امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳| ۱۷:۱۱:۲۵

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » از پایش سلامت تا رزمایش کمک مومنانه

فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

3120کد مطلب

278تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

از پایش سلامت تا رزمایش کمک مومنانه

از پایش سلامت تا رزمایش کمک مومنانه

به گزارش شیرگاه خبر و نقل از خبر گزاری فارس، قریب به ۲ ماه است که کشور در شرایط کرونایی بسر می‌برد و در این میان سپاه و بسیج دوشادوش کادر درمانی برای مهار این ویروس منحوس از همه توان و ظرفیت خود برای ریشه کنی کرونا استفاده کرده است. سپاه شهرستان‌های مازندران هم همگام با ستاد ملی مبارزه با کرونا با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی سپاه، بسیج همه امکانات شهرستانی را برای مقابله با کرونا ویروس از پنجم اسفند سال ۹۸ تا...

به گزارش شیرگاه خبر و نقل از خبر گزاری فارس، قریب به ۲ ماه است که کشور در شرایط کرونایی بسر می‌برد و در این میان سپاه و بسیج دوشادوش کادر درمانی برای مهار این ویروس منحوس از همه توان و ظرفیت خود برای ریشه کنی کرونا استفاده کرده است.

سپاه شهرستان‌های مازندران هم همگام با ستاد ملی مبارزه با کرونا با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی سپاه، بسیج همه امکانات شهرستانی را برای مقابله با کرونا ویروس از پنجم اسفند سال ۹۸ تا به امروز به‌کار گرفته اند.

*میزان مبتلایان به کرونا در مازندران رو به کاهش است

مجتبی بلباسی معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه که میزان مبتلایان به کرونا در مازندران رو به کاهش است، اظهار کرد: تعداد بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان در استان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته هنوز فوتی‌های ناشی از کرونا در مازندران ثابت مانده و روند کاهشی نداشت، افزود: ویروس کرونا برای خیلی از محافل علمی ناشناخته است و باید جانب احتیاط و مراقب‌های بهداشتی را رعایت کرد.

*بستری ۱۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی سپاه

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران در ادامه با بیان اینکه معاونت سلامت زیستی سپاه کربلا با کمک کادر درمانی، خدماتی و مدیریتی در بیمارستان ۶۴ تختخوابه ولایت ساری و ۱۴ درمانگاه کوچک و بزرگ سراسر استان در این شرایط کرونایی در خدمت مردم بود، اعلام کرد: تا به امروز ۲۱ هزار نفر به مراکز درمانی سپاه مراجعه کردند که بالغ بر ۱۹۵ بیمار کرونایی بستری و به مرور زمان مرخص شدند، اما از  این میان چهار بیمار هم فوت شدند.

بلباسی از فعال بودن ۲۵ تیم بهداشت و روان در استان خبر داد و بیان کرد: در این تقریبا ۵۰ روز کرونایی که در خدمت مردم و بسیجیان بودیم، خدمات مشاوره‌ای در بحران کرونا را با کمک بسیج خواهران و معاونت خانواده نواحی برای آن دسته از خانواده‌هایی که بیماران کرونایی داشتند و یا از خانواده‌های متوفی بودند، فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه روش کنترل استرس در مواجه با بیمار کرونایی، دفع عوارض جسمی و روحی ناشی از کرونا، مدیریت ترس در خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند، به کمک روانشناسان مراکز درمانی و مراکز شمیم در حال انجام است، افزود: ۸۵ درصد مردم مازندران غربالگری کرونا شدند، ۳۰ تیم غربالگر اعم از پزشک، پرستار و مراقب بهداشتی در حوزه غربالگری پایوران و بازنشستگان نیرو‌های مسلح عضو سپاه هم راه‌اندازی شده بود و کار غربالگری در این سطح انجام شد.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران به توزیع اقلام بهداشتی بین پایوران نیرو‌های مسلح هم اشاره کرد و یادآور شد:‌ اقلام بهداشتی بصورت انفرادی و اجتماعی بین کادر درمانی توزیع شد و امروز کادر درمانی در داشتن تجهیزات پزشکی به ثبات رسید.

*توزیع ۴۰ هزار  و ۵۰۰ ماسک بهداشتی در سطح شهرستان سوادکوه شمالی

احمد شعبانی نیز از تولید و توزیع ۴۰ هزار  و ۵۰۰ ماسک بهداشتی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: تا به امروز ۲۱ هزار دستکش هم بین مردم توزیع شد، سوادکوه شمالی در بخش ماسک بهداشتی به اشباع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی هم در اختیار پایگاه‌های مقاومت بسیج، مجموعه شهرداری و بهداری برای ضدعفونی کردن و گندزدایی قرار گرفت، افزود: طرح غربالگری هم توسط جهادگران بسیجی ۱۰۰ درصد به اتمام  رسید و برای غربالگری  در مرحل دوم آماده هستیم.

*توزیع ۱۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و بیماران کرونایی

شعبانی در ادامه از توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و بیماران کرونایی خبر داد و اضافه کرد: جلسه‌ای با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان برای رزمایش کمک مومنانه تشکیل شد و خروجی جلسه هم این بود که یک قرارگاه مرکزی برای کمک به نیازمندان تشکیل شود و چندین مرحله در ماه مبارک رمضان کمک‌های خیرین و بسیجیان به دست نیازمندان برسد.

وی با تصریح بر اینکه در این جلسه برنامه‌ریزی شد تا آن دسته از رانندگان تاکسی و یا کاسبانی که در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، هم کمک بشود، یادآور شد: کسانی که در بخش اجاره بها دچار مشکل شدند، با کمک خیرین و بسیج در صدد رفع مشکل آن‌ها هستیم. 

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی در پایان با قدردانی از مجمع خیرین، سپاه و بسیج که در مهار کرونا همیشه پای‌کار بودند، یادآور شد: همکاران ما در مجموعه سپاه عیدی که به آن‌ها تعلق می‌گرفت را برگشت دادند و درخواست کرده بودند که این عیدی در راه جبهه سلامت هزینه شود.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .