امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۲۰:۵۴:۰۱

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹

مهر ۲۲, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

3959کد مطلب

285تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۵۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند. سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۵۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۱۱ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۵۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

۱۸۷ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه به علت کرونا در کشور از حدود یک ماه گذشته، روند صعودی به خود گرفته و به دنبال این روند افزایشی، شاهد بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ هستیم. در حال حاضر تعداد ۱۸۷ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند که در این بین تعداد ۴۵ شهرستان وضعیت حادتری از بیماری دارند.

کدام شهرستان‌ها وضعیت حادتری دارند؟

وی افزود: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، عجب شیر و مراغه در استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، کاشان و نجف آباد از استان اصفهان، شهرستان کرج در استان البرز، شهرستان دره شهر در استان ایلام، شهرستان‌های تنگستان و دشتی از استان بوشهر، شهرستان‌های تهران، دماوند، ری، شمیرانات و ورامین از استان تهران، شهرستان‌های بروجن و شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت حادی هستند.

لاری گفت: همچنین شهرستان بیرجند از خراسان جنوبی، شهرستان سبزوار از خراسان رضوی، شهرستان‌های قم، سمنان و یزد، شهرستان بیجار از استان کردستان، شهرستان‌های اسلام آباد غرب، جوان‌رود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلان‌غرب و هریس از استان کرمانشاه، شهرستان بویراحمد از استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان خرم آباد از استان لرستان، شهرستان اراک از استان مرکزی و شهرستان‌های رزن و ملایر از استان همدان از جمله شهرستان‌های با بیشترین بروز بیماری در کشور هستند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری بیشتر مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و جدیت و اهتمام بیشتر مسئولان در اعمال محدودیت‌ها و نظارت مطلوب‌تر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اماکن عمومی و مراکز صنفی و صنعتی شهرستان‌های یاد شده، شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان‌ها باشیم.

لطفا سفر نروید

لاری اظهار کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو از همه مردم می‌خواهیم با پرهیز از بروز رفتارهای اجتماعی خطر آفرین، از هرگونه اقدام به سفر به شهرها و استان‌ها خودداری کنند.

آخرین وضعیت استان ها

بنا به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان روند ابتلا به کرونا در زنجان افزایشی است و هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان به بیماران کووید- ۱۹ اختصاص یافته است.

خدابخش مرادی نافچی افزود: واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تذکر و اخطار قانونی قانونی دریافت می کنند و در صورت تداوم بی‌توجهی پلمب خواهند شد.

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان از روند صعودی این ویروس در استان خبر داد و گفت: باتوجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این استان تکمیل شده است.

“مریم کوشکی”  اعلام کرد: تاکنون تعداد افراد فوت شده در لرستان بر اثر بیماری کرونا  ۶۵۴ نفر می باشد و تست پی سی آر ۳۱ هزار و ۳۵۲ نفر نیز مثبت بوده است.

به گفته وی؛ در پی بحرانی شدن کرونا، با توجه به اینکه شیوع کرونا و مرگ بر اثر این ویروس در استان به حالت فوق حاد و فراتر از قرمز رسیده، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز تکمیل شده و گاهی اوقات بیماران در اورژانس نگه داری می شوند.

البرز نیز وضعیت مناسبی را تجربه نمی کند و فرماندار کرج وضعیت شیوع کرونا را نگران کننده اعلام کرد و از مردم خواست تا از خانه ها خارج نشوند.

غفور قاسم پور شرایط را ویژه و حاد خواند و گفت: ظرفیت مراکز درمانی تکمیل شده است و در شرایط فعلی مجبور به فعال کردن نقاهتگاه ها هستیم بنابراین از شهروندان در خواست می شود هر گونه دید و بازدید، مسافرت و خریدهای غیر ضروری را لغو و تعطیل کرده آن را به زمان دیگری موکول کنند.

از اردبیل نیز خبر می رسد که بیماران بستری کرونا در این استان در حال افزایش است و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، آمار فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل نیز که روز گذشته به صفر رسیده بود، امروز دوباره افزایش یافت و بر اساس آخرین داده‌‎ها، در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از بیماران بستری جان خود را از دست دادند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده  افزود: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۶۸۳ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر تعداد ۲۴۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمان تحت مداوا قرار دارند.

این شرایط قرمز در ایلام نیز نمود دارد و بنا به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛ بالاترین تعداد بستری‌های کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد.

به گفته محبوب رستم‌زاد؛ امروز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه تعداد بیماران بستری مراکز درمانی این استان به ۱۸۳ نفر رسید و بالاترین میزان بستری موجود در مراکز درمانی از ابتدای شیوع تاکنون ثبت شد.

وی افزود: افزایش میزان مبتلایان و تعداد افراد بستری در مراکز درمانی سبب کاهش انرژی و توان خدمت‌رسانی به آنان توسط پزشکان و پرسنل بیمارستانی می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی نیز هشدار داد که به مشهد سفر نکنند زیرا اگر رفتار مردم در رعایت دستورات پیشگیرانه برای مهار انتقال ویروس همه‌گیر کرونا تغییر نکند روزهای تلخ و سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

دکتر محمدحسین بحرینی افزود: مشهد هم‌اینک از لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹ شرایط خوبی ندارد زیرا تعداد مراجعان سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروی کرونا در سطح این کلانشهر در حال افزایش است.

وی گفت: از مردم می‌خواهم سفرهای خود را محدود کنند و از حضور در مکان‌های شلوغ به شدت بپرهیزند تا کادر بهداشت و درمان نیز استراحت کنند.

 

هر ۲ ساعت یک کرمانشاهی براثر کرونا درگذشت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در شبانه‌روز گذشته هر ۲ ساعت یک کرمانشاهی براثر کرونا درگذشت، تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان را ۱۱ نفر اعلام کرد.

«مهدی محمدی» روز سه‌شنبه با بیان اینکه از ۱۱ مورد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، چهار مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب سه نفر، هرسین ۲نفر، روانسر یک نفر و جوانرود یک‌ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گفته او با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۷۱۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۶۵ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به پنج هزار و ۲۳۵نفر رسید.

محمدی اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۷هزار و ۶۲ نفر رسید.

به گفته او اکنون ۵۶۵ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۴هزار و ۴۹۸ نفر بستری و ۱۳هزار و۲۳۴ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

محمدی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۵ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و ۱۲۹ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .