امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳| ۲۳:۴۳:۰۸

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » عبور جاده بابلکنار از پیچ وعده‌های ۲۵ ساله

آذر ۲۸, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4555کد مطلب

287تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

عبور جاده بابلکنار از پیچ وعده‌های ۲۵ ساله

عبور جاده بابلکنار از پیچ وعده‌های ۲۵ ساله

به گزارش شیرگاه خبر  به نقل از ایرنا ،بخش بابلکنار با ۳۰ هزار نفر جمعیت ثابت در جنوب شهرستان بابل واقع شده و دارای ۴۳ روستا و ۶۰ آبادی است که جمعیت متغیر آن در فصل تابستان و روزهای تعطیل قبل از کرونا به ۵۰ هزار نفر هم می رسید . جاده بابلکنار به دلیل جاذبه‌های گردشگری با برخورداری از نعمت جنگل های انبوه هیرکانی و عبور سرچشمه‌های بابلرود و قرار داشتن ۲ سد بزرگ البرز و سنبل رود و...

به گزارش شیرگاه خبر  به نقل از ایرنا ،بخش بابلکنار با ۳۰ هزار نفر جمعیت ثابت در جنوب شهرستان بابل واقع شده و دارای ۴۳ روستا و ۶۰ آبادی است که جمعیت متغیر آن در فصل تابستان و روزهای تعطیل قبل از کرونا به ۵۰ هزار نفر هم می رسید .

جاده بابلکنار به دلیل جاذبه‌های گردشگری با برخورداری از نعمت جنگل های انبوه هیرکانی و عبور سرچشمه‌های بابلرود و قرار داشتن ۲ سد بزرگ البرز و سنبل رود و همچنین اتصال مستقیم بخش جنوبی شهرستان بابل به شیرگاه و جاده بین‌المللی سوادکوه از محورهای پرتردد و همچنین خطرناک استان به شمار می رود.

جاده های باریک در کنار دره های عمیق، مسیر حاشیه بابلکنار همواره این مسیر را برای برای راننده ها وحشت‌آور کرده است . هر فردی که یکبار از این جاده عبور کرده باشد به خطر آفرینی آن گواهی می دهد چرا که پیچ های خطرناکی بخصوص در حاشیه روستای درونکلای غربی ، رییس کلا ، مرزی کلا ، بالف کلای شرقی و روستای شیردارکلا وجود دارد و تعریض آن برای اهالی منطقه در طول ۲۵ سال گذشته به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده بود.

اما طی ۲ سال اخیر طرح تعریض جاده بابلکنار و اتصال آن با جاده شیرگاه و فیروزکوه با اعتبارات ملی بار دیگر جان تازه ای گرفت و به اولویت مسئولان و مدیران تبدیل شد و نتیجه آن انجام فاز نخست پروژه بود که به گفته مسئولان سخت ترین بخش جاده محسوب می‌شد.

حال عبور پروژه تعریض جاده بابلکنار  از سخت ترین پیچ آن بار دیگر این امید را در مردم تقویت کرد که خواهند توانست از نعمت مسیری امن برخودار شوند.

آمادگی همکاری همه‌جانبه اهالی بابلکنار برای ادامه طرح تعریض

رییس شورای بخش بابلکنار به خبرنگار ایرنا گفت: امروز مردم بابلکنار بسیار خوشحال هستند که بعد از ۲۵ سال پیگیری ، فاز نخست تعریض جاده پرخطر بابلکنار به پایان رسید و زیر بار ترافیک رفت.

علی رحیمیان اظهار داشت: هر چند بهره برداری فاز نخست این طرح هنوز افتتاح رسمی نشده اما به خاطر تکمیل طرح و ضرورت بهرمندی در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: اگرچه عملیات اجرایی فاز بعدی طرح تعریض جاده بابلکنار به شیرگاه در روستاهای رییس کلا و درونکلای غربی در حال انجام است اما روستاهای پر خطر دیگر همچنان بابلکنار در حال حاضر چشم انتظار آغاز تعریض این طرح حیاتی برای حفظ جان عزیزان خود هستند.

رییس شورای بخش بابلکنار افزود: اهالی روستاهای بالف کلای شرقی ، شیردار کلا و گونه کلا که از جاده های بسیار باریک و پر پیچ و خمی برخوردار هستند چشم انتظار آغاز عملیات اجرایی این طرح در روستاهای خود هستند که خطر مرگ عزیزان خود را به خاطر تصادف جاده ای کاهش دهند.

رحیمیان گفت: در مدت چند سال اخیر در روستای شیردارکلا  ۱۰ نفر از اهالی در کنار جاده بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند و بسیاری از خانواده ها داغدار عزیزان خود شدند.

وی بیان داشت: جاده‌های روستاهایی که هنوز عملیات اجرایی تعریض آنها آغاز نشده از جمله جاده های بسیار باریک و پرخطر محسوب می شوند که امیدواریم مسئولان هر چه زودتر نسبت به تعریض این جاده ها اقدام کنند .

رییس شورا اضافه کرد: طی هماهنگی های انجام شده با تمامی اعضای شوراهای اسلامی روستاها، اهالی در زمان اجرای این طرح کمال همکاری را با مجریان خواهند داشت تا هر چه زودتر این طرح به صورت کامل افتتاح شود .

تخصیص اعتبار هشت میلیارد تومانی در سفر معاون رییس جمهور

رییس اداره راه و شهرسازی بابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به سفر اخیر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان مازندران برای طرح تعریض جاده بابلکنار به شیرگاه هشت میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که این اعتبار در روزهای اخیر ابلاغ شده است.

حنظله تقی‌پور اظهار داشت: با ابلاغ این اعتبار که از اعتبارات ملی محسوب می شود فازهای بعدی تعریض جاده بابلکنار به شیرگاه در دستور کار قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: تعریض و استاندار سازی جاده بابلکنار به شیرگاه و اتصال آن به محور بین المللی سوادکوه طرحی است که برای توسعه حمل و نقل استان و شهرستان بسیار مهم بوده و به طور حتم باید مرحله به مرحله انجام شود.

تقی پور گفت: فاز نخست این طرح در یک هزار و ۷۰۰ متر از جاده باریک و پر پیچ و خم بابلکنار با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تکمیل شد و هر چند هنوز افتتاح رسمی نشده اما به خاطر تکمیل طرح مورد استفاده مردم قرار گرفت.

وی بیان داشت:  فاز دوم این طرح نیز به طول دو هزار و ۷۰۰ متر در جاده های باریک روستاهای درونکلای غربی و رئیس کلا با اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال انجام می باشد که این طرح نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد .

رییس اداره راه و شهرسازی بابل گفت : تعریض جاده بابلکنار به شیرگاه به صورت گام به گام و در ادامه فازهایی افتتاح شده انجام خواهد شد و جاده تمامی روستاهای بابلکنار که در مسیر جاده این منطقه به شیرگاه قرار دارند تعریض خواهد شد.

وی افزود : جاده بابلکنار از جمله جاده‌های پرتردد و پر خطر بابل محسوب می‌شود و راه دسترسی به تهران هم می باشد به همین خاطر علی رغم محدودیت های مالی تعریض این جاده در دستور کار دولت قرار گرفت و با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

وی از تمامی اهالی روستاهای همجوار خواست تا همکاری لازم را در زمان عملیات اجرایی تعریض جاده داشته باشند تا این کار با سرعت و بدون آسیب دیدن اهالی منطقه به پایان برسد.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل داری هفت شهر و ۶ بخش است که ۳۰ هزار نفر از این جمعیت در بخش بابلکنار که منطقه گردشگر پذیر شهرستان است ساکن هستند .

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .