امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳| ۰۶:۱۱:۳۷

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » اعطای ۲۰۶میلیارد تومان وام اشتغالزایی به مددجویان/اهدای زمین برای احداث مسکن مددجویی مورد توجه خیرین باشد

آذر ۲۴, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4479کد مطلب

271تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

اعطای ۲۰۶میلیارد تومان وام اشتغالزایی به مددجویان/اهدای زمین برای احداث مسکن مددجویی مورد توجه خیرین باشد

اعطای ۲۰۶میلیارد تومان وام اشتغالزایی به مددجویان/اهدای زمین برای احداث مسکن مددجویی مورد توجه خیرین باشد

به گزارش شیرگاه خبر ،حجت الاسلام«بشیر عالیشاه»  در نشست با امام جمعه سوادکوه شمالی در راستای افتتاح ۱۰ مرکز نیکوکاری عاطفه ها در شیرگاه سوادکوه شمالی با بیان اینکه این مرکز نیکوکاری برای تسهیل در کار نیازمندان منطقه و خدمت‌رسانی به مردم افتتاح می شوند، اظهار کرد: با آغاز به کار این مراکز تعداد مراکز نیکوکاری این شهرستان به ۱۴مرکز نیکوکاری می رسد و امیدواریم با افتتاح این مراکز نیکوکاری شاهد هم‌افزایی با کمیته امداد برای ارائه خدمات به مددجویان...

به گزارش شیرگاه خبر ،حجت الاسلام«بشیر عالیشاه»  در نشست با امام جمعه سوادکوه شمالی در راستای افتتاح ۱۰ مرکز نیکوکاری عاطفه ها در شیرگاه سوادکوه شمالی با بیان اینکه این مرکز نیکوکاری برای تسهیل در کار نیازمندان منطقه و خدمت‌رسانی به مردم افتتاح می شوند، اظهار کرد: با آغاز به کار این مراکز تعداد مراکز نیکوکاری این شهرستان به ۱۴مرکز نیکوکاری می رسد و امیدواریم با افتتاح این مراکز نیکوکاری شاهد هم‌افزایی با کمیته امداد برای ارائه خدمات به مددجویان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران با بیان اینکه۸۳ هزار خانوار مازندرانی، شامل ۱۴۰ هزار نفر تحت پوشش امداد هستند و خدمات مختلف اشتغال، تحصیل، مسکن، جهیزیه، درمان و… به این افراد ارائه می شود، افزود: توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهاد از برنامه های اصلی و مهم ما در بخش های مختلف است و اهدای جهیزیه و ایجاد شغل و مهارت آموزی بخشی از توانمندسازی ماست.

وی گفت: در مازندران ۴ هزار نیازمند مسکن وجود دارد که ۳ هزار نفرد فاقد زمین بوده و هزار نفر زمین دارند امسال امیدواریم بتوانیم هزار مسکن در پی تفاهم نامه با سپاه پاسداران احداث کنیم. امیدواریم خیرین برای اهدای زمین جهت احدث مسکن مددجویی پیش قدم شوند.

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد:امسال ۲۰۶میلیاردتومان در بحث اشتغال وام پرداخت می کنیم تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان جذب شد و تا پایان دی ماه ۷۰میلیارد تومان دیگر  را جذب کنیم .این آمادگی در کمیته امداد مازندران وجود دارد که سایر استان های کشور چنانچه نمی توانند جذب اعتبار اشتغال آفرینی داشته باشند سهمیه خود را برای ایجاد کارآفرینی به مازندران واگذار کنند.

وی با بیان اینکه ۲هزار و ۸۰۰یتیم و ۸۰۰۰ نفر در قالب طرح محسنین افرادی که مشکلات زیادی دارند مثل چند دانش آموزان و بیمار صعب العلاج و… دارند از خدمات مادی و معنوی امداد استان بهره مند می شوند، افزود: در پویش و پایش فقر استان به این نتیجه رسیدیم که یک نفر فقط به خواهد شکمش سیر بشود باید۶۵۰هزار تومان درآمد داشته باشد.هروز ۱۶قلم کالا را قیمت می گیریم و برآورد قیمت برای اهدای سرانه ایتام و محسنین می شود.

حجت الاسلام عالیشاه با تاکید برانیکه فقر استان مازندران زیر لوای سبز استان پنهان شده است، اذعان کرد: مردم در همه عرصه ها پشت نظام هستند و در تمامی راهپیمایی ها با شکوه حاضر می شوند باید با حفظ کرامت انسانی درصدد رفع مشکلات آنها باشیم. کمک های مومنانه نوعی خدمت رسانی آبرومندانه و عزت مندانه بود باید با اتحاد و همدلی تداوم داشته باشد.

وی به خدمت رسانی امداد استان به ۳۷۰۰بیمار صعب العلاج اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۸۰۰بیمار ایزی لایفی هستند که نیازمند همراهی خیرین برای تامین ایزی لایف هستیم.

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه مراکز نیکوکاری می توانند براساس شناسایی ظرفیت های محلات مشکلات مددجویان را با استفاده ظرفیت همان محله مرتفع می کنند تا مددجویان و خانواده های محترم امداد در اداره کل پشت نوبت دریافت خدمات نباشند، خاطرنشان شد: مراکز نیکوکاری به نظام جامع حمایتی کمیته امداد متصل خواهند شد و پرونده های تشکیل شده را به بخش‌های مختلف انتقال می دهیم تا  نیازمندی‌های خانواده‌های محرومین ضمن اطلاع رسانی، بررسی و مرتفع شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم  با افزایش مراکز نیکوکاری پرونده های مددجویی به این مراکز واگذار و به امور محرومین بدون وقفه و در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود، یادآورشد: امروز با آغازبه کار مرکز نیکوکاری عاطفه ها ۲۰۰پرونده به این مرکز واگذار شد.

حجت الاسلام عالیشاه از تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش امداد به عنوان یکی از مهمترین خدمات امداد یاد کرد و گفت: سهم جهیزیه کمیته امداد ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان است و با همراهی خیرین مرحله اول و دوم جمعاً ۴۰۰نفر به ازای هر نوعروس ۱۰میلیون تومان اهدای جهیزیه داشتیم و در مرحله سوم ۴۰۰جهیزیه به ازای هر نفر ۱۵میلیون تومان جهیزیه اهدا شده است.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری چنانچه در بحث اشتغال و کارآفرینی، احداث مسکن مددجویی، تامین دارو و درمان بیماران و… پرونده ای را تشکیل دهند و با امداد استان درمیان بگذارند، فرآیند اداری ارائه این خدمات بدون نوبت انجام خواهد شد، اظهار کرد: به جهت همت والای مسئولین و خیرین بیشترین مسکن مددجویی در سوادکوه و سوادکوه شمالی دردست احداث است و امید داریم سال آینده اعلام کنیم در این دو شهرستان مددجوی فاقد مسکن نداریم.

حجت الاسلام عالیشاه به اقدامات خیرخواهانه خیر نیک اندیش «محمد جلیلی شیردره» دربحث رفع محرومیت مددجویان استان اشاره کرد و گفت: خیر ارجمند بردار جلیلی و دیگر خیرین، برکت منطقه سوادکوه شمالی به شمار می روند و قدردان این اتحاد و همدلی برای خدمت رسانی به محرومین هستیم.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .