امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۲۰:۰۲:۰۹

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » تمامی واحدهای مسکونی سیل‌زده مازندران تحویل شد

آذر ۲۰, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4427کد مطلب

216تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

تمامی واحدهای مسکونی سیل‌زده مازندران تحویل شد

تمامی واحدهای مسکونی سیل‌زده مازندران تحویل شد

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از ایرنا،  در ۲ سیل اسفند ۹۷ و فروردین سال ۹۸ در مجموع حدود هشت هزار و ۳۸۸ واحدهای مسکونی دچار خسارت ۳۰ تا صددرصدی شده بود. حسین خانی نوذری روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که ساخت و تحویل آخرین واحدهای مسکونی که صد درصد تخریب شده بود ، مهر ماه امسال تکمیل و تحویل شد و طی ۲ ماهه اخیر نیز هیچ یک از سیلزدگان مراجعه ای به بنیاد مسکن...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از ایرنا،  در ۲ سیل اسفند ۹۷ و فروردین سال ۹۸ در مجموع حدود هشت هزار و ۳۸۸ واحدهای مسکونی دچار خسارت ۳۰ تا صددرصدی شده بود.

حسین خانی نوذری روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که ساخت و تحویل آخرین واحدهای مسکونی که صد درصد تخریب شده بود ، مهر ماه امسال تکمیل و تحویل شد و طی ۲ ماهه اخیر نیز هیچ یک از سیلزدگان مراجعه ای به بنیاد مسکن در این خصوص نداشته اند.

وی گفت : در مجموعه حدود ۶ هزار واحد خسارت دیده از سیل تعمیر و بازسازی شد ، ۵۰۰ واحد هم صد در صد تخریب شده بود که ساخته شد و به ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی نیز از لحاظ اثاثیه منازل خسارت وارده شده بود که جبران شد.

خانی نوذری با ذکر این نکته که تمامی مصوبات حمایتی دولت در قالب تسهیلات بلاعوض ، ساخت ، تعمیر و تهیه زمین واحد های مسکونی عملیاتی شد و کمبود اعتباری وجود نداشت ، توضیح داد: اگر چه به خاطر شیوع بیماری کرونا و مشکل تورم و تامین مصالح ساختمانی تا حدودی زمان بندی تحویل واحد های مسکونی با  تاخیر انجام شد، اما همه خسارت دیدگان به حق و حقوق در زمینه حمایت دولت رسیدند.

وی با بیان این که به تمامی خانواده هایی که واحد های مسکونی آنان دچار خسارت شده به صورت میانگین ۴۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی و تعمیراتی بلاعوض پرداخت شد ، ادامه داد: برای ساخت هر واحد مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون ریال ، شهری۵۰۰ میلیون ریال و برای واحدهای مسکونی تعمیراتی نیز تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت : بیشترین خسارت واحدهای مسکونی ناشی از سیل اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ مربوط به شهرستان های سیمرغ، بابلسر و ساری بوده است.

جبران خسارت وبازگشت به تولید زمین‌های کشاورزی

بارش شدید باران و برف که از ۲۶ اسفند ۹۷ در مازندران باریدن گرفت و تا دوم فروردین سال ۹۸ ادامه داشت ، سبب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل و سیلاب طی دو مرحله در استان شد که طبق برآوردها نهایی ۶ هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی مازندران نیز خسارت وارد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که در مجموع با کمک یک هزارو ۴۰۰میلیارد ریالی دولت در قالب تسهیلات زیرساختی و  بلاعوض تمامی۹۱ هزار هکتار از زمین های زراعی و باغی خسارت دیده از سیلاب  به چرخه تولید بازگشت کرده است.

حسین نگهدار با ذکر این نکته که ۳۱ هزار و ۲۴۲ نفر از بهره برداران بخش های مختلف کشاورزی مازندران در آن سیل دچار خسارت شده بودند، افزود : طبق بررسی های صورت گرفته ۷۴۰ میلیارد ریال به زیر ساخت های کشاورزی استان خسارت وارد شد که با تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت و مشارکت بهره برداران مشکلات زیرساختی حل و فصل شده است.

وی ادامه داد: لایروبی سه فقره قنات  ،ترمیم ۳۳کیلومتر کانال های آب بر عمومی ، لایروبی ۲۰۸ کیلومتر زهکش اراضی ، ساخت ۵۵ کیلومتر جاده بین مزارع ، ۲۶ ایستگاه پمپاژ و ترمیم پنج کیلومتر ایل راه عشایری در قالب اعتبار زیر ساختی عملیاتی شده است.

نگهدار با بیان این که ۶۷۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض به بهره برداران خسارت دیده بخش های کشاورزی مازندران پرداخت شد ، گفت : از ۸۱۰میلیارد ریال تسهیلات کم بهره تخصیص یافته نیز ۵۳۰ میلیارد ریال برابر با ۶۵ درصد جذب شد و درواقع  همه زمین های تخریب شده ناشی ازسیل به چرحه تولید بازگشت.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که چهار درصد از خسارت سیل و سیلاب نیز به بخش کشاورزی استان مشمول خسارت بیمه بود ،گفت :  صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز  ۲۰۰میلیارد ریال از خسارت را به صورت کامل پرداخت کرد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .