امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۱۲:۲۰:۱۵

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » کاهش دمای هوا در شرق و شمال شرق کشور/ تداوم آلودگی هوا تا پایان هفته

دی ۱۴, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4831کد مطلب

276تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

کاهش دمای هوا در شرق و شمال شرق کشور/ تداوم آلودگی هوا تا پایان هفته

به گزارش شیرگاه خبر،با بیان اینکه از امشب در گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما خواهیم داشت افزود: در مناطق مرتفع و کوهستانی این استان ها بارش برف و احتمال کولاک هم پیش بینی می‌شود . ضیائیان اظهار کرد: این وضعیت از بعد از ظهر دوشنبه تا ظهر سه شنبه در خراسان شمالی و شمال سمنان پیش بینی می‌شود. این کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز سه شنبه در گلستان، شرق مازندران و شمال خراسان رضوی نیز...

به گزارش شیرگاه خبر،با بیان اینکه از امشب در گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما خواهیم داشت افزود: در مناطق مرتفع و کوهستانی این استان ها بارش برف و احتمال کولاک هم پیش بینی می‌شود .

ضیائیان اظهار کرد: این وضعیت از بعد از ظهر دوشنبه تا ظهر سه شنبه در خراسان شمالی و شمال سمنان پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز سه شنبه در گلستان، شرق مازندران و شمال خراسان رضوی نیز بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد.

ضیائیان بیان کرد: با توجه به نفوذ توده هوای سرد از روز دوشنبه تا چهارشنبه دمای هوا در شمال شرق کشور بین ۶ تا ۹ درجه و در شرق کشور بین ۴تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

او افزود: دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نیز امشب تا پایان هفته به تناوب مواج هستند.

ضیائیان با تاکید بر اینکه تا چند روز آینده همچنان شاهد پایداری جو هوا و افزایش شاخص آلاینده‌های جوی خواهیم بود گفت: بسیاری از شهر‌های کشور به ویژه تهران، کرج، قم، قزوین، مشهد و اصفهان شاهد افزایش آلاینده‌های جوی خواهند بود.

او ادامه داد: اگرچه از اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه موج ضعیف بارشی وارد کشور می‌شود، اما این موج هم زمینه‌ساز کاهش شاخص آلودگی هوا نخواهد شد.

ضیائیان توضیح داد: این موج بارشی به گونه‌ای نیست که به طور کامل آلودگی هوا را پاک و تمیز کنید و انتظار داریم وضعیت پایداری هوا تا چند روز آینده برای شهر‌های صنعتی ادامه داشته باشد اگرچه ممکن در برخی از شهر‌ها جو آلاینده ها مقداری کاهش یابد، اما بهبود نخواهد یافت.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه  آلودگی هوا در تهران در روز چهارشنبه بسیار شدید می شود افزود: میزان شاخص آلودگی هوا ممکن است به بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هم برسد.

ضیائیان تصریح کرد: در صورتی که منبع آلاینده‌های هوا تغییر نکند و یا کنترل نشود، شاخص آلودگی هوا همچنان پایدار خواهد ماند.

او درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: فردا تهران کمی ابری و غبارآلود همراه با وزش باد در برخی ساعات است. بیشترین دمای تهران به ۱۰ درجه و کمترین آن به منفی ۳ درجه می رسد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .