امروز پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۲:۱۱:۴۶

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » آیا ژاپن پاسخ محرمانه ایران را به آمریکا ابلاغ کرده است؟

خرداد ۱, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1181کد مطلب

589تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

آیا ژاپن پاسخ محرمانه ایران را به آمریکا ابلاغ کرده است؟

آیا ژاپن پاسخ محرمانه ایران را به آمریکا ابلاغ کرده است؟

به گزارش شیرگاه خبر«مورگان ارتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا با همتای ژاپنی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است. در این بیانیه آمده است پامپئو با «تارو کانو»، وزیر امور خارجه ژاپن درباره «تعامل با ایران» گفت‌وگو کرده است. این بیانیه اشاره‌ای به جزئیات بیشتر این گفت‌وگو نکرده است. این خبر البته در حالی اعلام شده است که پیشتر محمد جواد ظریف با حضور در ژاپن با مقامات این کشور درباره آمریکا گفت و گو کرده بود....

به گزارش شیرگاه خبر«مورگان ارتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا با همتای ژاپنی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

در این بیانیه آمده است پامپئو با «تارو کانو»، وزیر امور خارجه ژاپن درباره «تعامل با ایران» گفت‌وگو کرده است.

این بیانیه اشاره‌ای به جزئیات بیشتر این گفت‌وگو نکرده است. این خبر البته در حالی اعلام شده است که پیشتر محمد جواد ظریف با حضور در ژاپن با مقامات این کشور درباره آمریکا گفت و گو کرده بود. حالا سوال این است که آیا ژاپن پیامایران را به آمریکا ابلاغ کرده است؟

چرا که قبلا گفته شده بود که ژاپنی ها خواهان میانجی گری ایران و آمریکا هستند.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» به دنبال آن است بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام»صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .