امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۴:۵۵:۰۹

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » وضعیت کرونایی پنج شهرستان مازندران قرمز است

دی ۱۹, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4876کد مطلب

217تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

وضعیت کرونایی پنج شهرستان مازندران قرمز است

به گزارش شیرگاه خبر ،طبق این ارزیابی در حال حاضر وضعیت شهرستان های ساری ، آمل ، نکاء ، فریدونکنار و قائمشهر قرمز است ولی شهرستان های سوادکوی شمالی و رامسر به وضعیت نارنجی رسیده اند. هفته پیش وزارت بهداشت وضعیت شهرستان های ساری ، آمل ، سوادکوی شمالی و رامسر را قرمز و ۱۸ شهرستان دیگر را نارنجی اعلام کرده  بود. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شامگاه جمعه در باره ارزیابی جدید وزارت بهداشت به خبرنگار ایرنا توضیح داد...

به گزارش شیرگاه خبر ،طبق این ارزیابی در حال حاضر وضعیت شهرستان های ساری ، آمل ، نکاء ، فریدونکنار و قائمشهر قرمز است ولی شهرستان های سوادکوی شمالی و رامسر به وضعیت نارنجی رسیده اند.

هفته پیش وزارت بهداشت وضعیت شهرستان های ساری ، آمل ، سوادکوی شمالی و رامسر را قرمز و ۱۸ شهرستان دیگر را نارنجی اعلام کرده  بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شامگاه جمعه در باره ارزیابی جدید وزارت بهداشت به خبرنگار ایرنا توضیح داد : بر اساس  الگوی رنگ بندی  کرونایی ابلاغی از سوی  وزارت بهداشت که در سایت ماسک منتشر می شود ، استان ما هم اکنون پنج شهرستان قرمز دارد که شامل ساری، آمل، نکاء ،فریدونکنار و  قائمشهر است.

دکتر سیمین بابایی افزایش آمار بیماران جدید بستری را علت قرمز شدن وضعیت سه شهرستان جدید دانست و افزود : با این روند محدودیت های کرونایی با وضعیت قرمز در تمام این پنج شهرستان از فردا شنبه ۲۰ دی ماه تشدید می شود.

وی این محدودیت ها را شامل تعطیلی مشاغل سطح دو ، سه و چهار ، ممنوعیت ورود خودروهای پلاک غیر بومی و خروج خودروهای پلاک بومی ، ممنوعیت تردد شبانه از ۲۱ تا چهار بامداد و تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی شامل زدن ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی ، منع هرگونه اجتماع و عادی انگاری رفتاری اعلام کرد.

نارنجی شدن وضعیت رامسر و سوادکوه شمالی 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که بر اساس ارزیابی جدید کرونایی وضعیت شهرستان های رامسر و سوادکوه شمالی که از هفته گذشته قرمز شده بود ، به رنگ نارنجی تغییر یافته است.

وی با تاکید بر این که نظارت بر رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی در شهرستان های نارنجی هم باید به صورت جدی ادامه یابد ، این محدودیت ها را شامل ممنوعیت ورود خودروهای پلاک غیر بومی و خروج خودروهای پلاک بومی ، محدودیت فعالیت روزانه مشاغل سطح  دو و سه تا ساعت ۱۸ ، منع تردد شبانه از ۲۱ تا چهار بامداد و رعایت تمامی پروتکل های شخصی بهداشتی اعلام کرد.

وزارت بهداشت رنگ کرونایی هر منطقه را بر اساس آمار روزانه بیماران قطعی کووید ۱۹ بستری در بیمارستان ها تعیین می کند. طبق این الگو هر شهرستانی که روزانه ۱۰ بیمار جدید به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت داشته باشد ، داری وضعیت قرمز است ، آمار ۶ بیمار روزانه به معنای وضعیت نارنجی است و چهار بیمار و کمتر هم وضعیت زرد را نشان می دهد.

در حال حاضر از ۲۲ شهرستان استان مازندران ، پنج شهرستان در زمره مناطق با وضعیت قرمز و ۱۷ شهرستان نیز با وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

براساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته ۲۱۸ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری و ۲۳۲ بیمار نیز پس از بهبود نسبی از بیمارستان ها مرخص شدند.
هم اکنون یک هزار و ۲۷۹ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند که ۲۶۵ نفر از آنها به خاطر وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

طبق اعلام وزارت بهداشت ، مازندران هم اکنون در مرحله پیک موج سوم شیوع کرونا قرار دارد.

ویروس کرونا نخستین بار سی ام بهمن ماه سال جاری با شناسایی ۲ بیمار در بابل شیوع یافت و تاکنون ۲ پیک موج اول و دوم این ویروس را پشت سر گذاشته است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .