امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۳:۲۵:۳۴

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » تولید ۳۲۰ تن خرمالو در سوادکوه‌شمالی

دی ۱۶, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4852کد مطلب

246تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

تولید ۳۲۰ تن خرمالو در سوادکوه‌شمالی

به گزارش شیرگاه خبر ،قاسم حکمت‌شعار گفت: امسال ۳۲۰ تن خرمالو در ۲۳ هکتار باغات شهرستان سوادکوه شمالی تولید شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه درخت خرمالو در دامنه وسیعی از خاک‌های مختلف با بافت متوسط و زهکشی مناسب و حاصلخیز و حتی در خاک‌های رسی با بافت سنگین رشد می‌کند، افزود: شرایط مناسب اقلیم منطقه برای این محصول و وجود خرمالوی وحشی خودرو از دیرباز در مناطق مختلف این شهرستان، موجب رشد و تولید محصول قابل...

به گزارش شیرگاه خبر ،قاسم حکمت‌شعار گفت: امسال ۳۲۰ تن خرمالو در ۲۳ هکتار باغات شهرستان سوادکوه شمالی تولید شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه درخت خرمالو در دامنه وسیعی از خاک‌های مختلف با بافت متوسط و زهکشی مناسب و حاصلخیز و حتی در خاک‌های رسی با بافت سنگین رشد می‌کند، افزود: شرایط مناسب اقلیم منطقه برای این محصول و وجود خرمالوی وحشی خودرو از دیرباز در مناطق مختلف این شهرستان، موجب رشد و تولید محصول قابل ملاحظه ارقام مختلف کشت شده خرمالو در این شهرستان طی سال‌های اخیر شد.
حکمت‌شعار با اشاره به فعالیت زنبورداران و وجود کندو‌های زنبور در باغات این شهرستان، نقش زنبور عسل در گرده افشانی و افزایش عملکرد خرمالو را کاملا مؤثر دانست.
وی با بیان اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای از مهمترین آفات درخت خرمالو در این شهرستان به شمار می‌رود، افزود: با برداشت به موقع خرمالو، می‌توان میزان خسارت آفات را کاهش داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی تصریح کرد: این درخت در مناطقی که اسیدیته خاک بین ۵.۶ تا ۵.۷ باشد، دارای رشد مطلوب بوده و تحمل آن نسبت به خشکی و کمی آب قابل ملاحظه است، ولی آبیاری آن با آب کافی، عملکرد محصول را به نحو قابل توجهی افزایش می‌دهد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .