امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۲۳:۳۷:۴۷

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » توصیه سفیر پیشین ایران در ژاپن به شینزو آبه

خرداد ۲۴, ۱۳۹۸ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1608کد مطلب

240تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

توصیه سفیر پیشین ایران در ژاپن به شینزو آبه

توصیه سفیر پیشین ایران در ژاپن به شینزو آبه

به گزارش شیرگاه خبر  به نقل ازافکار نیوز،  رضا نظر آهاری در ارزیابی خود از سفر شینزوآبه نخست وزیر ژاپن به ایران اظهار کرد: اکنون در نودمین سال روابط ایران و ژاپن قرار داریم و در واقع بزرگداشت نودمین سال را برگزار می‌کنیم، ضمن این‌که در خلال این ۹۰ سال ژاپن روابط خوبی با ما داشته است. وی تصریح کرد: پیش از این نیز دو تا سه بار مقرر شده بود تا نخست وزیر ژاپن سفری به ایران داشته باشد و تاریخ‌هایی هم برای...

به گزارش شیرگاه خبر  به نقل ازافکار نیوز،  رضا نظر آهاری در ارزیابی خود از سفر شینزوآبه نخست وزیر ژاپن به ایران اظهار کرد: اکنون در نودمین سال روابط ایران و ژاپن قرار داریم و در واقع بزرگداشت نودمین سال را برگزار می‌کنیم، ضمن این‌که در خلال این ۹۰ سال ژاپن روابط خوبی با ما داشته است.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز دو تا سه بار مقرر شده بود تا نخست وزیر ژاپن سفری به ایران داشته باشد و تاریخ‌هایی هم برای آن در نظر گرفته شد. بنابراین ما باید این سفر را در چارچوب روابط دو جانبه در نظر بگیریم.

سفیر پیشین ایران در ژاپن همچنین بیان کرد: اگر شینزو آبه می‌خواهد یک صادرکننده نفت و یک طرف تجاری مطمئن، قابل اعتماد و خوش حساب داشته باشد طبیعتاً ایران با جمعیت ۸۰ میلیونی برای آن‌ها مهم است، زیرا هم زیر ساخت‌های توسعه دارد، در میان کشورهای خاورمیانه اول است و از رشد علمی، جمعیت تحصیل‌کرده و منابع انرژی برخوردار است و طبیعی است که نمی‌خواهد ایران را به راحتی از دست دهد.

وی درباره اعمال سیاست‌های آمریکا و تأثیر آن بر ژاپن اظهار داشت: سیاست تنش آمیزی که آمریکا به کار گرفته حتماً تأثیرات منفی بر ژاپن خواهد گذاشت اما باید این‌گونه نگاه کنیم که حضور آبه در ایران تا حد زیادی می‌خواهد ظرفیت‌های روابط دو جانبه را حفظ کرده و نگه دارد.

نظر آهاری خاطرنشان کرد: بعد از امضای برجام، حفظ و حمایت از برجام جزو سیاست‌های ثابت ژاپن بوده، بنابراین تصورم این است که توکیو نمی‌خواهد کشوری مثل ایران را از دست بدهد و سیاست‌های غلط آمریکا به آن روابط آسیب بزند، بلکه می‌خواهد آن را حفظ کند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .