امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۸:۳۳:۳۳

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » حمله به کاروان ائتلاف آمریکایی در گذرگاه مرزی عراق و کویت

بهمن ۹, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4761کد مطلب

240تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

حمله به کاروان ائتلاف آمریکایی در گذرگاه مرزی عراق و کویت

حمله به کاروان ائتلاف آمریکایی در گذرگاه مرزی عراق و کویت

به گزارش شیرگاه خبر ،یک کاروان لجستیکی دیگر متعلق به ائتلاف متجاوز آمریکایی در نزدیکی مرز عراق و کویت هدف انفجار بمب قرار گرفت. بنا به گزارش‌های رسانه‌ای یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در حوالی گذرگاه مرزی جریشان واقع در مرز عراق و کویت منفجر شد. اطلاعات بیشتری از این حادثه در دست نیست. این چندمین بار طی یک ماه گذشته است که کاروان نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در عراق هدف حمله قرار می‌گیرد. روز دوشنبه شبکه...

به گزارش شیرگاه خبر ،یک کاروان لجستیکی دیگر متعلق به ائتلاف متجاوز آمریکایی در نزدیکی مرز عراق و کویت هدف انفجار بمب قرار گرفت.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در حوالی گذرگاه مرزی جریشان واقع در مرز عراق و کویت منفجر شد. اطلاعات بیشتری از این حادثه در دست نیست.

این چندمین بار طی یک ماه گذشته است که کاروان نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در عراق هدف حمله قرار می‌گیرد. روز دوشنبه شبکه خبری المیادین  از هدف گرفته شدن یک کاروان حمایت لجستیک ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در استان بابل در جنوب بغداد خبر داد.

پیش از این نیز کانال خبری صابرین نیوز از حمله به کاروان لجستیک آمریکایی‌ها در بابل عراق خبر داده بود که در آن دو خودروی آمریکایی دچار آسیب شدند.

گروه قاصم الجبارین  پنج شنبه گذشته با پذیرش مسئولیت حمله به کاروان نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در جاده السماوه و اللطیفه در جنوب عراق افزود: پایان صبر خود و آتش بس و از سرگیری عملیات علیه نیرو‌های اشغالگر را اعلام می‌کنیم. در اواخر مهرماه، محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرده بود گروه‌های مقاومت با آتش‌بس مشروط و توقف حمله به نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق موافقت کرده‌اند.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .