

مهر ۱۱, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

3858کد مطلب

280تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

قیمت محصولات کشاورزی باید کشاورزان را ترغیب کند

قیمت محصولات کشاورزی باید کشاورزان را ترغیب کند

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس عصر جمعه در جریان سفر به مازندران با حضور در یک واحد شالیکوبی در شهر هادی شهر با جمعی از شالیکاران استان مازندران دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار کشاورزان با انتقاد از افزایش هزینه‌های نهاده‌های کشاورزی عنوان کردند قیمت محصولات کشاورزی حدود پنج تا هفت درصد رشد یافته است و این مشکلات سبب شده تا کشاورزان برای فروش مزارع ترغیب شوند. علی‌اصغر باقرزاده نماینده...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس عصر جمعه در جریان سفر به مازندران با حضور در یک واحد شالیکوبی در شهر هادی شهر با جمعی از شالیکاران استان مازندران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار کشاورزان با انتقاد از افزایش هزینه‌های نهاده‌های کشاورزی عنوان کردند قیمت محصولات کشاورزی حدود پنج تا هفت درصد رشد یافته است و این مشکلات سبب شده تا کشاورزان برای فروش مزارع ترغیب شوند.

علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس پایین بودن نرخ برنج را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: بالا بودن هزینه‌ها و پایین بودن نرخ گندم سبب شده تا کشاورزان برای شالیکاران به‌صرفه نباشد و درصدد فروش و تغییر کاربری اراضی باشند.

به تأکید برخی از کشاورزان، برای جهش تولید باید دولت نسبت به خرید تضمینی برنج به‌ویژه ارقام پرمحصول اقدام کنند.

در حال حاضر میزان برداشت برنج پرمحصول چهار تن در هکتار و برنج طارم ۲.۵ تن در هکتار است.

پایین بودن نرخ برنج از جمله دغدغه‌های کشاورزان در این دیدار مطرح و عنوان شد در حال حاضر نرخ برنج در شالیکوبی ها به ازای هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .