امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳| ۲۳:۲۹:۲۳

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » آمار مبتلایان کرونا در کشور رکورد تازه‌ای به جا گذاشت؛۳۹۰۰ مبتلا و ۲۳۵ جانباخته در یک روز-عبور تعدادکل درگذشتگان از۲۷ هزارتن

مهر ۱۴, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

3884کد مطلب

249تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

آمار مبتلایان کرونا در کشور رکورد تازه‌ای به جا گذاشت؛۳۹۰۰ مبتلا و ۲۳۵ جانباخته در یک روز-عبور تعدادکل درگذشتگان از۲۷ هزارتن

آمار مبتلایان کرونا در کشور رکورد تازه‌ای به جا گذاشت؛۳۹۰۰ مبتلا و ۲۳۵ جانباخته در یک روز-عبور تعدادکل درگذشتگان از۲۷ هزارتن

 به گزارش شیرگاه خبر به نقل از پرسش: همزمان با جهش چشمگیر در آمار رسمی قربانیان کرونا در کشور، شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا کووید-۱۹ نیز رکورد تازه‌ای به جا گذاشت و به بیش از ۳۹۰۰ تن رسید. روز دوشنبه ۱۴ مهر، وزارت بهداشت آمار رسمی قربانیان کرونا در کشور طی شبانه‌روز گذشته را ۲۳۵ نفر اعلام کرد که نسبت به روزهای قبل افزایش چشمگیر نشان می‌دهد. این در حالی است که یک عضو کمیته ملی مقابله با کرونا...

 به گزارش شیرگاه خبر به نقل از پرسش: همزمان با جهش چشمگیر در آمار رسمی قربانیان کرونا در کشور، شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا کووید-۱۹ نیز رکورد تازه‌ای به جا گذاشت و به بیش از ۳۹۰۰ تن رسید.

روز دوشنبه ۱۴ مهر، وزارت بهداشت آمار رسمی قربانیان کرونا در کشور طی شبانه‌روز گذشته را ۲۳۵ نفر اعلام کرد که نسبت به روزهای قبل افزایش چشمگیر نشان می‌دهد. این در حالی است که یک عضو کمیته ملی مقابله با کرونا می‌گوید که آمار درگذشتگان ممکن است بسیار بیشتر باشد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت ، با درگذشت ۲۳۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته که نسبت به روزهای قبل افزایش چشمگیر نشان می‌هد، آمار رسمی قربانیان این ویروس در ایران، به ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسید.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز دوشنبه ۱۴ مهر، در گزارش روزانه خود از شناسایی سه هزار و ۹۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد و گفت نزدیک به دو هزار نفر از آنان بستری شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر چهار هزار و ۱۶۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، ضمن آن‌که مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران نیز به نزدیک ۴۷۲ هزار نفر رسیده است.

در همین زمینه، مسعود مردانی، پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مقابله با کرونا، در یادداشتی که در روزنامه اعتماد منتشر کرد با اشاره به درگذشت روزانه حداقل ۲۰۰ نفر، نوشت «اعتقاد من این است که آمار فوت ممکن است از این عدد بسیار بیشتر باشد».

مردانی همچنین هشدار دارد که اگر مردم در تعطیلات به‌جای خانه‌نشینی به سفر بروند، طی هفته‌های «ممکن است ناچار شویم برای پذیرش بستری‌های جدید کووید ۱۹ بیمارستانی صحرایی دایر کنیم.»

از سوی دیگر، پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، نیز وضعیت فعلی شیوع کرونا درکشور را «بحرانی» توصیف کرد و گفت «تقریباً تمام ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه در اشغال بیماران کرونایی است»

طبرسی در عین حال گفت که وضعیت گسترش ویروس در کشور خصوصاً در تهران «از هفته‌های قبل و پس از کاهش محدودیت‌ها و رفتارهای پرخطر، قابل‌پیش‌بینی بود».

بنا به اطلاعیه استانداری تهران، از ‌۱۲ ‌تا ۱۸ مهرماه فعالیت‌ برخی مراکز تفریحی، ورزشی، مذهبی در استان تهران ممنوع اعلام شده است.

افزایش آمار مبتلایان و قربانیان در حالی است که به‌گفته طبرسی، کادر درمان نیز «دچار فرسودگی و خستگی شده‌ است».

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی همچنین گفته است که درمان بیماران در مقایسه با ماه‌های گذشته سخت‌تر شده، چرا که مبتلایان با علائم شدیدتری روبه‌رو هستند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر وضعیت استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد همچنان قرمز است.

چهار استان کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز هنوز در وضعیت هشدار قرار دارند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .