امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۱۷:۰۲:۵۸

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » افزایش ذخیره آب در سد‌های مازندران

فروردین ۱۱, ۱۴۰۰ تاریخ انتشار

adminنویسنده

7347کد مطلب

316تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

افزایش ذخیره آب در سد‌های مازندران

افزایش ذخیره آب در سد‌های مازندران

به گزارش شیرگاه خبر ،یخکشی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران  با بیان اینکه ۳۱۴ میلیون متر مکعب آب اکنون پشت سد‌های استان ذخیره شده است، گفت: این میزان ۷ میلیون متر مکعب بیشتر از پارسال است.   او افزود: سد شهید رجایی ساری با ۱۵۰ میلیون و سد البرز با ۱۳۷ میلیون متر مکعب بیشترین آبگیری را در بین سد‌های استان دارند. یخکشی در خصوص امکان سرریز کردن آب سد شهید رجایی ساری گفت: این سد ۱۳ میلیون متر...

به گزارش شیرگاه خبر ،یخکشی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران  با بیان اینکه ۳۱۴ میلیون متر مکعب آب اکنون پشت سد‌های استان ذخیره شده است، گفت: این میزان ۷ میلیون متر مکعب بیشتر از پارسال است.

 

او افزود: سد شهید رجایی ساری با ۱۵۰ میلیون و سد البرز با ۱۳۷ میلیون متر مکعب بیشترین آبگیری را در بین سد‌های استان دارند.

یخکشی در خصوص امکان سرریز کردن آب سد شهید رجایی ساری گفت: این سد ۱۳ میلیون متر مکعب تا سرریز شدن فاصله دارد و هنوز در خصوص امکان سرریز کردن این سد نمی‌توان اظهار نظر کرد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی هفته آینده نیز شاهد بارش باران و افزایش حجم آب پشت سد‌های استان خواهیم بود.

 

او حجم آب ذخیره شده در سد‌های استان را مناسب اعلام کرد و افزود: سرمای هوا سبب تاخیر در عملیات کشاورزی و شالیکاری شده است و هر چه آب تخت کردن شالیزار‌ها دیرتر انجام شود مصرف آب با توجه به گرمای هوا و کاهش بارندگی نیز افزایش خواهد یافت.

 

یخکشی افزود: متاسفانه میزان بارش برف در ارتفاعات استان نیز چشمگیر نبود و حتی در زمستان پارسال شاهد وزش باد‌های گرم در ارتفاعات بودیم.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۸۰ درصد آب بندان‌های مازندران نیز اکنون آبیگری شده است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .