امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳| ۰۹:۱۵:۰۶

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی

دی ۲۳, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4890کد مطلب

227تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی

تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی

به گزارش شیرگاه خبر ،کمال علیپور در حاشیه بازدید از گلخانه‌های تولید لیمو ترش و گل و گیاه در قائم‌شهر به تاکید مقام معظم رهبری بر “اقتصاد مقاومتی” اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با مطرح کردن بحث اقتصاد مقاومتی به دنبال ارائه راهکار مناسبی برای افزایش توان داخلی است . وی با بیان اینکه منابع درآمدی ما در کشور مشخص است و تامین مالی نیز از دیگر الزامات برای تحقق فرامین رهبری است، افزود: برای اجرای برخی پروژه‌ها...

به گزارش شیرگاه خبر ،کمال علیپور در حاشیه بازدید از گلخانه‌های تولید لیمو ترش و گل و گیاه در قائم‌شهر به تاکید مقام معظم رهبری بر “اقتصاد مقاومتی” اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با مطرح کردن بحث اقتصاد مقاومتی به دنبال ارائه راهکار مناسبی برای افزایش توان داخلی است .
وی با بیان اینکه منابع درآمدی ما در کشور مشخص است و تامین مالی نیز از دیگر الزامات برای تحقق فرامین رهبری است، افزود: برای اجرای برخی پروژه‌ها در حوزه تولید و اشتغال استفاده از ماده ۵۶ ضرورت دارد.
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نقش بانک‌ها را در تولید و اشتغال مهم دانست و گفت: وسعت، جمعیت و حضور گردشگران و مسافران موحب شد تا اراضی استان به مقیاس‌های کوچک تقسیم شود .
وی با بیان اینکه استان مازندران قطب کشاورزی است و در تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد تغییر مدل کشت از سنتی به صنعتی را مهم دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم در این حوزه از موفقیت‌های بیشتری برخوردار شویم باید به سمت کشاورزی و صنعت نوین در مقیاس‌های کوچک حرکت کنیم.
وی ادامه داد: البته مازندران در صنایع دستی و دامپروری نیز نمونه کشور است و به‌طور نمونه جاجیم آلاشت در طرح ملی ثبت شده است که آن هم حاصل هنرمندی زنان این منطقه است.
علیپور افزود: اگر این افراد با تشکیل تعاونی‌ها و پرداخت تسهیلات کم‌بهره حمایت شوند می‌توانند در تولید این صنعت قطب خاورمیانه محسوب شوند وی تصریح کرد: سواد کوه شمالی نیز در تولید زنبور عسل جزو شهرستان‌های موفق است اما کمتر مورد توجه قرار گرفته اند چنانچه از این محصول حمایت شود قطب زنبور عسل استان را از آن خود خواهد کرد.
در ادامه کیوان مرادیان؛ دیگر نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ نیز با بیان اینکه کشور ما هم اکنون درگیر جنگ اقتصادی است و جنگ اقتصادی هم مقتضیات خاص خودش را دارد و دشمن با تمام ظرفیت ورود پیدا کرد تا ما را در این حوزه زمین‌گیر کند، گفت: در چنین شرایطی باید به دنبال راهکار مناسب برای تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت روستاها یکی از ممتازترین ظرفیت‌ها به‌ویژه در حوزه امنیت غذایی است، افزود: ۲۶ درصد از جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند که بر اساس آمار سرشماری ۴۳ درصد جمعیت استان مازندران روستایی هستند.
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، گفت: این بدان معناست که خانواده‌های روستایی در جهت‌گیری اقتصادی و به کارگیری ظرفیت‌ها و منابع در تولید و کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری نقش محوری دارند.
وی بر ضرورت توجه به روستاها به دلیل محوری بودن آن در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: البته تغییر بافت روستاها با نگاه تغییر کاربری و ویلاسازی جای نگرانی دارد.
مرادیان تصریح کرد: با تقویت زیرساخت‌های روستاها، سرمایه‌گذاری‌ها، ایجاد اشتغال و درآمدزایی می‌توانیم از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.
اگر امکانات و منابع درآمدی در روستاها فراهم باشد به‌طور یقین از مهاجرت به شهرها کاسته می‌شود تحقق این امر مستلزم مدیریت و جهت‌گیری منابع است.

 

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .