امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۲۰:۳۲:۳۸

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » بازگشت قطار گردشگری مازندران بر روی ریل

خرداد ۱۷, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1577کد مطلب

286تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

بازگشت قطار گردشگری مازندران بر روی ریل

بازگشت قطار گردشگری مازندران بر روی ریل

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرنگار ایرنا، توقف قطار گردشگری به دستور دادستانی یکی از شهرستان‌های مازندران در هفته دوم ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد که برخی نارضایتی‌ها را از سوی سرمایه گذاران و مسئولان گردشگری به دنبال داشت. این دستور توقف که به گفته مسئولان گردشگری به دلیل روزه خواری و عدم رعایت شئونات اسلامی صادر شد، از طرفی با انتقاد دستگاه قضائی و انتظامی استان نیز همراه بود. حال تازه‌ترین خبر حاکی از آغاز دوباره تورهای...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرنگار ایرنا، توقف قطار گردشگری به دستور دادستانی یکی از شهرستان‌های مازندران در هفته دوم ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد که برخی نارضایتی‌ها را از سوی سرمایه گذاران و مسئولان گردشگری به دنبال داشت.

این دستور توقف که به گفته مسئولان گردشگری به دلیل روزه خواری و عدم رعایت شئونات اسلامی صادر شد، از طرفی با انتقاد دستگاه قضائی و انتظامی استان نیز همراه بود.

حال تازه‌ترین خبر حاکی از آغاز دوباره تورهای گردشگری ریلی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: قطار گردشگری مازندران که تورهای تهران به سوادکوه برگزار می‌کند، ظهر امروز گردشگران خود را در ایستگاه شیرگاه پیاده کرد.

مهران حسنی افزود: این قطار صبح امروز از تهران حرکت کرده و با ظرفیت ۳۷۰ مسافر از طریق خط ریلی وارد استان مازندران شد.

به گفته او در چند روز گذشته جلسات متعددی با دادستانی استان، شهرستانی و متصدی برگزاری تور قطار گردشگری داشتیم که سعی شد نگاه واحدی در این زمینه ایجاد شود و خوشبختانه رضایت بخش و مؤثر نیز بود.

وی افزود: متصدی برگزاری تورهای قطار گردشگری استان نیز قول همکاری بیشتر در رعایت قوانین انتظامی و قضائی در تورها را داد و از طرفی نیز متعهد شد که تورها از این پس با نظارت بیشتری برگزار شوند.

معاون گردشگری استان مازندران ضمن اشاره به نگاه مثبت دادستانی به مسئله اقتصاد گردشگری افزود: در این جلسات مسئولان قضائی نیز بر تقویت اقتصاد گردشگری تاکید داشتند که به نوبه خود مثبت بود.

حسنی همچنین به بیان اینکه تورهای گردشگری به منطقه سوادکوه منجر به برخی سو استفاده‌های اقتصادی نیز شده است، افزود: در نشستی جداگانه با سرمایه گذار قطار گردشگری قرار شد مسئله سرمایه گذاری جهت مناطق گردشگری در منطقه شیرگاه مورد بررسی قرار گیرد.

حرکت قطار گردشگری مازندران که از اواخر سال گذشته کلید خورد و از ابتدای امسال به صورت رسمی وارد مدار صنعت گردشگری این استان شده بود، به گفته متولیان امر به خاطر ” بعضی مخالفت‌ها “، متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسیر ریلی راه آهن شمال ۳۸۲ کیلومتر طول دارد که با ۹۵ پل و بیش از ۱۴۰۰ آبرو از مناطق جلگه‌ای گلستان و همچنین مناطق جنگلی و کوهستانی مازندران می‌گذرد. این خط ریلی به خاطر جاذبه‌های فراوان گردشگری معمولاً مورد توجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد.

قطار گردشگری مازندران بر روی مسیر ریلی راه آهن شمال یکی از جاذبه‌های نوظهور گردشگری استان است که توانسته در مدت کوتاه اجرا علاقه مندان بسیاری به خود جذب کند و خانواده‌های بسیاری از سراسر کشور را در دل رشته کوه‌های البرز به گشت وگذار بکشاند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .