امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۲:۴۶:۰۷

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » مازندران همچنان بر مدار وضعیت قرمز کرونایی می‌چرخد

مهر ۱۰, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

3850کد مطلب

248تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

مازندران همچنان بر مدار وضعیت قرمز کرونایی می‌چرخد

به گزارش شیرگاه خبر،  بر اساس اعلام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل با شناسایی و بستری ۷۸بیمار جدیدکرونایی در مراکز درمانی استان، مجموع بستری شدگان این بیماری، به ۴۴۸نفر رسیده که از این تعداد ۱۳۱بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند. بستری ۶۳بیمار کرونایی با افزایش ۶نفری نسبت به دیروز در مازندران رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شبانه روز گذشته، ۶۳بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های تحت...

به گزارش شیرگاه خبر،  بر اساس اعلام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل با شناسایی و بستری ۷۸بیمار جدیدکرونایی در مراکز درمانی استان، مجموع بستری شدگان این بیماری، به ۴۴۸نفر رسیده که از این تعداد ۱۳۱بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.
بستری ۶۳بیمار کرونایی با افزایش ۶نفری نسبت به دیروز در مازندران
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شبانه روز گذشته، ۶۳بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه، بستری و در این مدت ۵۶نفر با بهبودی نسبی، برای ادامه درمان در منزل مرخص شدند.
دکتر سیدعباس موسوی با اشاره به بستری ۳۳۳بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در حال حاضر ۱۰۱بیمار با علائم حاد تنفسی، توسط کادر درمانی متخصص در بخش‌های آی سی یو مراکز درمانی استان مراقبت می‌شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: ۲۴ساعت گذشته هم، یک بیمار با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹، در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه، جان خود را از دست داده است.

شناسایی ۱۵بیمار کرونایی جدید با افزایش ۵نفری نسبت به دیروز در بابل

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم از شناسایی و بستری ۱۵بیمار جدید با احتمال ابتلا به کووید۱۹، شبانه روز گذشته در چهار بیمارستان تحت پوشش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شمار کل بیماران بستری در مراکز درمانی بابل، عدد ۱۱۵ را نشان می‌دهد.
دکتر سیدفرزاد جلالی افزود: ۱۷بیمار با بهبودی نسبی، در این مدت ترخیص شده و ۳۰بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.
همچنین ۲۴ساعت گذشته، یک بیمار با تشخیص قطعی ابتلا به بیماری کروناویروس، در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل، جان باخت.
به گفته روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، بر اساس شواهد بالینی کووید۱۹، جهش یافته و به نوع جدیدی تبدیل شده که نگرانی‌هایی از جمله سرایت پذیری بالا و قدرت آلودگی بیشتر از یک نفر، درگیری افراد سنین پایین (کودکان و نوجوانان) با این ویروس و نیز افزایش مرگ و میر را به وجود آورده است.
بنابر اعلام آنها، با توجه به فرارسیدن پاییز و آغاز فصل سرما، احتمال افزایش بیماری آنفلونزا و ادغام آن با کووید۱۹ (نوع جدید جهش یافته)، همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و خطر سرعت انتقال به یکدیگر، به ویژه برای دانشجویان مستقر در خوابگاه ها، می‌تواند موجب مشکلات جدّی شود.
روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل با اشاره به نبود دارو و واکسن موثر برای بیماری کرونا و نیز توزیع تعداد محدودی واکسن آنفلونزا میان افراد اولویت دار، همچنان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات و شستشوی مداوم دست‌ها تاکید کردند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .