امروز پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۷:۲۳:۲۵

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » معلّم و تربیت معلّم؛ حداقلی یا حداکثری

آذر ۱۵, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4322کد مطلب

291تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

معلّم و تربیت معلّم؛ حداقلی یا حداکثری

معلّم و تربیت معلّم؛ حداقلی یا حداکثری

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان کشور، متن این بیانیه به شرح زیر است: بسمه تعالی معلّم و تربیت معلّم؛ حداقلی یا حداکثری «کاری کنید که مدرسه و کلاس، از معلّمی بهره‌مند بشود که خود این معلّم به معنای واقعی کلمه معلّم دین و تقوا و پارسایی و انقلاب باشد. فشار این و آن را قبول نکنید؛ زیر فشار مراکز گوناگون قدرت قرار نگیرید، مرّ قانون را رعایت کنید، بر طبق قانون حرکت کنید.»...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان کشور، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

معلّم و تربیت معلّم؛ حداقلی یا حداکثری

«کاری کنید که مدرسه و کلاس، از معلّمی بهره‌مند بشود که خود این معلّم به معنای واقعی کلمه معلّم دین و تقوا و پارسایی و انقلاب باشد. فشار این و آن را قبول نکنید؛ زیر فشار مراکز گوناگون قدرت قرار نگیرید، مرّ قانون را رعایت کنید، بر طبق قانون حرکت کنید.» رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی

اخیراً ظرف مدت ده روز، سه اتفاق مشابه در حوزه جذب و تربیت معلم افتاد!

مصوبه جلسه ۸۳۳ اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی-۲۷ آبان ۹۹

نامه سرگشاده وزیر محترم علوم به رهبر معظم انقلاب اسلامی-۳ آذر ۹۹

یادداشت رسانه ای عضو محترم شورای عالی آموزش و پرورش- ۶ آذر ۹۹

۷۴۰ کانون بسیج فرهنگیان کشور وظیفه دانستند که در «دفاع از شأن و نقش معلم و ساحت مقدس تربیت معلم»، موضِع خود را در قبال این «مثلث غیرقانونی» تبیین و مطالبات را مطرح نمایند، امید که قبول و مؤثر افتد.

ضرورت ساختن انسان شایسته

حفظ منافع ملی و پیمودن مسیر پیشرفت و رسیدن به اهداف بزرگِ تحقق دولت و جامعه اسلامی و پیمودن گام دوم انقلاب تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی؛ به «انسان شایسته» نیاز دارد و وظیفه بنیادین «ساختن انسان شایسته»؛ در دستگاه آموزش و پرورش رقم می خورد. در این کارخانه بزرگ که وسیله پیشرفت کشور است، یک لشکر عظیم فرهنگی متشکل از دانش‌آموز، معلّم، کارمندان گوناگون و مدیران مختلف وجود دارد که هیچ کدام از آن عناصر، به قدر «معلّم» تأثیر ندارد؛ لذا معلم مهم‌ترین نیاز آموزش و پرورش کشور است و «جذب، تربیت و نگهداشت معلم» از موضوعات پربحث بوده و هست.

شأن و نقش معلم

برخی متأثر از نفوذ علمی- فرهنگی، با نگرش نازل و حداقلی به معلم، حدّ مطلوب را «معلم حرفه ای»! به عنوان ابزاری برای «ارتقای کیفیت و جایگاه آموزش»! بیان می کنند. مقصود از آموزش و محصول این نگرش، آموزش طبقاتی به عنوان یک ابزار برای سلطه­گری نظام سلطه است؛ «آموزش سلطه پذیری و سربازی استکبار برای اکثریت جامعه» و «آموزش افسری نظام سلطه برای اقلیت»؛ البته آموزش نوع دوم، کالایی است که هر که پول­دارتر، از آن بهره مندتر خواهد بود ولی در هر دو حال، آموزش مطابق خواست نظام سلطه- اهداف سند ۲۰۳۰- و معلم، ابزار کامیابی نظام سلطه است، نه اسوه و الگو.

اما در نگاه عالی و حداکثری نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی صل ا… علیه و آله و سلم ، معلم همچون انبیاء علیهم السلام «عامل ساختن و سعادت انسان در دنیا و عقبی» است، کلامش وحی مُنزَل و تولید او مهمترین تولید یعنی انسان فرزانه، آزاد، با ایمان، خدوم، خیرخواه، مجاهد، عازم، مستقل، آگاه و کارآمد است. در نتیجه، نخبگان و سرآمدان جامعه آرزوی معلمی دارند. در این نظریه، به پیروی از وحی الهی که تزکیه مقدم بر تعلیم و پرورش مقدم بر آموزش است، حتی معلّم ریاضیّات، فیزیک و طبیعی، در عین حال، معلّم اخلاق هم هست لذا «عقب بودن پرورش به نسبت آموزش» عیب است و پرورش باید متناسب با فطرت الهی انسان ارتقاء یابد و معلّمین پایه ریزان تمدن نوین و افسران سپاه پیشرفت کشورند، نه ابزار نظام سلطه.

بستر و مسیر جذب و تربیت معلم

در این نگرش، بر اساس«شأن و نقش معلم»، «بستر و مسیر جذب و تربیت معلم» دارای اهمیت و جایگاه بسیار والایی است لذا مراکز تربیت معلّم، مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است و باید به طور جدی به آرایش درونی آن توجه داشت چرا که اینجا شخصیت معلمین ساخته می شود و معلم اگر شخصیت خودش ساخته نباشد، نمی تواند به متعلم و مخاطب خود چیزی بدهد؛ در نتیجه دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه‌هاى معمولى فرق دارد، علاوه‌ بر امتیازاتى که دانشگاه‌هاى دیگر دارند، امتیاز «تولید معلم» مخصوص این دانشگاه است که خود شرایطى دارد.

اما در سوی دیگر، متأسفانه با همان نگرش نازل و ابزاری که به معلّم دارد، به فرایند جذب و تربیت معلم و به نظام آموزش و پرورش رسمی کشور می نگرد؛ لذا هم­زمان که خصوصی سازی و کالایی کردن آموزش در دستور کار اوست؛ رها و یله بودن و بی ضابطگی در جذب و تربیت معلم را پی می گیرد. نه این که چون دانشگاه فرهنگیان برایش مهم نیست به آن بی توجهی می کند؛ بلکه این برایش مهم است که اصلاً دانشگاه فرهنگیانی وجود نداشته باشد، چون آن را سدّی در برابر خواسته های غربگرایانه خود می داند و برای آن که معلمان موردنیازش به روشهای دلخواهش تأمین شود، مغالطه «انحصار زدایی از ساحت تربیت معلم به عنوان یک رسالت خطیر ملی!» را با ادبیاتی صددرصد خلاف سند تحول بنیادین و سیاست های کلی تحول در آموزش و پرورش به جای «صدای معلم» القاء می کند.

راهبرد این جریان برای حذف نظام تربیت معلّم این است که با یک سیاست گام به گام، فرایند تربیت معلم را از مرکز ثقل آن جدا و نقش دانشگاه فرهنگیان را از این که هست، کمتر کنند. بدین منظور، با همان دیدگاهی که اعتقادی به «تربیت معلم» ندارد-اما به ناچار نامش را می برد-سه مرحله برای رسیدن به اهدافی که مخالف سند تحول و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است تعریف کرده اند:

الف) انشقاق بین دو بخش علمی و حرفه ای تربیت معلم؛ با واسپاری بخش «تربیت علمی»! به دانشگاه های دیگر و سپردن «تربیت حرفه ای»! به دانشگاه فرهنگیان.

ب) جداسازی بخشی از «تربیت حرفه ای معلم»! از دانشگاه فرهنگیان و واسپاری آن به دیگران با برگزاری آزمون تشخیص صلاحیت حرفه ای توسط دانشگاه فرهنگیان.

ج) واگذاری هر دو بخش «تربیت علمی»! و «تربیت حرفه ای»! به سایرین و تبدیل شدن دانشگاه فرهنگیان به یک نهاد صوری برای نظارت و به اصطلاح تضمین کیفیت و تأیید صلاحیت حرفه ای در تربیت معلمِ پیش از خدمت و در نهایت تبدیل کردن دانشگاه فرهنگیان به نهاد آموزش های حین خدمت؛

این یک طراحی غیرقانونی است که با اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و اسناد بالادستی نظام از جمله: سند تحول بنیادین، سیاستهای کلی تحول در نظام آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور در تضاد است. مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نامه سرگشاده وزیر محترم علوم، با اولین مرحله از مراحل سه گانه فوق منطبق است که متأسفانه تنزّل بیش از پیش جایگاه تربیت معلم کشور را به دنبال خواهد داشت. این مصوبه و نامه مغالطه آمیز، ماده ۲۸ را که یک استثناء قانونی مقید است به عنوان یک قاعده کلی جلوه داده و با ترکیبی از «مغالطه» و «اجتهاد در برابر نص»، بیانات رهبر معظم انقلاب را تحریف نموده و با سیاستهای کلی تحول و سند تحول بنیادین در تعارض است.

ویژگی های دانشگاه فرهنگیان

نوع کاری که در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی انجام می گیرد، از منظر نظریه حداکثری، بایستی موجب تربیت دینی و انقلابی معلّمین باشد. باید کاری کرد که مدرسه و کلاس، از معلّمی بهره‌مند بشود که خود این معلّم به معنای واقعی کلمه معلّم دین، تقوا، پارسایی و انقلاب باشد. همه‌ی فرایندهایی که منتهی می شود به جذب و تربیت معلّم، بایستی سالم و با معیار اسلام و انقلاب سنجیده بشود. لذا در دانشگاه فرهنگیان، مسئله‌ی صلاحیّتها، اساتید، کتابها و محتوای درسی خیلی مهم است. ولی در نگرش حداقلی، مهم نیست افرادی که قرار است در آینده در جایگاه خطیر معلمی قرار بگیرند، چگونه جذب شوند و در چه فضایی، با چه محتوا و روشهایی و در محضر کدام اساتید پرورش یابند، اصلاً تربیت معلم معنا ندارد، چه رسد به اجزای فرایند تربیت معلم. این دیدگاه در پی این است که معلم، مباحث نظری را به گونه ای و مباحث حرفه ای را به شیوه ای دیگر بگذراند و با ناپختگی سر کلاس فرزندان این ملّت حاضر شود و کاری به پرورش خود معلم و نقش پرورشی معلم ندارد.

وظیفه مسئولان و دستگاه ها در قبال دانشگاه فرهنگیان

با این که مراکز تربیت معلّم مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند ولی با کمال تأسف درباره آن کوتاهی شده است. این دانشگاه، از لحاظ نیروی انسانی، بودجه و فضای آموزشی دچار کمبود است. وزارت علوم، سازمان مدیریّت، سازمان امور استخدامی، هرکدام به نحوی بایستی همکاری و کمک کنند تا این مشکلات برطرف بشود. مسئولین می بایست دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکننده‌ی معلّم است جدّی بگیرند و هرچه می توانند برای آن سرمایه‌گذاری کنند؛ به یک لحاظ، اهمّیّت این دانشگاه از همه‌ی دانشگاه‌های دیگر بیشتر است. اگرچه این دانشگاه در ذیل آموزش و پرورش تعریف شده و مربوط به آموزش و پرورش است، لیکن آموزش عالی باید همه‌ی پشتیبانی­های ممکن را از این دانشگاه‌ بکند و بایستی کمّاً و کیفاً توسعه پیدا کند. نمی شود که ما سند تحوّل را تنظیم کنیم و دنبال تحقّقش باشیم، امّا آنجایی که اساسی‌ترین و محوری‌ترین مرکز آموزش و پرورش است، از خصوصیّات و معیارها و شاخصها و اندازه‌های سند تحوّل دور باشد؛ این امکان ندارد. این مسئله به قدری اهمیت دارد که شخص رهبر معظم انقلاب اعلام آمادگی فرمودند که هر کاری از ایشان بربیاید انجام می دهند؛ زیرا این مسئله را جزو مسائل درجه‌ی اوّل کشور می دانند.

اما در گذشته و حال، متأسفانه دانشگاه فرهنگیان با هجمه شبهه انگیز همان مسئولانی مواجه است که قانوناً وظیفه پشتیبانی از آن را دارند. نه تنها سوابقی همچون دوران درخشان تربیت معلم شهیدان رجایی و باهنر در پرونده شان وجود ندارد، بلکه هر از گاهی برای به نابودی کشاندن همین دانشگاه فرهنگیان موجود که قانوناً وظیفه تقویتش را دارند، آهنگی نو ساز می کنند؛ سالیانی با تنزّل کیفیّت مراکز تربیت معلم، روزگاری با کاهش جذب دانشگاه فرهنگیان، دیروز به قصد واسپاری تربیت معلم به دانشگاه پیام نور و امروز با پیشنهاد ناصواب و خلاف قانون در قالب مصوبه، نامه و یادداشت اینترنتی با «مغالطه» و «اجتهاد در برابر نص»، به افکار عمومی آدرس غلط می دهد و به اساس دانشگاه فرهنگیان همجمه می برد تا شاید بخشی از حیثیت بر باد رفته ناشی از ناکارآمدی در حل مشکل اشتغال جوانان را التیام بخشد. اگر این گونه نیست و نیّت خیر بوده، چه حاجت به نامه سرگشاده خلافِ عرف و ادب حکمرانی توسط وزیر محترم علوم و بلافاصله یادداشت رسانه ای سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان و عضو فعلی شورای عالی آموزش و پرورش؟! کجای دنیا مسئولانی که متولی قانونی اجرای سیاستهای کلی و قوانین مصرح یک نظامند با وظیفه محوله این گونه رفتار می کنند؟ تقدس معلم و تربیت معلم به جای خود.

این طرز تفکر که از دهه شصت با نفوذ در دستگاه آموزش و پرورش کشور، عزم هدم میراث شهیدان رجایی و باهنر را کرد و تیغش همچنان ریشه های آموزش و پرورش را نشانه رفته و مانع اجرای سند تحول بنیادین است، از سال ۱۳۹۲ بی پرده به میدان آمد و «رکـورد رکـود در جـذب مـعلم» از بالای ۲۰ هزار نفر به ۳ هزار نفر را در تاریخ ۱۰۰ ساله تربیت معلم به ثبت رساند؛ تأثیرات زیانبار این تفکر در تنزل کیفیت دانشگاه فرهنگیان و فرایند تربیت معلّم که مثنوی هفتاد من کاغذ است.

مسئله کمبود معلم

در راهبردهای نظریه حداکثری، برای جبران کمبود معلم-که ناشی از قصور، اگر نگوییم تقصیر مسئولان مزبور بوده – آمده است: آموزش و پرورش در معرض بازنشستگی وسیعی است و باید جبران بشود؛ هم کمّیّتها را باید زیاد کرد، هم کیفیّت‌ها را باید بالا برد، اگر ظرفیّتِ دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی جواب نمی دهد، چه باید کرد؟ راه را باز کنیم و همین‌طور بی‌حساب ‌و کتاب افراد را وارد آموزش پرورش کنیم؟ یا باید فکری کرد؟ عقل سلیم می گوید: در درجه‌ی اوّل ظرفیّتهای این دانشگاه‌های معلّم‌پرور را باید تا آنجایی که ممکن است افزایش داد؛ آن گاه، در صورت عدم کفایت، باید مراکز قانونی جذب معلّم، با رعایت ضوابط اقدام نمایند.

در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، اساتید معلمی را یاد می دهند و دانشجومعلمان، معلّمی را یاد می گیرند؛ جوان عزیزی که در دانشگاه دیگر درس خوانده، از معلوماتی که اینجا یاد می دهند بهره ای ندارد؛ پس چطور می خواهد معلّمی کند؟ زجر و درد وجدان خودش به کنار؛ چه بر سر نسل آینده می آید؟ والدین این دانش آموزان که با هزار امید جگرگوشه شان را به زیر دست این معلمِ کارنیاموخته فرستاده اند چه گناهی کرده اند؟ ببینید این تفکر چه بلایی بر سر اقشار مختلف این ملت می آورد؟!

با کمال تأسف، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، شورای عالی آموزش و پرورش و صاحب منصبانی که وظیفه اجرای سیاستهای عالی و قوانین نظام را دارند، طرح ها و بعضاً اقداماتی دارند که بخشی نگری است، مخالف منافع ملی و مخالف نص صریح قوانین و مخالف سیاستهای کلی نظام و عملاً خارج کردن دو دانشگاه تربیت معلم، از گردونه تربیت معلم کشور است.

تبصره یک ماده واحده مصوب در جلسه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، در واقع، جا به جایی اصل و فرع است؛ عملا ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۱ اساسنامه دانشگاه شهید رجایی را محور اصلی جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش قرار داده و اساس آن دو اساسنامه قانونی را به کنار نهاده است.

مصاحبه بعدی وزیر محترم علوم در توجیه «نامه رسمی سرگشاده»!، آب رفته را به جوی برنمی گرداند و نمی شود با استناد به این مصاحبه، آن گونه که وزیر محترم آموزش و پرورش نوشتند، گفت: «مقصودشان به دقت منتقل نشده» است. با اجرای روش «جذب برف انباری» و استفاده عام از استثنای قانونی ماده ۲۸ و فقدان اقدام و عمل برای رسانیدن کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان به جایگاه قانونی خود، عملا دانشگاه فرهنگیان هویت خود را از دست داده و به تدریج تبدیل به یک مرکز دوره های ضمن خدمت شده و از اهداف اصلی مصرح در اساسنامه باز می ماند.

مطالبات و درخواست ها

در پایان با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حمایت عموم مردم، نخبگان و مسئولان از معلم، آموزش و پرورش و دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی مطالبات زیر را مطرح می نماییم:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اولاً در قانون پنج ساله هفتم و خصوصاً در بودجه ۱۴۰۰، دولت را ملزم به تأمین بودجه مُکفی دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نمایند، این کار سرمایه گذاری است نه هزینه؛ و ثانیاً «طرح تحقیق و تفحص در موضوع معلم و تربیت معلم» و رسیدگی به سه اتفاق یادشده در صدر بیانیه در کمیسیون اصل ۹۰ را در دستور کار اکید و اولویت دار مجلس قرار دهند.

سازمان امور استخدامی سهمیه‌ی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان را به میزان مورد نیاز افزایش دهد.

هسته‌ها و متولیان گزینش، بدون مسامحه و منطبق با معیارهای سند تحوّل؛ اساتید تمام‌وقت، برجسته، متدیّن، با سطح بالای دانش و روحیه‌ی انقلابی که از لحاظ خصوصیّات فکری و علمی، جزو شاخص‌ترین‌ها باشند را تا تأمین نیاز دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی گزینش نمایند.

اساتید، مدیران و دانشجومعلمان مؤمن و انقلابی دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی؛ با توجه دائم به توفیق حضور در یکی از مهمترین سنگرهای خدمت و سعادت؛ قوی تر از گذشته، با ایجاد حلقه های میانی، یک حرکت منسجم، عالمانه و هدفمند را برای رسانیدن این دو دانشگاه به نقطه مطلوب ترسیم شده توسط ولایت آغاز نمایند.

خیرین محترم مدرسه ساز؛ ضمن تقدیر از اقدامات چشم گیر در امر مدرسه سازی، نسبت به سوق دادن بخشی از خیرات و مبرات در جهت تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی در حیطه ی سخت افزاری و نرم افزاری(محتوای آموزشی) اقدام بفرمایند.

وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری دوره بلندمدت تربیت معلم، استفاده کامل از ظرفیت فعلی دانشگاه فرهنگیان را در دستور کار قرار دهند.

وزارت علوم و سایر مجموعه های آموزشی کشور، امکانات و زیرساختهای خود را برای کمک و ارتقاء در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند تا مطابق اساسنامه دانشگاه، در دوره های چهارساله تربیت معلم، تا برطرف شدن مشکل کمبود معلم کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت علوم، ضمن تلاش برای ارتقاء کیفیت تحصیلات عالیه، با انجام مطالعه و آسیب شناسی علمی، صندلی های دانشگاهها را با نیاز کشور متناسب کند تا زیانهای عدیده ایجادشده در اثر گسترش بی ضابطه دانشگاهها کاهش یابد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب سیاستهای کلی نظام و انتظارات صریح رهبر معظم انقلاب و مطابق عموم و اطلاق اساسنامه های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی حرکت نماید، مصوبه اخیر مورد نقد و اشکال جدّی است؛ نسبت به تجدیدنظر در آن و انطباقش با کلان دو اساسنامه اقدام نماید.

وزیر محترم و دلسوز آموزش و پرورش به عنوان سکاندار کشتی پیشرفت کشور و علمدار معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشور، ضمن تبیین سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای مسئولان و مطالبه حمایت جامع در اجرا شدن کامل آنها، دفاع جانانه و صریح از دال مرکزی کادرسازی نظام تعلیم و تربیت را به عمل آورند.

قوه محترم و خدوم قضائیه، صیانت از شأن و نقش معلم و ساحت تعلیم و تربیت، به ویژه رسیدگی به «ترک فعل های» مسئولان امر در این حوزه و نیز، رسیدگی عاجل و آنی به مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط دیوان عدالت اداری را در دستور کار قرار دهد.

نخبگان و فعالین فکری- علمی- فرهنگی، نهادهای جبهه انقلاب و سپاه و بسیج؛ در دایره منظومه فکری ولایت برای کمک به «معلم و نقش محوری معلم» که در میدان نبرد ساختن نسل در حال یک جنگ بزرگ و جدی با نظام سلطه است، و برای کمک به «اصل دستگاه آموزش و پرورش رسمی کشور» به پا خیزند؛ درنگ امروز فردای خسارت باری را به دنبال دارد.

مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه برای کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، منطبق با فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی نقش پیش برندگی خویش را ایفا بفرمایند.

صدا و سیما، با وجود اجرای برخی برنامه ها، از انتظارات صریح و مکرر ولایت کماً و کیفاً فاصله دارد؛ با تشکیل هیأتهای اندیشه ورز از میان نخبگان انقلابی و دلسوز عرصه تعلیم و تربیت اسلامی- نه وابسته به تفکر غربی- نسبت به اصلاح و ارتقاء برنامه های کمک کننده به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش و تبیین و گفتمان سازی الگوی معلم طراز انقلاب اسلامی منطبق با انتظارات ولایت، سیاستهای کلی و سند تحول بنیادین، اقدام عاجل، قوی و مؤثر نماید.

مسئولان محترمی که سه اقدام مندرج در صدر بیانیه را رقم زده اند، کارنامه خود در به ظرفیت رساندن کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را منتشر کنند.

دولت محترم و مجلس محترم شورای اسلامی «کارگروه اجرای سند تحول بنیادین» را با عضویت دستگاهها و نهادهای ذی ربط مخصوصاً حوزه علمیه قم تشکیل دهد.

ــــــــــــــــــــ

۱

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش تبریز

۲

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱ تبریز

۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۲ تبریز

۴

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه ۳ تبریز

۵

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه ۳تبریز

۶

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۴ تبریز

۷

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه ۵ تبریز

۸

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه ۵ تبریز

۹

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) آذرشهر

۱۰

کانون بسیج فرهنگیان(برادران ) آذرشهر

۱۱

کانون بسیج فرهنگیان گوگان

۱۲

کانون بسیج فرهنگیان(برادران ) اهر

۱۳

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) اهر

۱۴

کانون بسیج فرهنگیان هوراند

۱۵

کانون بسیج فرهنگیان ورزقان

۱۶

کانون بسیج فرهنگیان خاروانا

۱۷

کانون بسیج فرهنگیان خسروشهر

۱۸

کانون بسیج فرهنگیان اسکو

۱۹

کانون بسیج فرهنگیان ایلخچی

۲۰

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) بستان آباد

۲۱

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) بستان آباد

۲۲

کانون بسیج فرهنگیان تیکمه داش

۲۳

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) بناب

۲۴

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) بناب

۲۵

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) جلفا

۲۶

کانون بسیج فرهنگیان (خواهران) جلفا

۲۷

کانون بسیج فرهنگیان سراب

۲۸

کانون بسیج فرهنگیان مهربان

۲۹

کانون بسیج فرهنگیان صوفیان

۳۰

کانون بسیج فرهنگیان تسوج

۳۱

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) شبستر

۳۲

کانون بسیج فرهنگیان (خواهران) شبستر

۳۳

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) عجب شیر

۳۴

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) عجب شیر

۳۵

کانون بسیج فرهنگیان(برادران ) کلیبر

۳۶

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) کلیبر

۳۷

کانون بسیج فرهنگیان کلیبر عشایری

۳۸

کانون بسیج فرهنگیان خدا آفرین

۳۹

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) مراغه

۴۰

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) مراغه

۴۱

کانون بسیج فرهنگیان مرند

۴۲

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ملکان

۴۳

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ملکان

۴۴

کانون بسیج فرهنگیان میانه

۴۵

کانون بسیج فرهنگیان کندوان

۴۶

کانون بسیج فرهنگیان هوراند

۴۷

کانون بسیج فرهنگیان هریس

۴۸

کانون بسیج فرهنگیان خواجه

۴۹

کانون بسیج فرهنگیان هشترود

۵۰

کانون بسیج فرهنگیان نظرکهریزی

۵۱

کانون بسیج فرهنگیان چاروایماق

۵۲

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ارومیه

۵۳

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ارومیه

۵۴

کانون بسیج فرهنگیان نقده

۵۵

کانون بسیج فرهنگیان خوی

۵۶

کانون بسیج فرهنگیان چایپاره

۵۷

کانون بسیج فرهنگیان سلماس

۵۸

کانون بسیج فرهنگیان ماکو

۵۹

کانون بسیج فرهنگیان شوط

۶۰

کانون بسیج فرهنگیان پلدشت

۶۱

کانون بسیج فرهنگیان چالدران

۶۲

کانون بسیج فرهنگیان میاندوآب

۶۳

کاون بسیج فرهنگیان تکاب

۶۴

کانون بسیج فرهنگیان شاهین دژ

۶۵

کانون بسیج فرهنگیان سردشت

۶۶

کانون بسیج فرهنگیان مهاباد

۶۷

کانون بسیج فرهنگیان پیرانشهر

۶۸

کانون بسیج فرهنگیان اشنویه

۶۹

کانون بسیج فرهنگیان بوکان

۷۰

کانون بسیج فرهنگیان لشکر ۳ عملیاتی آذربایجان غربی

۷۱

کانون بسیج فرهنگیان حضرت ولی عصر(عج) اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی

۷۲

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل

۷۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱ اردبیل

۷۴

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۲ اردبیل

۷۵

کانون بسیج فرهنگیان هیر

۷۶

کانون بسیج فرهنگیان سرعین

۷۷

کانون بسیج فرهنگیان مشگین شهر

۷۸

کانون بسیج فرهنگیان لاهرود

۷۹

کانون بسیج فرهنگیان ارشق(رضی)

۸۰

کانون بسیج فرهنگیان خلخال

۸۱

کانون بسیج فرهنگیان هشتجین

۸۲

کانون بسیج فرهنگیان شاهرود

۸۳

کانون بسیج فرهنگیان گرمی

۸۴

کانون بسیج فرهنگیان انگوت

۸۵

کانون بسیج فرهنگیان بیله سوار

۸۶

کانون بسیج فرهنگیان جعفرآباد

۸۷

کانون بسیج فرهنگیان پارس آباد

۸۸

کانون بسیج فرهنگیان نمین

۸۹

کانون بسیج فرهنگیان نیر

۹۰

کانون بسیج فرهنگیان کوثر

۹۱

کانون بسیج فرهنگیان اصلاندوز

۹۲

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان

۹۳

کانون بسیج فرهنگیان آران و بیدگل

۹۴

کانون بسیج فرهنگیان اردستان

۹۵

کانون بسیج فرهنگیان زواره

۹۶

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱

۹۷

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۲

۹۸

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۳

۹۹

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۴

۱۰۰

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۵

۱۰۱

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۶

۱۰۲

کانون بسیج فرهنگیان بن رود

۱۰۳

کانون بسیج فرهنگیان جلگه

۱۰۴

کانون بسیج فرهنگیان جرقویه سفلی

۱۰۵

کانون بسیج فرهنگیان جرقویه علیا

۱۰۶

کانون بسیج فرهنگیان کوهپایه

۱۰۷

کانون بسیج فرهنگیان بویین میاندشت

۱۰۸

کانون بسیج فرهنگیان برخوار

۱۰۹

کانون بسیج فرهنگیان تیران وکرون

۱۱۰

کانون بسیج فرهنگیان چادگان

۱۱۱

کانون بسیج فرهنگیان خمینی شهر

۱۱۲

کانون بسیج فرهنگیان خوانسار

۱۱۳

کانون بسیج فرهنگیان خور و بیابانک

۱۱۴

کانون بسیج فرهنگیان دهاقان

۱۱۵

کانون بسیج فرهنگیان سمیرم

۱۱۶

کانون بسیج فرهنگیان شاهین شهر

۱۱۷

کانون بسیج فرهنگیان میمه

۱۱۸

کانون بسیج فرهنگیان شهرضا

۱۱۹

کانون بسیج فرهنگیان فریدن

۱۲۰

کانون بسیج فرهنگیان فریدونشهر

۱۲۱

کانون بسیج فرهنگیان فلاورجان

۱۲۲

کانون بسیج فرهنگیان پیربکران

۱۲۳

کانون بسیج فرهنگیان کاشان

۱۲۴

کانون بسیج فرهنگیان گلپایگان

۱۲۵

کانون بسیج فرهنگیان زرین شهر

۱۲۶

کانون بسیج فرهنگیان باغ بهادران

۱۲۷

کانون بسیج فرهنگیان مبارکه

۱۲۸

کانون بسیج فرهنگیان نایین

۱۲۹

کانون بسیج فرهنگیان نجف آباد

۱۳۰

کانون بسیج فرهنگیان مهردشت

۱۳۱

کانون بسیج فرهنگیان نطنز

۱۳۲

کانون بسیج فرهنگیان بادرود

۱۳۳

کانون بسیج فرهنگیان حضرت قائم(عج)

۱۳۴

کانون بسیج فرهنگیان شهیدمطهری

۱۳۵

کانون بسیج فرهنگیان شهیدآوینی

۱۳۶

کانون بسیج فرهنگیان امام حسن مجتبی(ع)

۱۳۷

کانون بسیج فرهنگیان یاوران مهدی(عج)

۱۳۸

کانون بسیج فرهنگیان امام خمینی(ره)

۱۳۹

کانون بسیج فرهنگیان انصار المهدی(عج)

۱۴۰

کانون بسیج فرهنگیان امام زمان(عج)

۱۴۱

کانون بسیج فرهنگیان امام خامنه ای

۱۴۲

کانون بسیج فرهنگیان ایلام

۱۴۳

کانون بسیج فرهنگیان آبدانان

۱۴۴

کانون بسیج فرهنگیان چرداول

۱۴۵

کانون بسیج فرهنگیان دره شهر

۱۴۶

کانون بسیج فرهنگیان ایوان

۱۴۷

کانون بسیج فرهنگیان ملکشاهی

۱۴۸

کانون بسیج فرهنگیان دهلران

۱۴۹

کانون بسیج فرهنگیان مهران

۱۵۰

کانون بسیج فرهنگیان بدره

۱۵۱

کانون بسیج فرهنگیان سیروان

۱۵۲

کانون بسیج فرهنگیان چوار

۱۵۳

کانون بسیج فرهنگیان موسیان

۱۵۴

کانون بسیج فرهنگیان زرین آباد

۱۵۵

کانون بسیج فرهنگیان هلیلان

۱۵۶

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش ایلام

۱۵۷

کانون بسیج فرهنگیان برازجان

۱۵۸

کانون بسیج فرهنگیان بوشهر

۱۵۹

کانون بسیج فرهنگیان خورموج

۱۶۰

کانون بسیج فرهنگیان کاکی

۱۶۱

کانون بسیج فرهنگیان گناوه

۱۶۲

کانون بسیج فرهنگیان کنگان

۱۶۳

کانون بسیج فرهنگیان دیر

۱۶۴

کانون بسیج فرهنگیان دیلم

۱۶۵

کانون بسیج فرهنگیان سعدآباد

۱۶۶

کانون بسیج فرهنگیان عسلویه

۱۶۷

کانون بسیج فرهنگیان شبانکاره

۱۶۸

کانون بسیج فرهنگیان آبپخش

۱۶۹

کانون بسیج فرهنگیان جم

۱۷۰

کانون بسیج فرهنگیان تنگستان

۱۷۱

کانون بسیج فرهنگیان دلوار

۱۷۲

کانون بسیج فرهنگیان خارگ

۱۷۳

کانون بسیج فرهنگیان بردخون

۱۷۴

کانون بسیج فرهنگیان بندرریگ

۱۷۵

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل بوشهر

۱۷۶

کانون بسیج فرهنگیان شهید مولایی

۱۷۷

کانون بسیج فرهنگیان شهید باهنر

۱۷۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید مفتح

۱۷۹

کانون بسیج فرهنگیان کربلا

۱۸۰

کانون بسیج فرهنگیان قدس

۱۸۱

کانون بسیج فرهنگیان سفیران انتظار

۱۸۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری

۱۸۳

کانون بسیج فرهنگیان شهید بهشتی

۱۸۴

کانون بسیج فرهنگیان شهید جندقی

۱۸۵

کانون بسیج فرهنگیان حضرت اسحاق(ع)

۱۸۶

کانون بسیج فرهنگیان منتظران المهدی(عج)

۱۸۷

کانون بسیج فرهنگیان امام خمینی(ره)

۱۸۸

کانون بسیج فرهنگیان کمیل

۱۸۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید محلاتی

۱۹۰

کانون بسیج فرهنگیان مالک اشتر

۱۹۱

کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی

۱۹۲

کانون بسیج فرهنگیان حبیب ابن مظاهر

۱۹۳

کانون بسیج فرهنگیان دستواره

۱۹۴

کانون بسیج فرهنگیان ابوذر

۱۹۵

کانون بسیج فرهنگیان میثم تمار

۱۹۶

کانون بسیج فرهنگیان عمار یاسر

۱۹۷

کانون بسیج فرهنگیان بازنشستگان شهیدان غیاثوند

۱۹۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید ایمانی اداره کل آموزش و پرورش تهران بزرگ

۱۹۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید عیسی احیایی

۲۰۰

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمدی

۲۰۱

کانون بسیج فرهنگیان پیشوا

۲۰۲

کانون بسیج فرهنگیان شهریار

۲۰۳

کانون بسیج فرهنگیان پاکدشت

۲۰۴

کانون بسیج فرهنگیان رباط کریم

۲۰۵

کانون بسیج فرهنگیان ملارد

۲۰۶

کانون بسیج فرهنگیان فیروزکوه

۲۰۷

کانون بسیج فرهنگیان پردیس

۲۰۸

کانون بسیج فرهنگیان قرچک

۲۰۹

کانون بسیج فرهنگیان شهرقدس

۲۱۰

کانون بسیج فرهنگیان اسلامشهر

۲۱۱

کانون بسیج فرهنگیان چهاردانگه

۲۱۲

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱ ری

۲۱۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲ ری

۲۱۴

کانون بسیج فرهنگیان ورامین

۲۱۵

کانون بسیج فرهنگیان جوادآباد

۲۱۶

کانون بسیج فرهنگیان دماوند

۲۱۷

کانون بسیج فرهنگیان رودهن

۲۱۸

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۱ بهارستان

۲۱۹

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲ بهارستان

۲۲۰

کانون بسیج فرهنگیان فشافویه

۲۲۱

کانون بسیج فرهنگیان کهریزک

۲۲۲

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل

۲۲۳

کانون بسیج فرهنگیان پرند

۲۲۴

کانون بسیج فرهنگیان اندیشه

۲۲۵

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش استان تهران

۲۲۶

کانون بسیج فرهنگیان اردل

۲۲۷

کانون بسیج فرهنگیان بروجن

۲۲۸

کانون بسیج فرهنگیان بلداجی

۲۲۹

کانون بسیج فرهنگیان بن

۲۳۰

کانون بسیج فرهنگیان خانمیرزا

۲۳۱

کانون بسیج فرهنگیان سامان

۲۳۲

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۱شهرکرد

۲۳۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲شهرکرد

۲۳۴

کانون بسیج فرهنگیان عشایری

۲۳۵

کانون بسیج فرهنگیان فارسان

۲۳۶

کانون بسیج فرهنگیان فلارد

۲۳۷

کانون بسیج فرهنگیان کوهرنگ

۲۳۸

کانون بسیج فرهنگیان کیار

۲۳۹

کانون بسیج فرهنگیان گندمان

۲۴۰

کانون بسیج فرهنگیان لاران

۲۴۱

کانون بسیج فرهنگیان لردگان

۲۴۲

کانون بسیج فرهنگیان میانکوه

۲۴۳

کانون بسیج فرهنگیان بیرجند

۲۴۴

کانون بسیج فرهنگیان طبس

۲۴۵

کانون بسیج فرهنگیان درمیان

۲۴۶

کانون بسیج فرهنگیان فردوس

۲۴۷

کانون بسیج فرهنگیان قاین

۲۴۸

کانون بسیج فرهنگیان نهبندان

۲۴۹

کانون بسیج فرهنگیان سرایان

۲۵۰

کانون بسیج فرهنگیان سربیشه

۲۵۱

کانون بسیج فرهنگیان خوسف

۲۵۲

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی

۲۵۳

کانون بسیج فرهنگیان بشرویه

۲۵۴

کانون بسیج فرهنگیان دستگردان

۲۵۵

کانون بسیج فرهنگیان زیرکوه

۲۵۶

کانون بسیج فرهنگیان اسفراین

۲۵۷

کانون بسیج فرهنگیان بجنورد

۲۵۸

کانون بسیج فرهنگیان شیروان

۲۵۹

کانون بسیج فرهنگیان مانه و سملقان

۲۶۰

کانون بسیج فرهنگیان فاروج

۲۶۱

کانون بسیج فرهنگیان راز و جرگلان

۲۶۲

کانون بسیج فرهنگیان گرمه

۲۶۳

کانون بسیج فرهنگیان جاجرم

۲۶۴

کانون بسیج فرهنگیان الغدیراداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی

۲۶۵

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری خواف

۲۶۶

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری خلیل آباد

۲۶۷

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری رشتخوار

۲۶۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری زاوه

۲۶۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

۲۷۰

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(برادران) سبزوار

۲۷۱

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(خواهران) سبزوار

۲۷۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری خوشاب

۲۷۳

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری ششتمد

۲۷۴

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری سرخس

۲۷۵

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری فریمان

۲۷۶

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری داورزن

۲۷۷

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(برادران) قوچان

۲۷۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(خواهران) قوچان

۲۷۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری بجستان

۲۸۰

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری بردسکن

۲۸۱

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری بینالود

۲۸۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری تایباد

۲۸۳

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری تربت جام

۲۸۴

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری صالح آباد

۲۸۵

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(برادران) تربت حیدریه

۲۸۶

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(خواهران) تربت حیدریه

۲۸۷

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری جلگه رخ

۲۸۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری کدکن

۲۸۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری جغتای

۲۹۰

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری جوین

۲۹۱

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری چناران

۲۹۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری کاشمر

۲۹۳

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری کوهسرخ

۲۹۴

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری کلات

۲۹۵

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری گناباد

۲۹۶

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری تبادکان

۲۹۷

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری احمد آباد

۲۹۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری رضویه

۲۹۹

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۱شهید مطهری

۳۰۰

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲شهید مطهری

۳۰۱

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۳شهید مطهری

۳۰۲

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۴ شهید مطهری

۳۰۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۵ (برادران) شهید مطهری

۳۰۴

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۵ (خواهران) شهید مطهری

۳۰۵

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۶(برادران) شهید مطهری

۳۰۶

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۶(خواهران) شهید مطهری

۳۰۷

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۷(برادران) شهید مطهری

۳۰۸

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۷(خواهران) شهید مطهری

۳۰۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری مه ولات

۳۱۰

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری نیشابور

۳۱۱

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری میان جلگه

۳۱۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری سرولایت

۳۱۳

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری سرولایت

۳۱۴

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری زبر خان

۳۱۵

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری درگز

۳۱۶

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری فیروزه

۳۱۷

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری باخرز

۳۱۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری گلبهار

۳۱۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری نوخندان

۳۲۰

کانون بسیج فرهنگیان آبادان

۳۲۱

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری

۳۲۲

کانون بسیج فرهنگیان اروند

۳۲۳

کانون بسیج فرهنگیان ماهشهر

۳۲۴

کانون بسیج فرهنگیان بندر امام خمینی (ره)

۳۲۵

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه ۱اهواز

۳۲۶

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه ۱اهواز

۳۲۷

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه۲اهواز

۳۲۸

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه ۲اهواز

۳۲۹

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه۳ اهواز

۳۳۰

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه ۳اهواز

۳۳۱

کانون بسیج فرهنگیان امیدیه

۳۳۲

کانون بسیج فرهنگیان دزفول

۳۳۳

کانون بسیج فرهنگیان سردشت

۳۳۴

کانون بسیج فرهنگیان شادگان

۳۳۵

کانون بسیج فرهنگیان شوش

۳۳۶

کانون بسیج فرهنگیان شاوور

۳۳۷

کانون بسیج فرهنگیان خرمشهر

۳۳۸

کانون بسیج فرهنگیان اندیکا

۳۳۹

کانون بسیج فرهنگیان باوی

۳۴۰

کانون بسیج فرهنگیان کارون

۳۴۱

کانون بسیج فرهنگیان مسجد سلیمان

۳۴۲

کانون بسیج فرهنگیان بهبهان

۳۴۳

کانون بسیج فرهنگیان زیدون

۳۴۴

کانون بسیج فرهنگیان شوشتر

۳۴۵

کانون بسیج فرهنگیان رامشیر

۳۴۶

کانون بسیج فرهنگیان حمیدیه

۳۴۷

کانون بسیج فرهنگیان رامهرمز

۳۴۸

کانون بسیج فرهنگیان اندیمشک

۳۴۹

کانون بسیج فرهنگیان الوار

۳۵۰

کانون بسیج فرهنگیان هندیجان

۳۵۱

کانون بسیج فرهنگیان ایذه

۳۵۲

کانون بسیج فرهنگیان دهدز

۳۵۳

کانون بسیج فرهنگیان گتوند

۳۵۴

کانون بسیج فرهنگیان دشت آزادگان

۳۵۵

کانون بسیج فرهنگیان بستان

۳۵۶

کانون بسیج فرهنگیان هفتگل

۳۵۷

کانون بسیج فرهنگیان لالی

۳۵۸

کانون بسیج فرهنگیان هویزه

۳۵۹

کانون بسیج فرهنگیان باغملک

۳۶۰

کانون بسیج فرهنگیان صیدون

۳۶۱

کانون بسیج فرهنگیان آغاجاری

۳۶۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید قاسم سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

۳۶۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱زنجان

۳۶۴

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۲ زنجان

۳۶۵

کانون بسیج فرهنگیان زنجانرود

۳۶۶

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری ابهر

۳۶۷

کانون بسیج فرهنگیان قیدار

۳۶۸

کانون بسیج فرهنگیان بزینه رود

۳۶۹

کانون بسیج فرهنگیان سجاسرود

۳۷۰

کانون بسیج فرهنگیان افشار

۳۷۱

کانون بسیج فرهنگیان خرمدره

۳۷۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید چمران ایجرود

۳۷۳

کانون بسیج فرهنگیان ماهنشان

۳۷۴

کانون بسیج فرهنگیان منطقه انگوران

۳۷۵

کانون بسیج فرهنگیان طارم

۳۷۶

کانون بسیج فرهنگیان سلطانیه

۳۷۷

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش زنجان

۳۷۸

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱زاهدان

۳۷۹

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۲زاهدان

۳۸۰

کانون بسیج فرهنگیان نصرت آباد

۳۸۱

کانون بسیج فرهنگیان میرجاوه

۳۸۲

کانون بسیج فرهنگیان زابل

۳۸۳

کانون بسیج فرهنگیان بنجار

۳۸۴

کانون بسیج فرهنگیان نیم روز

۳۸۵

کانون بسیج فرهنگیان هامون

۳۸۶

کانون بسیج فرهنگیان هیرمند

۳۸۷

کانون بسیج فرهنگیان زهک

۳۸۸

کانون بسیج فرهنگیان خاش

۳۸۹

کانون بسیج فرهنگیان تفتان

۳۹۰

کانون بسیج فرهنگیان سراوان

۳۹۱

کانون بسیج فرهنگیان جالق

۳۹۲

کانون بسیج فرهنگیان بم پشت

۳۹۳

کانون بسیج فرهنگیان مهرستان

۳۹۴

کانون بسیج فرهنگیان سیب وسوران

۳۹۵

کانون بسیج فرهنگیان ایرانشهر

۳۹۶

کانون بسیج فرهنگیان بزمان

۳۹۷

کانون بسیج فرهنگیان بمپور

۳۹۸

کانون بسیج فرهنگیان نیکشهر

۳۹۹

کانون بسیج فرهنگیان بنت

۴۰۰

کانون بسیج فرهنگیان فنوج

۴۰۱

کانون بسیج فرهنگیان اسپکه ولاشار

۴۰۲

کانون بسیج فرهنگیان قصرقند

۴۰۳

کانون بسیج فرهنگیان چابهار

۴۰۴

کانون بسیج فرهنگیان دشتیاری

۴۰۵

کانون بسیج فرهنگیان کنارک

۴۰۶

کانون بسیج فرهنگیان دلگان

۴۰۷

کانون بسیج فرهنگیان راسک

۴۰۸

کانون بسیج فرهنگیان سرباز

۴۰۹

کانون بسیج فرهنگیان عشایری

۴۱۰

کانون بسیج فرهنگیان سمنان

۴۱۱

کانون بسیج فرهنگیان دامغان

۴۱۲

کانون بسیج فرهنگیان شاهرود

۴۱۳

کانون بسیج فرهنگیان گرمسار

۴۱۴

کانون بسیج فرهنگیان مهدیشهر

۴۱۵

کانون بسیج فرهنگیان میامی

۴۱۶

کانون بسیج فرهنگیان امیرآباد

۴۱۷

کانون بسیج فرهنگیان بسطام

۴۱۸

کانون بسیج فرهنگیان بیارجمند

۴۱۹

کانون بسیج فرهنگیان سرخه

۴۲۰

کانون بسیج فرهنگیان آرادان

۴۲۱

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱شیراز

۴۲۲

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۲شیراز

۴۲۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۳شیراز

۴۲۴

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۴شیراز

۴۲۵

کانون بسیج فرهنگیان جهرم

۴۲۶

کانون بسیج فرهنگیان مرودشت

۴۲۷

کانون بسیج فرهنگیان کازرون

۴۲۸

کانون بسیج فرهنگیان آباده

۴۲۹

کانون بسیج فرهنگیان استهبان

۴۳۰

کانون بسیج فرهنگیان شیراز

۴۳۱

کانون بسیج فرهنگیان خرمبید

۴۳۲

کانون بسیج فرهنگیان بوانات

۴۳۳

کانون بسیج فرهنگیان لامرد

۴۳۴

کانون بسیج فرهنگیان لارستان

۴۳۵

کانون بسیج فرهنگیان فرگ

۴۳۶

کانون بسیج فرهنگیان داراب

۴۳۷

کانون بسیج فرهنگیان عشایری

۴۳۸

کانون بسیج فرهنگیان رستم

۴۳۹

کانون بسیج فرهنگیان قادرآباد

۴۴۰

کانون بسیج فرهنگیان زرقان

۴۴۱

کانون بسیج فرهنگیان بیضاء

۴۴۲

کانون بسیج فرهنگیان فیروزآباد

۴۴۳

کانون بسیج فرهنگیان نی ریز

۴۴۴

کانون بسیج فرهنگیان سروستان

۴۴۵

کانون بسیج فرهنگیان اقلید

۴۴۶

کانون بسیج فرهنگیان قیر

۴۴۷

کانون بسیج فرهنگیان ارسنجان

۴۴۸

کانون بسیج فرهنگیان فسا

۴۴۹

کانون بسیج فرهنگیان پاسارگاد

۴۵۰

کانون بسیج فرهنگیان فراشبند

۴۵۱

کانون بسیج فرهنگیان گراش

۴۵۲

کانون بسیج فرهنگیان مهر

۴۵۳

کانون بسیج فرهنگیان کامفیروز

۴۵۴

کانون بسیج فرهنگیان نورآباد

۴۵۵

کانون بسیج فرهنگیان کوار

۴۵۶

کانون بسیج فرهنگیان سپیدان

۴۵۷

کانون بسیج فرهنگیان خنج

۴۵۸

کانون بسیج فرهنگیان سرچهان

۴۵۹

کانون بسیج فرهنگیان بختگان

۴۶۰

کانون بسیج فرهنگیان زرین دشت

۴۶۱

کانون بسیج فرهنگیان خرامه

۴۶۲

کانون بسیج فرهنگیان درودزن

۴۶۳

کانون بسیج فرهنگیان سده

۴۶۴

کانون بسیج فرهنگیان بالاده

۴۶۵

کانون بسیج فرهنگیان شیبکوه

۴۶۶

کانون بسیج فرهنگیان ششده

۴۶۷

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش شیراز

۴۶۸

کانون بسیج فرهنگیان خشت

۴۶۹

کانون بسیج فرهنگیان خفر

۴۷۰

کانون بسیج فرهنگیان دشمن زیاری

۴۷۱

کانون بسیج فرهنگیان قائمیه

۴۷۲

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۱ قزوین

۴۷۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲ قزوین

۴۷۴

کانون بسیج فرهنگیان البرز

۴۷۵

کانون بسیج فرهنگیان آبیک

۴۷۶

کانون بسیج فرهنگیان تاکستان

۴۷۷

کانون بسیج فرهنگیان خرمدشت

۴۷۸

کانون بسیج فرهنگیان ضیاآباد

۴۷۹

کانون بسیج فرهنگیان اسفرورین

۴۸۰

کانون بسیج فرهنگیان بوئین زهرا

۴۸۱

کانون بسیج فرهنگیان شال

۴۸۲

کانون بسیج فرهنگیان آوج

۴۸۳

کانون بسیج فرهنگیان الموت شرقی

۴۸۴

کانون بسیج فرهنگیان الموت غربی

۴۸۵

کانون بسیج فرهنگیان طارم

۴۸۶

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش قزوین

۴۸۷

کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی

۴۸۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید بهشتی

۴۸۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان

۴۹۰

کانون بسیج فرهنگیان شهدای آموزش وپرورش قم

۴۹۱

کانون بسیج فرهنگیان امام خمینی (ره)

۴۹۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید چمران

۴۹۳

کانون بسیج فرهنگیان شهید باهنر

۴۹۴

کانون بسیج فرهنگیان شهید عسگری

۴۹۵

کانون بسیج فرهنگیان بهمئی

۴۹۶

کانون بسیج فرهنگیان بویراحمد

۴۹۷

کانون بسیج فرهنگیان چرام

۴۹۸

کانون بسیج فرهنگیان باشت

۴۹۹

کانون بسیج فرهنگیان لنده

۵۰۰

کانون بسیج فرهنگیان گچساران

۵۰۱

کانون بسیج فرهنگیان دنا

۵۰۲

کانون بسیج فرهنگیان کهگیلویه

۵۰۳

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش یاسوج

۵۰۴

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش سنندج

۵۰۵

کانون بسیج فرهنگیان (برادران) ناحیه ۱سنندج

۵۰۶

کانون بسیج فرهنگیان (برادران) ناحیه ۲سنندج

۵۰۷

کانون بسیج فرهنگیان (خواهران) ناحیه ۱سنندج

۵۰۸

کانون بسیج فرهنگیان (خواهران) ناحیه ۲سنندج

۵۰۹

کانون بسیج فرهنگیان کلاترزان

۵۱۰

کانون بسیج فرهنگیان بیجار

۵۱۱

کانون بسیج فرهنگیان حسن آباد

۵۱۲

کانون بسیج فرهنگیان قروه

۵۱۳

کانون بسیج فرهنگیان سریش آباد

۵۱۴

کانون بسیج فرهنگیان کامیاران

۵۱۵

کانون بسیج فرهنگیان موچش

۵۱۶

کانون بسیج فرهنگیان دیواندره

۵۱۷

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) سقز

۵۱۸

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) سقز

۵۱۹

کانون بسیج فرهنگیان زیویه

۵۲۰

کانون بسیج فرهنگیان سروآباد

۵۲۱

کانون بسیج فرهنگیان بانه

۵۲۲

کانون بسیج فرهنگیان مریوان

۵۲۳

کانون بسیج فرهنگیان دهگلان

۵۲۴

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش کرمان

۵۲۵

کانون بسیج فرهنگیان ارزوئیه

۵۲۶

کانون بسیج فرهنگیان انار

۵۲۷

کانون بسیج فرهنگیان بم

۵۲۸

کانون بسیج فرهنگیان بافت

۵۲۹

کانون بسیج فرهنگیان بردسیر

۵۳۰

کانون بسیج فرهنگیان جیرفت

۵۳۱

کانون بسیج فرهنگیان چترود

۵۳۲

کانون بسیج فرهنگیان ریگان

۵۳۳

کانون بسیج فرهنگیان رابر

۵۳۴

کانون بسیج فرهنگیان رودبار

۵۳۵

کانون بسیج فرهنگیان راور

۵۳۶

کانون بسیج فرهنگیان رفستجان

۵۳۷

کانون بسیج فرهنگیان راین

۵۳۸

کانون بسیج فرهنگیان زرند

۵۳۹

کانون بسیج فرهنگیان سیرجان

۵۴۰

کانون بسیج فرهنگیان شهربابک

۵۴۱

کانون بسیج فرهنگیان شهداد

۵۴۲

کانون بسیج فرهنگیان عنبرآباد

۵۴۳

کانون بسیج فرهنگیان فاریاب

۵۴۴

کانون بسیج فرهنگیان فهرج

۵۴۵

کانون بسیج فرهنگیان قلعه گنج

۵۴۶

کانون بسیج فرهنگیان کوهبنان

۵۴۷

کانون بسیج فرهنگیان کهنوج

۵۴۸

کانون بسیج فرهنگیان کشکوئیه

۵۴۹

کانون بسیج فرهنگیان گلباف

۵۵۰

کانون بسیج فرهنگیان منوجان

۵۵۱

کانون بسیج فرهنگیان ماهان

۵۵۲

کانون بسیج فرهنگیان نوق

۵۵۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱کرمان

۵۵۴

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲کرمان

۵۵۵

کانون بسیج فرهنگیان نرماشیر

۵۵۶

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۱ کرمانشاه

۵۵۷

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲ کرمانشاه

۵۵۸

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۳ کرمانشاه

۵۵۹

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه

۵۶۰

کانون بسیج فرهنگیان اسلام آباد غرب

۵۶۱

کانون بسیج فرهنگیان دالاهو

۵۶۲

کانون بسیج فرهنگیان سرپل ذهاب

۵۶۳

کانون بسیج فرهنگیان قصرشیرین

۵۶۴

کانون بسیج فرهنگیان گیلانغرب

۵۶۵

کانون بسیج فرهنگیان روانسر

۵۶۶

کانون بسیج فرهنگیان پاوه

۵۶۷

کانون بسیج فرهنگیان جوانرود

۵۶۸

کانون بسیج فرهنگیان ثلاث

۵۶۹

کانون بسیج فرهنگیان هرسین

۵۷۰

کانون بسیج فرهنگیان بیستون

۵۷۱

کانون بسیج فرهنگیان صحنه

۵۷۲

کانون بسیج فرهنگیان کنگاور

۵۷۳

کانون بسیج فرهنگیان سنقر

۵۷۴

کانون بسیج فرهنگیان بندرگز

۵۷۵

کانون بسیج فرهنگیان کردکوی

۵۷۶

کانون بسیج فرهنگیان بندرترکمن

۵۷۷

کانون بسیج فرهنگیان گمیشان

۵۷۸

کانون بسیج فرهنگیان آق قلا

۵۷۹

کانون بسیج فرهنگیان گرگان

۵۸۰

کانون بسیج فرهنگیان علی آباد

۵۸۱

کانون بسیج فرهنگیان رامیان

۵۸۲

کانون بسیج فرهنگیان آزادشهر

۵۸۳

کانون بسیج فرهنگیان گنبد

۵۸۴

کانون بسیج فرهنگیان مینودشت

۵۸۵

کانون بسیج فرهنگیان گالیکش

۵۸۶

کانون بسیج فرهنگیان کلاله

۵۸۷

کانون بسیج فرهنگیان مراوه تپه

۵۸۸

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش گلستان

۵۸۹

کانون بسیج فرهنگیان ماسال

۵۹۰

کانون بسیج فرهنگیان کلاچای رودسر

۵۹۱

کانون بسیج فرهنگیان رضوانشهر

۵۹۲

کانون بسیج فرهنگیان خمام مقداد رشت

۵۹۳

کانون بسیج فرهنگیان آستارا

۵۹۴

کانون بسیج فرهنگیان تالش

۵۹۵

کانون بسیج فرهنگیان لاهیجان

۵۹۶

کانون بسیج فرهنگیان شفت

۵۹۷

کانون بسیج فرهنگیان چابکسر

۵۹۸

کانون بسیج فرهنگیان رحیم آباد

۵۹۹

کانون بسیج فرهنگیان رودسر

۶۰۰

کانون بسیج فرهنگیان فومن

۶۰۱

کانون بسیج فرهنگیان آستانه اشرفیه

۶۰۲

کانون بسیج فرهنگیان املش

۶۰۳

کانون بسیج فرهنگیان بندر انزلی

۶۰۴

کانون بسیج فرهنگیان خشکبیجار

۶۰۵

کانون بسیج فرهنگیان رحمت آباد

۶۰۶

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۱ رشت

۶۰۷

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲رشت

۶۰۸

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش گیلان

۶۰۹

کانون بسیج فرهنگیان رودبار

۶۱۰

کانون بسیج فرهنگیان سنگر

۶۱۱

کانون بسیج فرهنگیان سیاهکل

۶۱۲

کانون بسیج فرهنگیان صومعه سرا

۶۱۳

کانون بسیج فرهنگیان عمارلو

۶۱۴

کانون بسیج فرهنگیان کوچصفهان

۶۱۵

کانون بسیج فرهنگیان لشت نشاء

۶۱۶

کانون بسیج فرهنگیان لنگرود

۶۱۷

کانون بسیج فرهنگیان مرکزی

۶۱۸

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱خرم آباد

۶۱۹

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۲خرم آباد

۶۲۰

کانون بسیج فرهنگیان بروجرد

۶۲۱

کانون بسیج فرهنگیان اشترینان

۶۲۲

کانون بسیج فرهنگیان دلفان

۶۲۳

کانون بسیج فرهنگیان الیگودرز

۶۲۴

کانون بسیج فرهنگیان ززماهرو

۶۲۵

کانون بسیج فرهنگیان ازنا

۶۲۶

کانون بسیج فرهنگیان دورود

۶۲۷

کانون بسیج فرهنگیان سیلاخور

۶۲۸

کانون بسیج فرهنگیان پلدختر

۶۲۹

کانون بسیج فرهنگیان معمولان

۶۳۰

کانون بسیج فرهنگیان کوهدشت

۶۳۱

کانون بسیج فرهنگیان کوهنانی

۶۳۲

کانون بسیج فرهنگیان رومشکان

۶۳۳

کانون بسیج فرهنگیان دوره چگنی

۶۳۴

کانون بسیج فرهنگیان سپیددشت

۶۳۵

کانون بسیج فرهنگیان کاکاوند

۶۳۶

کانون بسیج فرهنگیان طرحان

۶۳۷

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه عشایری

۶۳۸

کانون بسیج فرهنگیان زاغه

۶۳۹

کانون بسیج فرهنگیان بیرانشهر

۶۴۰

کانون بسیج فرهنگیان سلسله

۶۴۱

کانون بسیج فرهنگیان گلوگاه

۶۴۲

کانون بسیج فرهنگیان بهشهر

۶۴۳

کانون بسیج فرهنگیان نکا

۶۴۴

کانون بسیج فرهنگیان میاندورود

۶۴۵

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۱ساری

۶۴۶

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲ساری

۶۴۷

کانون بسیج فرهنگیان قائمشهر

۶۴۸

کانون بسیج فرهنگیان سوادکوه شمالی

۶۴۹

کانون بسیج فرهنگیان سوادکوه

۶۵۰

کانون بسیج فرهنگیان جویبار

۶۵۱

کانون بسیج فرهنگیان سیمرغ

۶۵۲

کانون بسیج فرهنگیان بابل

۶۵۳

کانون بسیج فرهنگیان بندپی شرقی

۶۵۴

کانون بسیج فرهنگیان آمل

۶۵۵

کانون بسیج فرهنگیان بابلسر

۶۵۶

کانون بسیج فرهنگیان فریدونکنار

۶۵۷

کانون بسیج فرهنگیان محمودآباد

۶۵۸

کانون بسیج فرهنگیان نور

۶۵۹

کانون بسیج فرهنگیان چمستان

۶۶۰

کانون بسیج فرهنگیان نوشهر

۶۶۱

کانون بسیج فرهنگیان چالوس

۶۶۲

کانون بسیج فرهنگیان کلاردشت

۶۶۳

کانون بسیج فرهنگیان عباس آباد

۶۶۴

کانون بسیج فرهنگیان تنکابن

۶۶۵

کانون بسیج فرهنگیان رامسر

۶۶۶

کانون بسیج فرهنگیان کجور

۶۶۷

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش مازندران

۶۶۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید آ نجفی اداره کل آموزش و پرورش مرکزی

۶۶۹

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱ اراک

۶۷۰

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۲ اراک

۶۷۱

کانون بسیج فرهنگیان شهید پیرو نظر ساوه

۶۷۲

کانون بسیج فرهنگیان خنداب

۶۷۳

کانون بسیج فرهنگیان خمین

۶۷۴

کانون بسیج فرهنگیان شازند

۶۷۵

کانون بسیج فرهنگیان دلیجان

۶۷۶

کانون بسیج فرهنگیان زرندیه

۶۷۷

کانون بسیج فرهنگیان آشتیان

۶۷۸

کانون بسیج فرهنگیان تفرش

۶۷۹

کانون بسیج فرهنگیان کمیجان

۶۸۰

کانون بسیج فرهنگیان محلات

۶۸۱

کانون بسیج فرهنگیان فراهان

۶۸۲

کانون بسیج فرهنگیان هندودر

۶۸۳

کانون بسیج فرهنگیان نوبران

۶۸۴

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل هرمزگان

۶۸۵

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۱ بندرعباس

۶۸۶

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه ۲بندرعباس

۶۸۷

کانون بسیج فرهنگیان فین

۶۸۸

کانون بسیج فرهنگیان هرمز

۶۸۹

کانون بسیج فرهنگیان میناب

۶۹۰

کانون بسیج فرهنگیان سندرک

۶۹۱

کانون بسیج فرهنگیان رودان

۶۹۲

کانون بسیج فرهنگیان رودخاته

۶۹۳

کانون بسیج فرهنگیان سیریک

۶۹۴

کانون بسیج فرهنگیان جاسک

۶۹۵

کانون بسیج فرهنگیان بشاگرد

۶۹۶

کانون بسیج فرهنگیان بندرخمیر

۶۹۷

کانون بسیج فرهنگیان بندرلنگه

۶۹۸

کانون بسیج فرهنگیان شیبکوه

۶۹۹

کانون بسیج فرهنگیان بستک

۷۰۰

کانون بسیج فرهنگیان پارسیان

۷۰۱

کانون بسیج فرهنگیان کیش

۷۰۲

کانون بسیج فرهنگیان قشم

۷۰۳

کانون بسیج فرهنگیان شهاب

۷۰۴

کانون بسیج فرهنگیان بوموسی

۷۰۵

کانون بسیج فرهنگیان حاجی آباد

۷۰۶

کانون بسیج فرهنگیان شهید صلاح پورمیدانی اداره کل آموزش وپرورش همدان

۷۰۷

کانون بسیج فرهنگیان شهید سید علیرضا موسوی ناحیه ۱ همدان

۷۰۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید غلامرضا زیوری ناحیه ۲همدان

۷۰۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید علی حسین چراغی ملایر

۷۱۰

کانون بسیج فرهنگیان شهید محسن بهرامی جوکار

۷۱۱

کانون بسیج فرهنگیان شهید مجتبی میرزایی سامن

۷۱۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمد طالبیان نهاوند

۷۱۳

کانون بسیج فرهنگیان شهید مسعود درخشان خزل

۷۱۴

کانون بسیج فرهنگیان شهید احمد جمشیدی تویسرکان

۷۱۵

کانون بسیج فرهنگیان شهید عیسی عبدالباقی قلقلرود

۷۱۶

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمدباقر نوری کبودرآهنگ

۷۱۷

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمدقاسم حاتمی گل تپه

۷۱۸

کانون بسیج فرهنگیان شهید احمد وزیری امجد بهار

۷۱۹

کانون بسیج فرهنگیان شهید عباس شیرینی لالجین

۷۲۰

کانون بسیج فرهنگیان شهید صمد وجدانی اسدآباد

۷۲۱

کانون بسیج فرهنگیان شهید دکتر محمد مفتح رزن

۷۲۲

کانون بسیج فرهنگیان شهید علی اصغر یزدانیفر قروه

۷۲۳

کانون بسیج فرهنگیان شهید علی ادیانی کبیر سردرود

۷۲۴

کانون بسیج فرهنگیان شهید جواد جهانی فامنین

۷۲۵

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمد علی صالحی قهاوند

۷۲۶

کانون بسیج فرهنگیان ابرگوه

۷۲۷

کانون بسیج فرهنگیان اردکان

۷۲۸

کانون بسیج فرهنگیان اشکذر

۷۲۹

کانون بسیج فرهنگیان بهاباد

۷۳۰

کانون بسیج فرهنگیان تفت

۷۳۱

کانون بسیج فرهنگیان خاتم

۷۳۲

کانون بسیج فرهنگیان بافق

۷۳۳

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۱یزد

۷۳۴

کانون بسیج فرهنگیان زارچ

۷۳۵

کانون بسیج فرهنگیان مهریز

۷۳۶

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه۲ یزد

۷۳۷

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش یزد

۷۳۸

کانون بسیج فرهنگیان نیر

۷۳۹

کانون بسیج فرهنگیان مروست

۷۴۰

کانون بسیج فرهنگیان میبد

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .