امروز پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۹:۵۸:۳۸

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » ضرورت مطالبه گری تشکل های انقلاب درحوزه های مرتبط با نظام اسلامی

آذر ۱۹, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4393کد مطلب

201تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

ضرورت مطالبه گری تشکل های انقلاب درحوزه های مرتبط با نظام اسلامی

ضرورت مطالبه گری تشکل های انقلاب درحوزه های مرتبط با نظام اسلامی

به گزارش شیرگاه خبر سید امیر سادات کرمی، با بیان اینکه تشکل‌های انقلابی باید در تمامی حوزه‌های مرتبط با نظام اسلامی آرمانخواهی و مطالبه گری داشته باشند، افزود: عدم تحرک یک مسئول دولتی یا یک مقامی در استان به دلیل انفعال و بی تفاوتی، یک منکر است که باید از آن نهی شود. وی ادامه داد: همچنین ضایع کردن بیت المال، اشرافی گری و… همه از مصادیق منکرات است که بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی نمی‌تواند در برابر آن سکوت کند. وی...

به گزارش شیرگاه خبر سید امیر سادات کرمی، با بیان اینکه تشکل‌های انقلابی باید در تمامی حوزه‌های مرتبط با نظام اسلامی آرمانخواهی و مطالبه گری داشته باشند، افزود: عدم تحرک یک مسئول دولتی یا یک مقامی در استان به دلیل انفعال و بی تفاوتی، یک منکر است که باید از آن نهی شود.

وی ادامه داد: همچنین ضایع کردن بیت المال، اشرافی گری و… همه از مصادیق منکرات است که بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی نمی‌تواند در برابر آن سکوت کند.

وی در خصوص نقش آفرینی بسیج دانشجویی در حوزه حفظ و صیانت از نظام اسلامی به عنوان بزرگترین معروف اظهار داشت: نقش جریان و تشکل‌های انقلابی و ارزشی و در صدر آن نقش بسیج دانشجویی در دانشگاه حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی و کمک به بسط و نشر آن است و این موضوع در دانشگاه در حوزه علمی هم باید صورت بگیرد، به این معنی که هم باید جلوی نفوذ دشمن در حوزه‌های علمی گرفته شود و هم مبانی و مؤلفه‌های علمی که مبتنی است بر تفکر انقلاب اسلامی یا موید گزاره‌های دینی و انقلابی ماست.

سادات کرمی یادآور شد: چون دانشگاه مبدا تحولات و کارخانه انسان سازی است، طبیعتاً حراست از آن با بسیج دانشجویی است و این نقش بی بدیل و مستقل را حضرت امام به بسیج دانشجویی می‌دهند نه به نهادهای دیگر مرتبط با دانشگاه، از طرف دیگر هم هرچیزی که به بسط و گسترش انقلاب اسلامی در داخل و خارج کمک می‌کند، بسیج متولی آن است.

نقش امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح وضعیت عمومی جامعه

مسئول بسیج دانشجویی مازندارن درپاسخ به اینکه نقش اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را در اصلاح وضعیت عمومی جامعه چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی خودش، یعنی ممانعت و جلوگیری از هر مقوله، گزاره و هر رفتار و نگرشی که بخواهد به شئون دینی و ارزشی و انقلابی ما در کشور لطمه بزند و باید در مقابل آن ایستاد و ممانعت کرد و علاوه براینکه هر چیزی که بتواند معروف‌های اسلام و انقلاب که با هم عجین هم هستند را بسط و گسترش بدهد، شامل امر به معروف می‌شود.

وی یادآور شد: امروز ترویج اقتصاد نئو کینزی و اقتصاد لیبرال در دانشگاه یک منکر است که باید نهی شود و متأسفانه برگزاری مراسمهایی که وهن دانشجو است مانند برگزاری کنسرت و موسیقی زنده در روز دانشجو که باید روز مطالبه گری، آرمانخواهی و انقلابی گری و استکبارستیزی باشد، باعث وهن دانشجو و تخدیر افکار دانشجو است که باید جلوی آن گرفته شود و یا اساتیدی که تفکر غرب گرا دارند و دانشجویان را ناامید کرده و به سمت غرب جهت می‌دهند هم منکر است و باید با آنها مقابله کرد.

سادات کرمی تصریح کرد: به طور کلی هرچیزی که به شئون انقلاب اسلامی در دانشگاه لطمه بزند منکر است و باید جلوی آن گرفته شود و قطع به یقین پیگیری این مسئله و ورود بسیج دانشجویی و تشکل‌های انقلابی به این عرصه می‌تواند به تقویت انقلاب اسلامی کمک جدی کند.

وی افزود: از سوی دیگر هم هرچیزی که بتواند به انقلاب اسلامی کمک کند و باعث پیشرفت کشور شود، معروف است؛ از حمایت از اساتید ارزشی، تولید محتوای بومی و اسلامی در حوزه علوم انسانی گرفته تا ایجاد اشتغال برای دانشجویان و مرتبط کردن دانشگاه به صنعت و … اینها معروف‌هایی هستند که سال هاست فراموش شده‌اند.

نباید معروف‌ها کمرنگ شود

مسئول بسیج دانشجویی مازندران در پاسخ به اینکه به نظر شما آرمان خواهی و مطالبه گری عمومی و اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به چه میزان در جلوگیری از نفوذ و گسترش فرهنگ مهاجم غربی می‌تواند مؤثر واقع شود، افزود: امروز برای جلوگیری از ورود ویروس و بدافزارها به یک سیستم کامپیوتری می‌بایست برنامه‌هایی تحت عنوان آنتی ویروس بر روی آن دستگاه نصب کرد، امروز کسی نمی‌تواند مدعی این باشد که من اعتقادی به این نرم افزارهای مقابله یا محدود کننده ویروس‌ها ندارم.

وی ادامه داد: با این مثال ساده باید گفت حالا ارزش‌های انقلاب اسلامی مهمتر است یا یک کامپیوتر؟ اما حراست از انقلاب صرفاً به ساختارهای فیزیکی نیست، بلکه مهمترین عاملی که حراست می‌کند از جامعه و انقلاب اسلامی، سیستم‌های نظارتی و هوشیاری و حمایت مردم بر سر معروف‌ها و منکرها است و اگر جایی معروف‌ها کمرنگ شوند یا منکری گسترش یابد، مردم باید ورود کنند و حساسیت به خرج دهند تا آن موضوع مرتفع شود.

سادات کرمی نقش امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک عامل بازدارنده، یک پاسدار و یک حارث در نگهداری از جامعه اسلامی تعریف کرد و گفت: هرچه این حمایت در مردم تنزل پیدا کند، آسیب پذیری جامعه و حتی خود مردم در حوزه اقتصاد و معیشت و سایر حوزه‌ها به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

وی درباره طرح‌ها و پیشنهادات در راستای گسترش معروفات و کاهش منکرات با هدف ارتقا کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف، گفت: تشکیل هسته‌های مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آنها در راستای مواجهه با مسائل اصلی استان باید مدنظر قرا. گیرد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .