امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۱۹:۵۲:۳۷

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » مازندران دوباره قرمز شد؛ مردم رعایت نمی‌کنند!

دی ۲۳, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4908کد مطلب

249تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

مازندران دوباره قرمز شد؛ مردم رعایت نمی‌کنند!

مازندران دوباره قرمز شد؛ مردم رعایت نمی‌کنند!

به گزارش شیرگاه خبر ،مازندران هم‌اکنون پنج شهرستان قرمز شامل ساری ، قائم‌شهر ، آمل ، فریدون‌کنار و نکاء دارد این در حالی است که وضعیت قائم‌شهر ، فریدون‌کنار و نکاء دو هفته قبل نارنجی بود، ولی به علت رعایت ناقص محدودیت‌های سطح نارنجی به وضعیت قرمز رسیدند. وزارت بهداشت هفته پیش اعلام کرد که مازندران با تأخیر چندهفته‌ای نسبت به سایر استان‌ها وارد پیک موج سوم کرونا شده است و در حال حاضر وضعیت ۱۷ شهرستان مازندران نارنجی و...

به گزارش شیرگاه خبر ،مازندران هم‌اکنون پنج شهرستان قرمز شامل ساری ، قائم‌شهر ، آمل ، فریدون‌کنار و نکاء دارد این در حالی است که وضعیت قائم‌شهر ، فریدون‌کنار و نکاء دو هفته قبل نارنجی بود، ولی به علت رعایت ناقص محدودیت‌های سطح نارنجی به وضعیت قرمز رسیدند.

وزارت بهداشت هفته پیش اعلام کرد که مازندران با تأخیر چندهفته‌ای نسبت به سایر استان‌ها وارد پیک موج سوم کرونا شده است و در حال حاضر وضعیت ۱۷ شهرستان مازندران نارنجی و پنج شهرستان قرمز است.

افزایش مناطق قرمز کرونایی مازندران در حالی است که اوایل دی‌ماه امسال وضعیت پنج شهرستان استان زرد شده بود ولی تنها یک هفته دوام یافت.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم‌اکنون یک هزار و ۳۵۲ بیمار مبتلابه کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند. این آمار ۲ برابر تعداد بیماران بستری در روز اول آذرماه است که طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در سراسر کشور به اجرا گذاشته شد.

1021497

وضعیت این استان موجب شد تا دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور به‌منظور بررسی وضعیت کرونایی مازندران از نزدیک ، شنبه‌شب وارد این استان شود.

مردم رعایت نمی‌کنند

در همین حال دکتر اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: متأسفانه باوجود همه توصیه‌های بهداشتی و  نکته‌هایی که در ارتباط با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مردم مطرح شد، مازندران وضعیت مناسبی ازلحاظ پایداری بیماری کرونا نداشته و در وضعیت هشدار شدید قرار دارد.

وی بابیان اینکه رعایت این شیوه‌نامه‌ها به حدی نرسیده است که وضعیت استان به حالت زرد و نارنجی تغییر کند، افزود: شهرهای ساری، آمل، فریدون‌کنار، قائم‌شهر و نکا اکنون در وضعیت قرمز کرونایی  و بقیه شهرهای استان در وضعیت نارنجی هستند.

دکتر اویس مهم‌ترین دلایل افزایش ابتلا به کرونا در استان را رعایت نکردن صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم و شاغلان اعلام کرد و ادامه داد: مشکل بزرگ دیگر ترددهای بین‌شهری و استانی است که در  برخی موارد ضرورتی ندارد اما این رفت‌وآمدها کماکان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابیان اینکه برگزاری دور همی‌های خانوادگی نیز  یکی دیگر از عوامل تشدید وضعیت کرونا در استان است ، از مردم خواست برای قطع زنجیره انتقال این بیماری ، شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت و از دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.

تشدید سختگیری ها

در همین حال فرماندار ساری گفت که محدویت‌های تردد کرونایی این شهرستان از روز شنبه بیستم دی ماه به دلیل وضعیت قرمز کرونایی و ادامه روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ تشدید شده است.

1012672

عباسعلی رضایی  در ای رابطه اظهار کرد:  بر اساس مصوبه جدید ستاد استانی مقابله با کرونا ، سخت گیری ها برای عدم ورود خودروهای پلاک غیربومی به شهرستان ساری اعم از نقاط شهری و روستایی بیش  از گذشته تشدید شده و حتی از ورود خودروهای با پلاک شهرستان های اطراف نیز جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: در هفته های گذشته با وجود وضعیت قرمز کرونایی ، برای ورود خودروهای با پلاک برخی شهرستان های اطراف مانند جویبار و سیمرغ سخت گیری کمتری انجام می شد ، ولی از شنبه خودروهای با پلاک این شهرستان ها نیز بدون مجوز حق ورود ندارند.

رضایی گفت : تنها خودروهای دارای کارت تردد شامل کارمندان و یا بیمارانی که از فرمانداری ها و یا پزشکان خودشان گواهی موقت برای پیگیری معاینه درمانی دارند، حق ورود به شهر ساری و سایر مناطق این شهرستان را خواهند داشت.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .