امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۱۵:۳۱:۰۳

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » آژیر قرمز کرونا پس از هفت ماه در سوادکوه شمالی به صدا در آمد

مرداد ۹, ۱۴۰۰ تاریخ انتشار

adminنویسنده

8284کد مطلب

228تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

آژیر قرمز کرونا پس از هفت ماه در سوادکوه شمالی به صدا در آمد

آژیر قرمز کرونا پس از هفت ماه در سوادکوه شمالی به صدا در آمد

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از ایرنا، روز جمعه و بر اساس ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان سوادکوه شمالی هم بعد از حدود هفت ماه یک بار دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت . رنگ قرمز کرونایی در موج پنجم از هشتم تیر با قرمز شدن وضعیت آمل وارد مازندران شد و به مرور سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت قرمز قرار گرفتند و تا ۲۳ تیر تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز مازندران به...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از ایرنا، روز جمعه و بر اساس ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان سوادکوه شمالی هم بعد از حدود هفت ماه یک بار دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت .

رنگ قرمز کرونایی در موج پنجم از هشتم تیر با قرمز شدن وضعیت آمل وارد مازندران شد و به مرور سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت قرمز قرار گرفتند و تا ۲۳ تیر تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز مازندران به ۱۵ شهرستان رسید. هفت شهرستان دیگر از جمله سوادکوه شمالی هم تا روز جمعه ۸ مرداد در وضعیت نارنجی قرار داشتند که در آخرین ارزیابی‌های سامانه ماسک، این شهرستان نیز با توجه به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در جامعه و همچنین حضور پرتعداد مسافران و گردشگران، به جمع مناطق قرمز مازندران اضافه شده است.

این شهرستان در دی ماه پارسال نیز بدلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری اجتماعی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود و هم اکنون هم بدلیل همین بی‌توجهی‌ها و برپایی دورهمی‌ها و حضور مسافران با این وضعیت دست و پنحه نرم می‌کند.

در شرایط سخت کرونایی هستیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی روز شنبه با بیان اینکه موج پنجم کرونا از موج های گذشته سنگین‌تر است، اظهار کرد: مهم‌ترین اصل که می‌تواند در حفظ سلامت شهروندان به عنوان یک واکسن عمل کند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات و استفاده از ماسک است.

نصرالله رشیدی با بیان اینکه متاسفانه شاهد ابتلا به کرونا در افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند هم هستیم، گفت: آمارها حاکی از سیر صعودی بستری در این شهرستان است. مراجعه سرپایی علائم بالینی در درمانگاه شیرگاه هم به ۱۵۰ نفر در روز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عامل‌های وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان‌های سوادکوه شمالی حضور مسافر و گردشگر در مناطق تفریحی و توریستی است. اگر چه مناطق محافظت شده به روی مسافران و گردشگران بسته است، اما شهرستان سوادکوه شمالی بدلیل تعدد مناطق بکر و زیبایی محل تفریح و اقامت موقت بسیاری از خانواده‌ها و مسافران که این عامل به افزایش بستری و رنگ کرونایی این شهرستان کمک کرده است.

آژیر قرمز کرونا پس از هفت ماه در سوادکوه شمالی به صدا در آمد

رعایت ۶۵ درصدی پروتکل‌ها توسط اصناف

مدیر شبکه بهداشت شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی اظهار کرد: در شهرستان سوادکوه شمالی بدلیل جمعیت اندک، نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر انجام می‌شود. اکنون بیش از ۶۵ درصد اصناف در این شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که از میانگین کنونی کشوری و استانی بالاتر است.

رشیدی افزود: پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها، بازار و پمب بنزین این شهرستان نیز به خوبی در حال رعایت شدن است.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی با بیان اینکه تا کنون هشت هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان سوادکوه شمالی تزریق شد، گفت: از این تعداد از پنج هزار و ۷۴۳ واکسن برای نوبت اول و دو هزار و ۱۱۳ واکسن برای نوبت دوم بود.

تعطیلی تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری سوادکوه شمالی

فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی اظهار کرد: به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تمام تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری محافظت شده را بسته‌ایم و از حضور مسافر و گردشگر به این مناطق جلوگیری می‌شود.

سید محمد انصارالحسینی با اعلام اینکه فعالیت تالارهای پذیرایی ممنوع و رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر است،  افزود: هفت تیم بازرسی متشکل از نمایندگان اصناف، صمت، بهداشت، نیروی انتظامی و نماینده فرمانداری به منظور بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر و بازار بازدیدهای روزانه را انجام می‌دهند و با افراد و واحدهایی که شیوه‌نامه ابلاغی را رعایت نکنند، برخورد خواهد شد.

وی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در میان اصناف این شهرستان را ۷۰ درصد اعلام کرد.

فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی افزود: از بخشداری‌ها خواستیم تا هشدارهای وضعیت قرمز کرونایی را از طریق دهیاران به روستائیان اعلام و برای کنترل کرونا، نسبت به ضدعفونی کردن مکان‌های پرتردد و منازل مسکونی افراد کرونایی اقدام کنند.

انصارالحسینی تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی این شهرستان تا صبح روز شنبه را ۳۲ نفر شامل ۲۱ بیمار کرونامثبت و ۱۱ نفر با علائم کرونا اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران قرنطینه خانگی در این شهرستان ۱۶۸ نفر و تعداد بیماران قرنطینه خانگی به جز جمعیت زیر پوشش ۵۳ نفر است.

شهرستان سوادکوه شمالی با مرکزیت شهر شیرگاه از دو بخش مرکزی و نارنجستان سال ۱۳۹۲ از شهرستان سوادکوه جدا شده است.

این شهرستان همراه با نکا، گلوگاه، کلاردشت و عباس‌آباد اخیرا به جمع شهرستان‌های قرمز مازندران اضافه شد و محدودیت‌های کرونایی وضعیت قرمز در آن از امروز اعمال شد.

  موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی کرونا یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند. این سویه از کرونا تا کنون تمام رکوردهای ثبت شده از سویه‌های ووهان و انگلیسی در مازندران را شکسته و همچنان زیر سایه بی‌توجهی‌های مردم و سفرهای پرتعداد مسافران و خوش‌نشینان به مازندران، با سرعت در حال افزایش آمارهای کرونایی است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .