امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳| ۲۲:۴۹:۵۹

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » واقعیت واقعه سد لفور چه بود؟

خرداد ۲۱, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1593کد مطلب

279تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

واقعیت واقعه سد لفور چه بود؟

واقعیت واقعه سد لفور چه بود؟

 به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری خانه ملت،علی ادیانی، با اشاره به اتفاقاتی که اخیرا در سد لفور رخ داده است، اظهار داشت: این اتفاق زشت و نابهنجاری که رخ داده توسط ۴ مسافر غیر بومی انجام شده است و ربطی به مردم مازندران، سوادکوه و لفور نداشته است. فردی که این قایق را نیز قاچاقی در اختیار داشت، اصالتا سوادکوهی و لفوری نیست. نماینده‌ی قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اتفاق...

 به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری خانه ملت،علی ادیانی، با اشاره به اتفاقاتی که اخیرا در سد لفور رخ داده است، اظهار داشت: این اتفاق زشت و نابهنجاری که رخ داده توسط ۴ مسافر غیر بومی انجام شده است و ربطی به مردم مازندران، سوادکوه و لفور نداشته است. فردی که این قایق را نیز قاچاقی در اختیار داشت، اصالتا سوادکوهی و لفوری نیست.

نماینده‌ی قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اتفاق در گوشه‌ای دنج به دور از چشم مردم رخ داد، اگر برای این اتفاق مومنی دق کند جای ملامت نیست، زیرا در جغرافیای جمهوری اسلامی نباید این کار قبیح رخ می‌داد، آن هم در منطقه‌ای که بوی شهادت، فقه و دیانت می‌دهد.

۴ فرد سوار بر قایق، صاحب قایق و عکاس مرتکب تخلف شده‌اند

نماینده‌ی قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از منظر حقوقی افرادی که این ناهنجاری را رقم زدند، چه آنهایی که این قایق را بطور قاچاقی در اختیار داشتند و چه آنهایی که این صحنه زشت را دزدانه ضبط کردند و در اختیار افراد غیرمسئول قرار دادند، تخلف مرتکب شده‌اند. دستگاه قضا باید رسیدگی کند و دستگاه های نظامی و امنیتی نیز کمک کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان قضائی و انتظامی در استان مازندران و سواد کوه صمیمانه قدردانی می‌کنم و از مردم شریف مازندرانی که عکس العمل نشان دادند و این کار زشت را تقبیح کردند، هم به عنوان سرباز آن‌ها در مجلس کمال تشکر را دارم.

از منظر حقوقی افرادی که این ناهنجاری را رقم زدند، چه آنهایی که این قایق را بطور قاچاقی در اختیار داشتند و چه آنهایی که این صحنه زشت را دزدانه ضبط کردند و در اختیار افراد غیرمسئول قرار دادند، تخلف مرتکب شده‌اند. دستگاه قضا باید رسیدگی کند و دستگاه های نظامی و امنیتی نیز کمک کنند

وی افزود: سد لفور در نقطه ای قرار دارد که زادگاه من است، من فرزند جنگل هستم و برآمده از همان نقطه‌ای که سد لفور ایجاد شده است. هیچ کس در پارلمان، اطلاعاتی به دقت سیدعلی ادیانی متولد سوادکوه لفور در خصوص این موضوع ندارد.

نماینده‌ی قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غالب مسائلی در خصوص این اتفاقات بیان شده برآمده از اظهار نظرها و آنچه که ناقص دید‌ اند یا ناقص شنیده‌اند، بوده است، بیان کرد: لفور زادگاه شهید عبدالوهاب قاسمی از شهدای  ۷۲ تن است که عکس وی در صحن مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در درون سد لفور جزیره‌ای قرار دارد که در گذشته روستایی بوده به نام “لفورک” و اکنون نیز پیکر شهدا در آنجا دفن است، افزود: بنابر بی‌تدبیری وزارت نیروی وقت و دولت های سابق این روستا زیر آب رفته است و قبور شهدا و مومنین در وسط باقی مانده است و حتی شهدا را نیز جابجا نکردند.

عضو فراکسیون نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در دهستان لفور که حدود ۳۰ روستا بوده است قبل از انقلاب به لحاظ تدین مردم لفور و اهالی این دهستان در هر روستا ۲ رادیو نیز نداشتند، زیرا آن را حرام می‌دانستند، تلویزیون بعد از انقلاب به خانه اهالی لفور راه پیدا کرد زیرا استفاده از تلوزیون را نیز حرام می‌دانستند./

 

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .