امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۵:۵۳:۱۵

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » مرکبات مازندران کاملا سالم است

آبان ۱۷, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4224کد مطلب

208تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

مرکبات مازندران کاملا سالم است

مرکبات مازندران کاملا سالم است

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری فارس ، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «بلای مگس مدیترانه ای بر مرکبات» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ مگس مدیترانه‌ای یکی دو سالی می‌شود که  تعداد آن خیلی افزایش یافته، تا وقتی یادمان می‌آید هیچ وقت نارنگی کرم خورده ندیده بودیم ولی این آفت امسال به خیلی از باغداران ضربه زده و اقتصاد استان مازندران را که درآمدش متکی به محصولات...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری فارس ، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «بلای مگس مدیترانه ای بر مرکبات» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ مگس مدیترانه‌ای یکی دو سالی می‌شود که  تعداد آن خیلی افزایش یافته، تا وقتی یادمان می‌آید هیچ وقت نارنگی کرم خورده ندیده بودیم ولی این آفت امسال به خیلی از باغداران ضربه زده و اقتصاد استان مازندران را که درآمدش متکی به محصولات زراعی و باغی است تهدید می‌کند.

درخواست ما از مسؤولان جهادکشاورزی این است اطلاع‌رسانی بیشتری درباره مگس مدیترانه‌ای به کشاورزان صورت گیرد و اینکه تحقیقی و پژوهشی درباره خاستگاه و پیدایش این موجود و اینکه چرا یک دفعه این همه جمعیت آن زیاد شده انجام دهند.

عبدالرحمن زاغی مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: هیچ نگرانی در ارتباط با خسارت آفت مگس میوه روی محصول مرکبات امسال مازندران نداریم.

وی افزود: اما باتوجه به وجود این آفت در استان مازندران تاکید ما به همه باغداران این است برای اینکه سال آینده درگیر این آفت نشوند نباید هیچ میوه رسیده‌ای تا اسفند ماه روی درخت بماند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: حتی اگر برداشت میوه‌ها اقتصادی نباشند باغداران باید نسبت به برداشت محصول اهتمام لازم را داشته باشند.

زاغی در پایان خاطرنشان کرد: با برداشت تمام میوه‌های رسیده هیچ کانونی برای زاد و ولد مگس میوه در استان نخواهیم داشت و کاملا این آفت را برای سال بعد نیز مدیریت خواهیم کرد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .