امروز پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۲۳:۵۹:۲۰

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹

تیر ۳۱, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

3358کد مطلب

213تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از جماران، سخنگوی وزارت بهداشت امروز سه شنبه ۳۱ تیر ماه ۹۹ گفت: استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار هستند. درخواست علمای اهل سنت گلستان در خصوص دید و بازدید عید...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از جماران، سخنگوی وزارت بهداشت امروز سه شنبه ۳۱ تیر ماه ۹۹ گفت: استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استان های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار هستند.

درخواست علمای اهل سنت گلستان در خصوص دید و بازدید عید قربان

وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان گلستان و روند صعودی آمار مبتلایان و فوت‌شدگان این بیماری ناشی از افزایش شرکت در تجمعاتی مانند عروسی و عزا واکنش تعدادی از امامان جمعه اهل سنت را به دنبال داشت به طوری که آنها از مردم خواستند دید و بازدید و برخی مراسمات ویژه عید قربان در این خطه شمالی و حتی دیگر نقاط ایران تعطیل شود.

تمامی پروازهای فرودگاه نوشهر لغو شد

همزمان با شیوع مجدد کرونا در مازندران و قرار گرفتن شهرستان نوشهر در وضعیت قرمز ، تمامی پروازهای فرودگاه این شهرستان تا اطلاع ثانوی لغو شد.

به گزارش جماران، مدیر فرودگاه نوشهر روز سه‌شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هر هفته حدود ۱۰ سورتی پرواز در مسیرهای رفت و برگشت نوشهر – تهران و نوشهر – مشهد برقرار بود که با شیوع دوباره بیماری کووید-۱۹طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا این پروازها لغو شد.

اکبر فریفته اعلام کرد: تا زمان عادی شدن وضعیت استان مازندران پروازهای فرودگاه نوشهر در مسیر ورودی و خروجی لغو خواهد بود.

یکی دیگر از نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شد

فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد و کلات هم به ویروس کرونا مبتلا شد.

به گزارش جماران، فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی سومین نماینده مشهد در مجلس یازدهم است که به کرونا مبتلا شده است.

تاکنون به غیر از احسان قاضی‌زاده هاشمی و محمدحسین حسین زاده بحرینی، جهانبخش امینی نماینده کرمانشاه، علی زنجانی نماینده نقده، محمد صفایی نماینده گناباد، مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان، سهراب گیلانی نماینده شوشتر، وحید جلال‌زاده نماینده ارومیه،  حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه، محمدطلا مظلومی نماینده بهبهان، منصور آرامی نماینده هرمزگان، محمد موحد نماینده کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا ورناصری نماینده مسجد سلیمان، حبیب آقاجری نماینده ماهشهر و محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

همچنین پیش از این فاطمه رهبر منتخب تهران و عیسی جعفری نماینده کبودرآهنگ به دلیل مبتلا شدن به این ویروس جان خود را از دست داده بودند.

بستری شدن ۵۶ بیمار جدید در بخش های کرونای بیمارستان های بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۴۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند. 

به گزارش جماران، سعید کشمیری با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۸ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۱۹ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

۱۲ درصد از پرستاران زنجان درگیر کرونا شده اند

کارشناس مسئول دفتر پرستاری استان زنجان گفت: در هر یک از بیمارستان‌های استان حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد از پرستاران درگیر بیماری کرونا شده‌اند، به ‌طوری‌ که امروز با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم.

به گزارش جماران، ناهید کامکار با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان پیش از شروع بحران کرونا نیز دچار کمبود نیروی پرستاری در استان بوده و دانشگاه به دنبال اخذ مجوز از وزارت بهداشت برای استخدام نیروی پرستاری در استان بود، اظهار کرد: با شیوع بحران کرونا در استان، بیش از پیش شاهد کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌های استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از پرستاران به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای، باردار بودن، ابتلا به بیماری کرونا و … از چرخه درمان استان خارج شده‌اند و به همین خاطر با ریزش پرستار در استان نیز مواجه شده‌ایم، افزود: در حال حاضر نیروی پرستاری مشغول در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان با شیفت‌های کاری زیاد و بدون استفاده از مرخصی همچنان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

۲۱ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که اکنون ۲۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ قرار دارند و به همین دلیل تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه‌هایی مانند ایام ماه‌های محرم و صفر منوط به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

به گزارش جماران، عبدالرضا قاسمپور بیان کرد: جلسه‌ای با حضور مسئولان هیئات مذهبی و ادارات کل فرهنگی استان فارس در محل استانداری برگزار و مقرر شد تا پیشنهادات چگونگی برگزاری برنامه‌های ماه محرم و صفر به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ارسال ارائه کنند.

او تاکید کرد که تصمیم گیری در خصوص چگونگی اجرای این برنامه‌ها اوایل هفته آینده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا به سراسر کشور متناسب با وضعیت شیوع بیماری ابلاغ خواهد شد.

محدودیت های کرونایی در اراک اعمال می شود

استاندار مرکزی گفت: موج شیوع کرونا و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث شد تا وضعیت اراک قرمز شود بنابراین به ناچار محدودیت‌هایی در این کلانشهر و سایر شهرهای قرمز احتمالی استان اعمال خواهد شد.

به گزارش جماران، سیدعلی آقازاده افزود: احتمال تدابیر سختگیرانه با شرایط وضعیت قرمز در استان وجود دارد و ممنوعیت اجتماعات بیش از ۱۰ نفر در شهرهای قرمز ممکن است در استان اعمال شود.

وی اظهار داشت: قرمز شدن وضعیت اراک با رعایت نکردن کامل پروتکل‌های بهداشتی قابل پیش بینی بود و همه هشدارها به شهروندان داده شد تا شرایط قرمز به وجود نیاید اکنون باید کوشید مدت زمان شرایط اضطرار کوتاه‌تر شود.

استاندار مرکزی گفت: لازم است با همکاری مردم و مسئولان شرایط به قبل از وضعیت قرمز بازگردد تا شمار مبتلایان، بستری‌ و فوت شدگان به حداقل ممکن برسد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .