امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۱۸:۱۶:۱۵

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » مراسم عزاداری فاطمیه در سپاه ناحیه سوادکوه شمالی

بهمن ۲۰, ۱۳۹۷ تاریخ انتشار

adminنویسنده

410کد مطلب

330تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

مراسم عزاداری فاطمیه در سپاه ناحیه سوادکوه شمالی

مراسم عزاداری فاطمیه در سپاه ناحیه سوادکوه شمالی

مراسم عزاداری فاطمیه در سپاه ناحیه سوادکوه شمالی به گزارش شیرگاه خبر:به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه مراسم سوگواری آن حضرت صبح امروز با مداحی مداح نونهال حاج علی عموزادی در سپاه ناحیه شهرستان سوادکوه شمالی برگزار گردید. در این مراسم معنوی حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی صداقتی با ذکر مصیبت و فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: سخنان و زندگی عبادی، سیاسی و اجتماعی فاطمه(س) به مثابه میراثی برجای مانده از او مورد...

مراسم عزاداری فاطمیه در سپاه ناحیه سوادکوه شمالی

به گزارش شیرگاه خبر:به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه مراسم سوگواری آن حضرت صبح امروز با مداحی مداح نونهال حاج علی عموزادی در سپاه ناحیه شهرستان سوادکوه شمالی برگزار گردید.
در این مراسم معنوی حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی صداقتی با ذکر مصیبت و فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: سخنان و زندگی عبادی، سیاسی و اجتماعی فاطمه(س) به مثابه میراثی برجای مانده از او مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است و در آثار مسلمانان از آن‌ها یاد شده است. مصحف فاطمه، خطبه فدکیه، تسبیحات و نماز حضرت زهرا بخشی از میراث معنوی فاطمه است.
مهدی صداقتی به جایگاه فاطمه نزد خدا و پیامبر اشاره کرد و افزود: علمای شیعه و اهل سنت محبت و دوست داشتن فاطمه را سفارش خدا به مسلمانان دانسته‌اند. آنان بر اساس آیه ۲۳ سوره شوری مشهور به آیه مودت محبت و دوست داشتن فاطمه را لازم می‌دانند. در آیه مودت پاداش رسالت پیامبر(ص) دوستی و محبت با خویشاوندان معرفی شده است که مفسران از آن به اهل‌بیت(ع) تعبیر کرده‌اند. وی ادامه داد: بر اساس روایات، خویشاوندان یا اهل‌بیت در این آیه فاطمه(س)، علی(ع) و حسنین(ع) است. علاوه بر آیه مودت، روایاتی از پیامبر نقل شده است که بر اساس آن خداوند به خشم فاطمه خشمگین و به خشنودی او خشنود می‌شود. در برخی از منابع روایی، خلقت فاطمه علت خلقت آسمان دانسته شده است و در جایی دیگر خلقت افلاک در گرو خلقت پیامبر و خلقت پیامبر در گرو خلقت علی(ع) بوده است و خلقت پیامبر و علی در گرو خلقت فاطمه.
در ادامه مراسم نیز مداحان اهل بیت کربلایی میثم خانگلی و مداح نونهال حاج علی عموزادی در رثای بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) به ذکر مصیبت و سینه زنی پرداختند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .