امروز سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۰:۴۹:۳۴

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » ایران به کلوپ کشورهای دارنده قطارهای گردشگری می‌پیوندد

خرداد ۲۴, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1598کد مطلب

335تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

ایران به کلوپ کشورهای دارنده قطارهای گردشگری می‌پیوندد

ایران به کلوپ کشورهای دارنده قطارهای گردشگری می‌پیوندد

 به گزارش شیرگاه خبر به نقل از پرشیا دایجست،سوت قطارهایگردشگری ۴ سال است درایران به صدا درآمده و در همین مدت ۲۸ قطار اروپایی با گردشگران خارجی به ایران سفر کرده‌اند. بیست‌ونهمین قطار گردشگری نیز مهرماه امسال به ایران وارد می‌شود. مسافران این قطارها ملیت‌های مختلفی دارند و از مبدأ اروپا راهی ایران می‌شوند و در مدت پنج یا هفت روز به تماشای آثار تاریخی و گردشگری ایران می‌پردازند و معمولاً هم در همان قطار اقامت دارند. در این قطارها هدف از سفر، رسیدن...

 به گزارش شیرگاه خبر به نقل از پرشیا دایجست،سوت قطارهایگردشگری ۴ سال است درایران به صدا درآمده و در همین مدت ۲۸ قطار اروپایی با گردشگران خارجی به ایران سفر کرده‌اند. بیست‌ونهمین قطار گردشگری نیز مهرماه امسال به ایران وارد می‌شود. مسافران این قطارها ملیت‌های مختلفی دارند و از مبدأ اروپا راهی ایران می‌شوند و در مدت پنج یا هفت روز به تماشای آثار تاریخی و گردشگری ایران می‌پردازند و معمولاً هم در همان قطار اقامت دارند.

در این قطارها هدف از سفر، رسیدن به مقصد نیست، بلکه دیدن تاریخچه و جاذبه‌های راه‌آهن از جمله ابنیه و تجهیزات ایستگاه‌ها و نیز بناهای تاریخی و طبیعت بکر حاشیه آن است

تا دو سال پیش قطارهای گردشگری خارجی از مرز ترکیه (رازی) به ایران وارد می‌شدند اما پس از ناآرامی‌های کشور ترکیه، مسیر قطارها تغییر و ورود آن‌ها از مرز ترکمنستان اتفاق افتاد؛ اما اکنون راه آهن ترکیه اعلام کرده برای عبور قطارهای گردشگری  یآماده است.

در این بین شرکت راه‌آهن ایران قرار است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با تغییر کاربری و بهسازی تعدادی واگن، نخستین قطار مخصوصگردشگری بین المللی ایران را تا سال آینده آماده کند. البته در حال حاضر قطارهای گردشگری داخلی در مسیرهایی همچون «تهران – شیرگاه» و «تهران- سوادکوه» وجود دارد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .